Even terug hebben wij een nieuwe kookplaat besteld bij een webshop voor keukenapparatuur omdat deze scherp geprijsd was en omdat er zo snel geen slechte ervaringen te vinden waren op internet.
De bijbestelde accessoires zouden later via de post verstuurd worden.
Vandaag is dekookplaat geleverd, echter was ik vanaf het eerste moment al niet blij met wat wij bezorgd kregen. De bijbestelde accessoires zouden later via de post verstuurd worden.
Het pakket werd via TNT bezorgt, en was ingepakt alsof ik iets op marktplaats bij een particulier had besteld.
Toen ging ik er echter nog van uit dat de verkoper het extra ingepakt had zodat de glazen kookplaat extra beschermd was.
Nadat we het pakket openden kwamen we er achter dat de kookplaat los in de doos zat en niet in de originele verpakking, in de doos tussen wat platte platen piepschuim en bubbelfolie en de pannendragers in een soort huishoudfolie.
Alles goed gecontroleerd en tot de ontdekking gekomen dat dit geen nieuw exemplaar betrof.
Onder de knoppen en branders zat een laagje stof, krasjes op de omlijsting, vlekken her en der op de kookplaat, flink wat krassen aan de onderkant, meerdere restanten van stickers welke verwijderd waren. (waarvaan één duidelijk een puntig ballonnetje welke vaak gebruikt worden om prijzen op te schrijven op markten, dumpzaken ed)
Daarnaast waren er geen gebruiksaanwijzingen, garantiebepalingen etc aanwezig en ook de bevestigingsclips en de speciale afdichtingsband ontbraken
Vervolgens ben ik in de telefoon geklommen om een hoe wat waarom en een oplossing te vragen.
Ik kreeg eerst een vrouw aan de lijn met een accent uit het oostblok, zij vertelde mij dat de kookplaat echt nieuw was. Toen ik haar met de bovenstaande argumenten duidelijk probeerde te maken dat dit wel degelijk niet het geval was, werd het haar waarschijnlijk te moeilijk en gaf ze haar "collega" aan de lijn.
Deze vertelde me dat de kookplaat uit de originele verpakking was gehaald en opnieuw was ingepakt, omdat ze de ervaring hadden dat deze bij het versturen regelmatig zouden beschadigen.
Hij zou wel degelijk nieuw zijn en deze man zou de kookplaat zelf ingepakt hebben en hij zag er op en top uit.
Toen ik vervolgens nog een keer met de argumenten duidelijk probeerde te maken dat het wel degelijk geen nieuw exemplaar betrof, begon de man over het feit dat er gewoon wat stof onder de knoppen kon zitten maar dat het echt een nieuw exemplaar was.
Hij wilde niet echt luisteren, spreekt ons tegen, toont geen begrip en valt me in het hele gesprek meerdere malen in de reden,
Ik vertelde de man nogmaals mijn argumenten en dat dit echt geen nieuw apparaat was.
Toen kreeg ik te horen dat hij het idee had dat ik naar problemen/punten aan het zoeken was in zijn ogen en wat ik nu precies verwachtte.
Ik probeerde duidelijk te maken dat ik als ik een nieuwe plaat bestel ik ook een nieuwe verwacht en geen gebruikte/showroommodel.
Om die reden wilde ik ook een nieuwe plaat geleverd krijgen of een financiele vergoeding voor het feit we geen nieuw model ontvangen hadden.
De man ging hier niet op in maar begon vervolgens weer over het feit dat het echt een nieuw exemplaar betrof.
Omdat ik het gedraai vervolgens zat was vroeg ik hem om even te luisteren want het betrof echt geen nieuwe en ik wilde dit graag oplossen.
Meneer was het vervolgens zat en hing op.
Ik heb dus niet verder de mogelijkheid gehad om dingen verder toe te lichten of om een oplossing te bespreken.
Na wat geneuzel op internet heb ik contact opgenomen met de Nederlandse vestiging van de producent om te vragen wat er precies miste.
Met de behulpzame telefonist kwam ik tot de ontdekking dat het inderdaad geen nieuw model kon zijn en dat er bovendien ook nog eens een ouder model was geleverd, in tegenstelling tot wat we besteld hadden.
Vervolgens ben ik weer in de telefoon gekropen en kreeg ik net zoals de eerste keer de vrouw weer aan de lijn.
Ik heb haar verteld dat ik al eerder gebeld had, maar dat ik nu ook nog tot de ontdekking ben gekomen dat we bovendien ook nog een ouder model geleverd hebben gekregen.
Ze mompelde vervolgens naar haar collega dat ik die meneer van vanmorgen weer was.
Ze vertelde mij dat ze het uit ging zoeken, en begint vervolgens dingen te mompelen (tegen/met haar collega) welke ik niet verstond.
Er vanuit gaande dat ze echt de zaken opzoekt(zonder gegevens?) wacht ik rustig even af, echter wordt de verbinding vervolgens weer verbroken.
Als ik gelijk op hetzelfde nummer terugbel wordt er niet meer opgenomen.
Mijn vrouw heeft inmiddels een ander telefoonnummer gevonden op internet wat we via via konden koppelen aan dezelfde winkel.
Toen ik dit nummer belde nam diezelfde vrouw vervolgens wel weer op.
Ik heb haar uitgelegd wie ik was en dat ik het idee had dat er even iet mis ging (ik weet wel beter).
Vervolgens vroeg ik of ze al wist wat er aan de hand was, zij vertelde dat ze geen tijd had om dit nu uit te zoeken. Ze zou het uitzoeken en dan contact opnemen (zonder ooit naar gegevens te vragen?)
Vreemd aangezien ik klanten met klachten liever goed en snel zou helpen.
Om die reden heb ik vervolgens aan haar gevraagd wanneer ze zou weten wat er en hoe het fout was gegaan en hoe we dit op konden lossen.
Ze wordt vervolgens boos en verteld dat ze dat niet weet wanneer ze hier tijd voor heeft.
En om dit enigszins logisch te maken komt ze met de vergelijking dat we ook niet weten wanneer we naar het toilet moeten, heel vreemd.
Lariekoek dus, ik probeer tussen het vele gepraat door te vragen of we de afspraak kunnen maken dat ik vandaag nog op de hoogte wordt gesteld, maar in de tussentijd hangt ze op.
Al met al zijn wij dus gewoon opgelicht en ik ben ook echt niet van plan om het hier bij te laten, zeker niet omdat ik het idee hebben dat ze maar al te goed weten wat ze aan het doen zijn.
Nu de vraag welke stappen we verder kunnen ondernemen, aangezien het wel duidelijk is dat deze eigenaren niet mee willen werken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verkeerde/foute levering door keuken webshop
verkeerde/foute levering door keuken webshop
Laatst gewijzigd door GuBre op 28 apr 2013 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: verkeerde/foute levering door keuken webshop
Artikel terugsturen en geld incasseren. Dat recht heb je binnen 7 (of 8 ) dagen na ontvangst van je internet aankoop.GuBre schreef: Nu de vraag welke stappen we verder kunnen ondernemen, aangezien het wel duidelijk is dat deze mensen van keukeninbouw.nl en vele aanverwante websites niet mee willen werken.
Re: verkeerde/foute levering door keuken webshop
na veel heen en weer mailen zijn we uiteindelijk tot een schikking gekomen met deze webshop.
Re: verkeerde/foute levering door keuken webshop
In dit geval heeft u ook recht op de verzendkosten heen en terug, omdat u een ander product is geleverd.
Re: verkeerde/foute levering door keuken webshop
Beste Alfatrion,
Dank voor je reactie, dit was ons inderdaad bekend.
Maar zoals vermeld is er een schikking getroffen waar beide partijen zich in hebben kunnen vinden.
Ons geschil is inmiddels dus opgelost.
Dank voor je reactie, dit was ons inderdaad bekend.
Maar zoals vermeld is er een schikking getroffen waar beide partijen zich in hebben kunnen vinden.
Ons geschil is inmiddels dus opgelost.