LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
Op 25 januari 2012 Bij Neckermann.com een paar schaatsen besteld.
Uit voorzorg hadden wij reeds een maat groter besteld, maat 38 ipv 37. Maat 38 was te klein, teruggestuurd en maat 39 besteld. Maat 39 was ook te klein, teruggestuurd en maat 40 besteld.
Maat 40 was ok en deze zijn binnen de gestelde 14 dagen betaald.
Vanaf dat moment niets meer van Neckermann.nl gehoord.
Op 12 april 2012, krijgen we opeens een rekeningoverzicht voor verzendkosten van de 2 teruggestuurde leveringen, bankkosten, financieringskosten, administratiekosten en kosten voor het uitdraaien van het rekeningoverzicht.
Op mijn e-mail aan Neckermann.com waarin ik aangeef dat dat ik het vreemd vindt om voor een paar schaatsen 3 x de verzendkosten te betalen en helemaal dat er extra kosten berekend worden omdat ze voor deze verzendkosten tot op heden geen rekening hebben gestuurd uiteraard geen reactie gekregen van Neckermann.com
Het bedrag is zo laag dat ik geen zin heb in een incassobureau of zo, heb het inmiddels overgemaakt, maar dit is dus wel de laatste keer geweest dat er iets is besteld bij deze club.
Let dus op met retourzendingen want neckermann.com komt achteraf met de rekening en zal dan uiteraard met de 'algemene voorwaarden' komen.
Uit voorzorg hadden wij reeds een maat groter besteld, maat 38 ipv 37. Maat 38 was te klein, teruggestuurd en maat 39 besteld. Maat 39 was ook te klein, teruggestuurd en maat 40 besteld.
Maat 40 was ok en deze zijn binnen de gestelde 14 dagen betaald.
Vanaf dat moment niets meer van Neckermann.nl gehoord.
Op 12 april 2012, krijgen we opeens een rekeningoverzicht voor verzendkosten van de 2 teruggestuurde leveringen, bankkosten, financieringskosten, administratiekosten en kosten voor het uitdraaien van het rekeningoverzicht.
Op mijn e-mail aan Neckermann.com waarin ik aangeef dat dat ik het vreemd vindt om voor een paar schaatsen 3 x de verzendkosten te betalen en helemaal dat er extra kosten berekend worden omdat ze voor deze verzendkosten tot op heden geen rekening hebben gestuurd uiteraard geen reactie gekregen van Neckermann.com
Het bedrag is zo laag dat ik geen zin heb in een incassobureau of zo, heb het inmiddels overgemaakt, maar dit is dus wel de laatste keer geweest dat er iets is besteld bij deze club.
Let dus op met retourzendingen want neckermann.com komt achteraf met de rekening en zal dan uiteraard met de 'algemene voorwaarden' komen.
Re: Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
Het staat toch ook in die voorwaarden. Moeten zij dan de kosten betalen omdat jij lekker aan het uitproberen bent welke maat past?aaa_fred schreef: Let dus op met retourzendingen want neckermann.com komt achteraf met de rekening en zal dan uiteraard met de 'algemene voorwaarden' komen.
Re: Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
Let op met bestellen van kleding, schoenen e.d. bestel meerdere stuks/maten.aaa_fred schreef: Let dus op met retourzendingen want neckermann.com komt achteraf met de rekening en zal dan uiteraard met de 'algemene voorwaarden' komen.
Re: Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
Kwestie van eerst de voorwaarden lezen voordat je besteld............
http://www.neck.nl/static/klantenservic ... ruilen.mb1
http://www.neck.nl/static/klantenservic ... ruilen.mb1
Re: Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
TS schreef:
nb: ik heb geen enkele connectie met Neckerman
gr Henk
Waarom de kreet achteraf, je had ze vooraf al kunnen/moeten lezen,dan had dit onzinnige topic niet nodig geweest. Nu ben je boos en negatief over een bedrijf terwijl de oorzaak/gevolgen geheel bij je zelf liggen.Let dus op met retourzendingen want neckermann.com komt achteraf met de rekening en zal dan uiteraard met de 'algemene voorwaarden' komen
nb: ik heb geen enkele connectie met Neckerman
gr Henk
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 sep 2011 08:17
- Contacteer:
Re: Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
Beste aaa_fred,
Je hebt een klacht geplaatst op dit forum. Uiteraard helpen we je graag. We kunnen echter aan de hand van je gegevens op deze site geen contact met je opnemen. Zou je zo vriendelijk willen zijn om via onderstaande link contact met ons op te nemen?
http://www.necknet.nl/service/reactie/4f913c29
We vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wachten je reactie af.
Met vriendelijke groet,
neckermann.com
Je hebt een klacht geplaatst op dit forum. Uiteraard helpen we je graag. We kunnen echter aan de hand van je gegevens op deze site geen contact met je opnemen. Zou je zo vriendelijk willen zijn om via onderstaande link contact met ons op te nemen?
http://www.necknet.nl/service/reactie/4f913c29
We vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wachten je reactie af.
Met vriendelijke groet,
neckermann.com
Re: Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
Logisch dat verzendkosten betaald moeten worden; dat is een consequentie van gebruik maken van postorder bedrijven. Als je spullen in een gewone winkel koopt moet je ook kosten maken. En als je iets wilt ruilen ook weer. Niet anders dus, alleen valt het meestal minder op.
-
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29
Re: Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
Er zijn webshops en postorderbedrijven die met een antwoordnummer werken. Hoef je niks te betalen.GJvdZ schreef:Logisch dat verzendkosten betaald moeten worden; dat is een consequentie van gebruik maken van postorder bedrijven. Als je spullen in een gewone winkel koopt moet je ook kosten maken. En als je iets wilt ruilen ook weer. Niet anders dus, alleen valt het meestal minder op.
Re: Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
Doen jullie dit nu werkelijk alleen om goed over te komen??neck-service schreef:Beste aaa_fred,
Je hebt een klacht geplaatst op dit forum. Uiteraard helpen we je graag. We kunnen echter aan de hand van je gegevens op deze site geen contact met je opnemen. Zou je zo vriendelijk willen zijn om via onderstaande link contact met ons op te nemen?
http://www.necknet.nl/service/reactie/4f913c29
We vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wachten je reactie af.
Met vriendelijke groet,
neckermann.com
Het is iedereen duidelijk dat die klacht nergens op slaat, dus wat willen jullie dan nog? Goede sier maken?
Je kan hem trouwens hier gewoon een persoonlijk bericht sturen, dus wat nu geen contact opnemen?
Re: Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
Als je de drie paar schaatsen in één keer had besteld had je slechts één keer verzendkosten moeten betalen, maar je laat toch zelf drie zendingen komen.
Re: Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
De (terug) verzendkosten zijn uiteraard voor jouw rekening. Neckermann kan er toch niks aan doen dat jij te kleine maten hebt besteld. Dat is jouw probleem en niet van Neckermann. Ik vind dit klagen van jou daarover echt onzin en egoistisch. Een beetje aan het klein kind mekkeren aan toe. De 'extra' kosten mogen ze echter niet in rekening aan jou brengen i.v.m. wet koop op afstand, die de consument wettelijk een recht geeft op kosteloos retouren binnen 14 dagen, uitgezonderd de eventuele verzendkosten.
Re: Verzend -Financierings- en Bankkosten... Neckermann.com
Na het invullen van het formulier op de necknet site waarin ik het probleem met de maatvoering van de schaatsen nogmaals heb gemeld, kwam vandaag een antwoord van Neckermann klantenservice. Hierin werd de werkwijze van Neckermann met porto en extra kosten uiteengezet.
De e-mail eindigde als volgt:
Nadat wij uw opmerkingen over de maten van de schaatsen hebben gelezen kunnen wij ons voorstellen dat u niet alle berekende portokosten en bijkomende kosten wenst te betalen. Om die reden hebben wij uit oogmerk van service beslist deze kosten te corrigeren. Het reeds door u betaalde bedrag zullen wij dan ook aan u terugbetalen.
Niet verwacht, meer gekregen dan waarom ik had gevraagd (teruggave extra kosten). Neckermann bedankt!
De e-mail eindigde als volgt:
Nadat wij uw opmerkingen over de maten van de schaatsen hebben gelezen kunnen wij ons voorstellen dat u niet alle berekende portokosten en bijkomende kosten wenst te betalen. Om die reden hebben wij uit oogmerk van service beslist deze kosten te corrigeren. Het reeds door u betaalde bedrag zullen wij dan ook aan u terugbetalen.
Niet verwacht, meer gekregen dan waarom ik had gevraagd (teruggave extra kosten). Neckermann bedankt!