LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzendbewijs Webwinkel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
peter4

Verzendbewijs Webwinkel

Ongelezen bericht door peter4 »

Goededag

Ik heb een electronica product besteld bij een webwinkel. Netjes betaald maar er kwam niets. Het pakket zou worden verstuurd met TNT + verzekering < 10 kg (ik heb hier 9,00 voor betaald). Nu bleek dat ik een onjuiste letter in de postcode heb doorgegeven. Zij beroepen zich er nu op dat ik een onjuiste postcode doorgegeven heb echter, het verzendbewijs kunnen ze niet leveren omdat ze de track & trace bon kwijt zijn. Is een bedrijf dit verzendbewijs verplicht een bepaalde tijd te bewaren?

(Verder is een feit dat de onjuiste postcode niet eens bestaat. )

Iemand enig idee hoe te handelen? Alvast bedankt!

DreamOn2003

Re: Verzendbewijs Webwinkel

Ongelezen bericht door DreamOn2003 »

Een beetje webwinkel die met TNT verzendt, heeft een contract met hen ivm de aantallen die ze verzenden. (ik geloof vanaf 250 pakketjes per jaar)
Het is niet mogelijk om in de webinterface (voor het boeken van zendingen) van TNT een foute postcode in te voeren. Dan wordt er gewoon geen adreslabel aangemaakt.
Als het een heel kleine webshop is, zullen ze met zegels werken en dan kunnen ze de tracking code terugvinden in het zegelboekje.

Alleen als de webwinkel verzend door per pakket naar het postkantoor te gaan, hebben ze een los verzendbewijs.

Volgens mij zijn er geen verplichtingen om die bewijsjes te bewaren, maar als zij niet kunnen aantonen dat er verzonden is, is er formeel dus gewoon niets verzonden.
Kortom: de webshop moet dit hoe dan ook oplossen en niet het probleem bij u neerleggen.
Mvg,

Edwin

Gesloten