LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vinnova website niet te vertrouwen!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
kikkerprinses

Vinnova website niet te vertrouwen!!

Ongelezen bericht door kikkerprinses »

Drie weken geleden bestelde ik drie paar schoenen bij Vinnova.nl.
Een aantrekkelijke site met goedkope merkschoenen.

Maar goedkoop is duurkoop. Het blijkt een Turkse site te zijn. En na vier keer om informatie verzocht te hebben, en gedreigd met terugboeken geld en negatieve recensie op deze site, kreeg ik schoenen opgestuurd. Zonder contact te hebben gehad.

Na de rembours van 86,- douanekosten te hebben betaald bleken het TOTAAL andere schoenen te zijn dan besteld.

Als ik ze terugstuur, moet ik douane geld betalen, dat wil ik niet.
Ik krijg nog steeds helemaal niemand te pakken via hun online formulier.

Dit had ik nooit moeten doen.
Zonde van de 300,-.

mvg Marjolein Prins

berndv

Re: Vinnova website niet te vertrouwen!!

Ongelezen bericht door berndv »

kikkerprinses schreef:Drie weken geleden bestelde ik drie paar schoenen bij Vinnova.nl.
Een aantrekkelijke site met goedkope merkschoenen.

Maar goedkoop is duurkoop. Het blijkt een Turkse site te zijn. En na vier keer om informatie verzocht te hebben, en gedreigd met terugboeken geld en negatieve recensie op deze site, kreeg ik schoenen opgestuurd. Zonder contact te hebben gehad.

Na de rembours van 86,- douanekosten te hebben betaald bleken het TOTAAL andere schoenen te zijn dan besteld.

Als ik ze terugstuur, moet ik douane geld betalen, dat wil ik niet.
Ik krijg nog steeds helemaal niemand te pakken via hun online formulier.

Dit had ik nooit moeten doen.
Zonde van de 300,-.

mvg Marjolein Prins
en de alarmbellen gingen niet af toen u de voorwaarden las? Even een paar quotes uit de verzend en retourvoorwaarden:
Gelieve duidelijk uw paklijst waarom je terug bent. Hou je land is bijgeschreven op uw credit card fondsen. U vindt de volledige prijs van het product (verzendkosten niet terugbetaald). Paklijst ingesloten in de doos. We zullen gratis verzending nieuwe project bieden buiten.
contactinformatie ontbreekt gewoon volledig. Het is dus totaal onbekend met wie er zaken gedaan wordt. Daarnaast is vinnova de naam van het Zweedse bureau voor innovatie. Waarschijnlijk een verlopen en opgekochte domeinnaam, zoals wel vaker gebeurt.

Ik hoop voor u dat u met creditcard heeft betaald, dan zo snel mogelijk een geschil starten via de creditcardmaatschappij. Indien u via een andere wijze heeft betaald, is dit een dure les voor online aankopen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

breien schreef:Ik heb vinnova.nl geprobeerd te bekijken. Ik kreeg het scherm "deze site is niet bereikbaar".
Ligt het aan mij of is vinnova.nl uit de lucht?
vreemd, bij mij niet, krijg ook geen waarschuwing van een beveiliging of zoiets.
http://www.vinnova.nl

kikkerprinses

Ongelezen bericht door kikkerprinses »

Dank voor de snelle reactie.
Ik wil in ieder geval anderen waarschuwen voor een dergelijke stommiteit.
Ik had namelijk wel de naam gegoogled en de site beheerder. Daar had ik geen reviews of nare berichten gevonden en besloot het er op te wagen.
Niet handig dus.

Ik heb met creditcard betaald. Weet je hoe ik zo'n procedure kan aangaan?

Alvast bedankt,
Marjolein Prins

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

kikkerprinses schreef:Ik heb met creditcard betaald. Weet je hoe ik zo'n procedure kan aangaan?
Marjolein Prins
Het zoveelste topic van mensen welke schoenen kopen via een site welke aantoonbaar niet klopt.
Telkens precies hetzelfde verhaal.
Merkschoenen, Internet en Goedkoop, dat zijn wel zo'n beetje elke keer de ingrediënten.

Verder adviseer ik enige zelfredzaamheid, kijk even op de site van je creditkaartmaatschappij. Zie je gelijk de voorwaarden en evt. wijze van indienen verzoek.

Veel suc6

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

BL2 schreef: Merkschoenen, Internet en Goedkoop, dat zijn wel zo'n beetje elke keer de ingrediënten.
En vergeet niet: het opkopen van de domeinnaam van een opgeheven (wijn-)website.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kweenie schreef:
BL2 schreef: Merkschoenen, Internet en Goedkoop, dat zijn wel zo'n beetje elke keer de ingrediënten.
En vergeet niet: het opkopen van de domeinnaam van een opgeheven (wijn-)website.
Waarvan de naam totaal niks met de handel van de nieuwe webshop heeft te maken. Zie je al voor je hoe dat bij een stenenwinkel er uit zou zien: Slagerij De Jong, met allemaal namaak Nikes in de koelvitrine... Hoeveel mensen zouden daar schoenen gaan kopen? Ik denk niet veel, maar waarom dan wel bij een rare webwinkel die hetzelfde doet.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

kikkerprinses schreef:Dank voor de snelle reactie.
Ik wil in ieder geval anderen waarschuwen voor een dergelijke stommiteit.
Ik had namelijk wel de naam gegoogled en de site beheerder. Daar had ik geen reviews of nare berichten gevonden en besloot het er op te wagen.
Niet handig dus.

Ik heb met creditcard betaald. Weet je hoe ik zo'n procedure kan aangaan?

Alvast bedankt,
Marjolein Prins
Heel verstandig om met een credit card te betalen.
Kijk eens hier https://www.icscards.nl/ics/info/betwisting
Hier waren onlangs een paar succesvolle ervaringen met betwisten te lezen.

Gesloten