LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag over foute levering.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MarijW

vraag over foute levering.

Ongelezen bericht door MarijW »

Ik had iets beteld bij hondenspul.nl.
Ze hebben mij het foute geleverd. Daar heb ik over gebeld en ik moet het op eigen kosten terugsturen.
Kan dat?
Hondenspul.nl heeft de fout gemaakt! Daar hoef ik toch niet voor te boeten?
Hoe zit dit wettelijk?????

bodejosm43

Re: vraag over foute levering.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer je kunt aantonen dat jij de fout niet hebt gemaakt, en dat het hun fout is, dienen zij de extra kosten voor hun rekening te nemen. Niets meer en niets minder.

Het getuigt van onfatsoen, wanneer ze jou daar voor laten opdraaien.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

U hoeft het product niet terug te sturen als het bedrijf de verzend kosten niet aanvaard. Het bedrijf heeft onder tussen wel de verplichting om uw bestelling naar u toe te sturen.

MarijW

Ongelezen bericht door MarijW »

Ondertussen drie weken geleden het artikel teruggestuurd, het geld zou op mijn rekening gestort worden.
Nog altijd niets ontvangen.
ook op mailtjes wordt niet gereageerd.
Ben een beetje bang dat ik mijn geld kwijt ben! :(

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het hangt er natuurlijk helemaal van af of u nog iets wilt ondernemen, maar u kunt het volgende doen:

Stuur een aangetekende brief waarin u aan geeft ze een laatste kans te geven om het, inmiddels verhoogde, bedrag over te maken. Dat u anders een incasso bureau zult inschakelen en dat de kosten hiervan voor dan hen zijn. Geeft daarbij aan dat er op uw mailtjes niet wordt gereageerd. En stuur een kopie mee waarin men heeft aangegeven het bedrag terug te zullen storten.

Sommige incasso bureaus bieden een no cure no pay mogelijkheid aan. Nedincasso is er hier eentje van.

U kunt in uw brief ook nog verwijzen naar artikelen 6 en 24 van het burgerlijk wetboek 7 op grond waarvan u recht heeft op de vergoeding van de verzendkosten + de aantekende brief. En dat zij hier niet van af mogen wijken.

http://www.burgerlijk-wetboek.nl/BW7/artikel6.htm
http://www.burgerlijk-wetboek.nl/BW7/artikel24.htm

Gesloten