Hallo,
Ik heb een mobiel besteld bij een webwinkel (zonder abonnement). Nu kwam deze binnen en zat er heel onverwacht een lelijk logo op van TIM (italiaans)? Nu dacht ik ach ik zet er wel een nieuwe cover op en dan is t ook ok. Maar toen ik de telefoon aanzette liep ie een keer vast en werkte het trilalarm ineens niet goed meer.
Nu wil ik hem dus retour doen, maar mag dat wel als je de telefoon hebt getest?
Mvg,
M. Oosterhof
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag over retourneren mobiele telefoon bij webwinkel
Re: Vraag over retourneren mobiele telefoon bij webwinkel
Als het apparaat ( in dit geval de telefoon ) niet goed werkt, dan heb je recht op reparatie ( NIET op geld terug ). Je moet minimaal 3x de kans geven aan het bedrijf om te proberen het apparaat te repareren.
Je mag dus het apparaat ter reparatie aanbieden, maar dat gaat je geen oplossing bieden voor het lelijke logo.
Wel heb je recht op een goed werkend toestel, dus neem even contact op met de webshop over de procedure hieromtrent !
Je mag dus het apparaat ter reparatie aanbieden, maar dat gaat je geen oplossing bieden voor het lelijke logo.
Wel heb je recht op een goed werkend toestel, dus neem even contact op met de webshop over de procedure hieromtrent !
Re: Vraag over retourneren mobiele telefoon bij webwinkel
Ja maar ik wil mijn geld gewoon terug. Het gaat me er echt om of je een telefoon mag testen/aanzetten en 'm vervolgens retour sturen en je geld terug eisen? Bij Bol.com en Wehkamp mag je ze wel testen namelijk. Vandaar mijn vraag..
Re: Vraag over retourneren mobiele telefoon bij webwinkel
Je hebt ( omdat het om een koop op afstand gaat ) te maken met een speciale wet hiervoor die bepaald dat je 7 dagen de kans hebt om het produkt te bekijken en te bepalen of dit is wat je wil hebben. Bevalt het je niet, dan moet je het in de originele verpakking weer terug sturen en de overeenkomst ontbinden.
Let wel: doordat je het produkt in gebruik genomen hebt EN het nu niet meer werkt heb je wel kans dat ze gaan protesteren dat het hier nu om een 'gebruikt' produkt gaat !
Maar goed, proberen kan altijd ( mits je nog binnen de 7 dagen zit ).
Vraag het bedrijf om een retour-afhandeling en ontbindt de overeenkomst ( waarbij je beroep doet op die 7 dagen ).
Daarna zal je het produkt terug moeten sturen ( verzendkosten zijn voor jezelf ).
Gr. angel1978
Let wel: doordat je het produkt in gebruik genomen hebt EN het nu niet meer werkt heb je wel kans dat ze gaan protesteren dat het hier nu om een 'gebruikt' produkt gaat !
Maar goed, proberen kan altijd ( mits je nog binnen de 7 dagen zit ).
Vraag het bedrijf om een retour-afhandeling en ontbindt de overeenkomst ( waarbij je beroep doet op die 7 dagen ).
Daarna zal je het produkt terug moeten sturen ( verzendkosten zijn voor jezelf ).
Gr. angel1978
Re: Vraag over retourneren mobiele telefoon bij webwinkel
Het is in dit geval inderdaad heel simpel: de wet Koop of Afstand bepaalt dat jij als consument zeven werkdagen bedenktijd hebt na ontvangst van je product. In die tijd mag jij beoordelen of het daadwerkelijk is wat jij wilde hebben. Hiervoor mag je ook het product uit de verpakking halen en in gebruik nemen (anders kun je het moeilijk beoordelen, nietwaar?). Als je besluit dat je het product toch niet wil hebben, mag je het terugsturen naar de leverancier.
In dit geval kun je hier dus gebruik van maken en hoef je alleen de kosten voor het retourneren van het pakket voor je rekening te nemen.
In dit geval kun je hier dus gebruik van maken en hoef je alleen de kosten voor het retourneren van het pakket voor je rekening te nemen.
Re: Vraag over retourneren mobiele telefoon bij webwinkel
Ok dat wilde ik even weten. Bedankt!