Woensdag 18 juli heb ik voor het eerst een bestelling geplaatst bij Neckermann.
Omdat ik daar 4 jaar geleden voor het laatste besteld had, had ik geen kredietlimiet meer en moest ik het volledige bedrag van meer dan €1000,- vooruit betalen.
Dit heb ik gedaan.
Mijn bank zou een dag later geleverd worden.
Diezelfde avond was op het nieuws dat Neckermann Duitsland uitstel van betaling had aangevraagd en mogelijk failliet zou gaan.
Ik had nog goede hoop want ik had de bank al besteld en deze zou een dag later via Neckermann Nederland geleverd worden.
Niets bleek minder waar.
Een dag laten werd ik gebeld dat er uitleveringsproblemen waren vanuit het Duitse (!) magazijn, waar mijn bank stond.
Ik zou gebeld worden om een nieuwe leverafspraak.
(Tot op de dag van vandaag moeten ze nog steeds bellen.)
Zelf heb ik een dag later gebeld om informatie te vragen ook m.b.t. het dreigende faillissement.
Ik kreeg te horen dat er maandag meer bekend zou zijn.
Dus ik maandag weer teruggebeld.
Geen informatie.
Ik heb toen besloten mijn bankstel te annuleren en ik zou binnen 2 dagen mijn geld terug hebben.
Nu inmiddels 2 dagen later heb ik geen geld en geen bankstel.
Dus maar weer opnieuw contact opgenomen met Neckermann.
Hier kreeg ik het volgende te horen:
De bank is al gefactureerd voor mij omdat ze hem donderdags wilde leveren.
Omdat ik hem maandag geannuleerd heb moet dit langs de administratieve afdeling want dan moet de bank gecrediteerd worden.
Volgens mij mogen ze niet eens iets factureren wat nog niet geleverd is maar dat terzijde.
Dit crediteren duurt 5 werkdagen.
Daarna duurt het nog 5 werkdagen voordat ik mijn geld terug heb.
Al met al ben ik dus 3 weken mijn geld kwijt en word ik totaal niet geïnformeerd!
Mag Neckermann zomaar mijn geld vasthouden omdat hun problemen hebben met hun administratie?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wachten op geld bij Neckermann
-
- Contacteer:
Re: Wachten op geld bij Neckermann
Een redelijke termijn tot terugbetalen is maximaal 30 dagen.
Pas daarna zijn ze in gebreke.
Wel slordig dat men u niet informeert.
Pas daarna zijn ze in gebreke.
Wel slordig dat men u niet informeert.
Re: Wachten op geld bij Neckermann
Dit is in strijd met de wet. Was er een optie beschikbaar als overboeken, waarbij je zelf in controle was?valery1987 schreef:Omdat ik daar 4 jaar geleden voor het laatste besteld had, had ik geen kredietlimiet meer en moest ik het volledige bedrag van meer dan €1000,- vooruit betalen.
Dit staat in de wetgeving en daarvan mag niet in jouw nadeel worden afgeweken:valery1987 schreef:Mag Neckermann zomaar mijn geld vasthouden omdat hun problemen hebben met hun administratie?
art. 7:46d lid 3 BW schreef:In geval van ontbinding [met een beroep op de bedenktermijn van zeven werkdagen c.q. drie maanden] heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
art. 7:46f lid 2 BW schreef:Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.