Na betaling van de gsm Nokia C2-01 op 04.12.2012, één week later nog géén levering!
Stopzin van Belsimpel: "uw betaling nog niet binnengekregen"..."uw betaling tot op heden nog niet ontvangen"...
Een klacht ingediend, de koop geannuleerd, en op verzoek van Belsimpel.nl vier (!) print screens gemaakt en doorgemaild, als bewijs om mijn gedane betaling van de mobiele telefoon aan te tonen/zodat Belsimpel.nl mijn betaling kon controleren en achterhalen.
Maar Belsimpel.nl voelde zich nog steeds niet geroepen om de print screens/om mijn betaling te verifiëren/om het betaalde bedrag terug te storten op mijn rekening.
Als ik via telefoon of e-mail contact opnam met Belsimpel.nl, werd opnieuw de ongeïnteresseerde en onverschillige stopzin gebruikt door de medewerkers van de klantenservice van Belsimpel.nl :
"Helaas hebben wij uw betaling tot op heden nog niet ontvangen. Het is dan helaas ook nog niet mogelijk om de betaling terug te storten"...
Ik heb als consument volgens de Wet Koop op Afstand het recht dat de aankoopsom wordt geretourneerd.
Maar Belsimpel.nl hield niet alleen vol dat ik niet had betaald.
Toen uiteindelijk iemand anders uit mijn naam geprobeerd heeft om contact op te nemen met Belsimpel.nl, om te informeren waarom ik mijn geld niet terug krijg na mijn annulering, konden we hélemaal géén contact meer krijgen met Belsimpel.nl.; werd de telefoon doodleuk niet meer opgenomen door de klantendienst!
Toen er een paar minuten later met een ander toestel/een ander telefoonnummer werd gebeld naar Belsimpel.nl, werd de telefoon opeens wél weer opgenomen...
Ra, ra hoe kan dat...
Ook is mijn vierde (!) print screen van mijn betaling van de mobiele telefoon via reply als onbestelbaar retour gekomen in mijn mailbox...
Dus heb ik de vierde print screen in één keer door gemaild naar drie verschillende medewerkers van Belsimpel.nl/drie verschillende emailadressen.
De kwalijke opstelling en praktijken van Belsimpel.nl om deze zaak te traineren en doelbewust tegen te werken, inmiddels meer dan beu.
En na nogmaals wachten kreeg ik uiteindelijk een email van Belsimpel.nl met:
"De betaling is inderdaad bij ons binnengekomen..."
"Wij dienen de betaling nu handmatig te koppelen en pas dan kan de betaling teruggestort worden. Dit zal binnen 5 werkdagen zijn."
Wat was er nou verkeerd gegaan:
Bij mijn betaling had ik één getal van het ordernummer verkeerd overgenomen, en daarom werd mijn betaling niet verwerkt door Belsimpel.nl.
Deze fout had Belsimpel.nl gelijk kunnen ontdekken als de klantendienst direct mijn aller-eerste print screen van mijn gedane betaling had onderzocht en gecheckt.
Maar de bereidheid om mijn betaling na te trekken, en boven water te krijgen, die was er vanaf het begin totaal niet bij Belsimpel.nl.
Mijn telefoongesprekken naar Belsimpel.nl worden gewoon beeindigd, en al mijn emails aan o.m. de bedrijfsleider Hilco Boerlage blijven zonder antwoord.
Ik heb betaald en ik wil mijn betaling van 71,95 euro terug.
Ik heb een klacht over de schandalige praktijken van Belsimpel.nl naar ConsuWijzer gemaild,
en ik heb aangifte gedaan internetoplichting tegen Belsimpel.nl omdat mijn gedane betaling nog steeds niet terug is gestort.
De service en klachtenbehandeling van Belsimpel.nl naar mijn ervaring: schandalig, onder de maat, nalatig, onzorgvuldig, ONBETROUWBAAR!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanprestatie, Ingebrekestelling van Belsimpel.nl
Re: Wanprestatie, Ingebrekestelling van Belsimpel.nl
Ik heb een klacht over de schandalige praktijken van Belsimpel.nl naar ConsuWijzer gemaild,
en ik heb aangifte gedaan internetoplichting tegen Belsimpel.nl omdat mijn gedane betaling nog steeds niet terug is gestort
en ik heb aangifte gedaan internetoplichting tegen Belsimpel.nl omdat mijn gedane betaling nog steeds niet terug is gestort.
Van Consuwijzer:
Had eerst maar eens site consuwijzer gelezen alvorens een klacht te sturen,er is dus geen sprake van oplichting en Belsimpel heeft wettelijk 30 dagen de tijd om uw geld terug te storten.Geld terug
Laat u binnen de zeven werkdagen weten dat u het product terugstuurt? Dan moet het bedrijf uiterlijk binnen dertig dagen uw geld terugbetalen. Moet u lang op uw geld wachten? Gebruik dan onze voorbeeldbrief.
Had eerst maar eens goed de wet koop op afstand doorgelezen alvorens allerlei ongefundeerde uitlatingen te doen.
gr Henk
Re: Wanprestatie, Ingebrekestelling van Belsimpel.nl
@R en O: De verkoper geeft aan uw geld nooit ontvangen te hebben. Uit uw verhaal kan ik niet opmaken dat u het bedrag naar het juiste rekening nummer heeft overgemaakt, wel heb ik de indruk dat u erg emotioneel bent.
@Henk51: Die termijn kun je flink beperken door een ingebrekestelling te versturen.
@Henk51: Die termijn kun je flink beperken door een ingebrekestelling te versturen.