Website vitamines-en-kruiden.nl toont verkeerde info

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ana2000

Website vitamines-en-kruiden.nl toont verkeerde info

Ongelezen bericht door Ana2000 »

Ongeveer een week geleden via een link op Facebook terecht gekomen op de website vitamines-en-kruiden.nl

Ik was op zoek naar Vitals en deze website leek een leuke aanbieding te hebben.

Er ging echter het één en ander fout met de bestelling, dus ik belde het telefoonnummer op de site.

Ik kreeg iemand aan de lijn die absoluut niet wist waar ik het over had, en beweerde bij hoog en laag, dat dat niet zijn site was. KvK nummer komt ook bij een totaal andere onderneming.

Deze site is een fake site werkend met fake gegevens. Gelukkig dat ze een fout maakten, waardoor ik besloot te bellen, anders was ik zeker mijn geld kwijt geweest.

witte angora

Re: Website vitamines-en-kruiden.nl toont verkeerde info

Ongelezen bericht door witte angora »

Dank voor de waarschuwing. We zullen onze geachte medeforummer, de heer J. Deltoer, vragen een nieuwe excellijst samen te stellen betreffende fake-facebook advertenties. Deze lijst komt naast de dropshipperslijst te hangen.

Tevens zullen we facebook voortaan aanduiden als fakebook. Ik heb zelf intussen al tientallen van dit soort bedrijven/advertenties geblokkeerd. Het blijft maar doorgaan, doe je weinig aan.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Niet alle advertenties via Facebook zijn fake. En met we, mag je voor jezelf spreken. Er staat ook een hoop correcte informatie op.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Adres is van een woonhuis, het telefoonnummer van een administratiekantoor, KVK nummer geeft geldverdienen, geen algemene voorwaarden op de website.
Oftewel, ook vooraf was te zien dat je daar nooit zou willen kopen.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Op Facebook en andere sociale media komen veel aanbiedingen langs van dropshippers die als groothandel AliExpress Temu en andere goedkope sites gebruiken.
Voor hun moeite om voor op deze sites te bestellen, rekenen ze een toeslag van enkele euro’s.
En er zijn ook goede bedrijven via de sociale media, maar het is aan de koper dit goed te controleren.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De meeste dropshippers rekenen 300 tot 400 % opslag. Of je iets ontvangt moet je ook maar afwachten.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
06 jan 2025 09:14
........Ik heb zelf intussen al tientallen van dit soort bedrijven/advertenties geblokkeerd. Het blijft maar doorgaan, doe je weinig aan.......
Doe je weinig aan ?Misschien wat minder je gegevens en levensverhaal tot in detail delen op het internet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
06 jan 2025 11:14
witte angora schreef:
06 jan 2025 09:14
........Ik heb zelf intussen al tientallen van dit soort bedrijven/advertenties geblokkeerd. Het blijft maar doorgaan, doe je weinig aan.......
Doe je weinig aan ?Misschien wat minder je gegevens en levensverhaal tot in detail delen op het internet.
Je bedoelt de cookies? Die accepteer ik nergens. Dit soort advertenties worden gewoon in bulk op facebook gezet.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
06 jan 2025 11:21
....Die accepteer ik nergens. Dit soort advertenties worden gewoon in bulk op facebook gezet.....
Dat bedoel ik, nooit op Facebook gaan.......

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Onkruid71 schreef:
06 jan 2025 09:18
En met we, mag je voor jezelf spreken.
In dit geval heeft WA ook namens mijn persoontje gereageerd en is het 'we' goed taalgebruik.

De gegevens op de site spreken voor zich: een bijklussend persoon, die vanuit huis verstuurt. Streetview geeft een voortuin, waar de kruiden erg hoog zijn opgeschoten en inmiddels struiken zijn. :wink:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Onkruid71 schreef:
Niet alle advertenties via Facebook zijn fake. En met we, mag je voor jezelf spreken. Er staat ook een hoop correcte informatie op.
Probleem is wel dat je dus niet weet wat correct is en wat niet. Maar over het algemeen is Facebook nu niet de beste bron als je (gezondheids)informatie zoekt die correct is.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Met Fakebook kun je alle kanten op. Iedereen heeft gelijk.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
Ongetwijfeld is er ook goede informatie te vinden. Maar een zeer goede vuistregel voor iedereen die niet even handig is met uitzoeken of iets wel klopt of niet is gewoon te stellen dat elke advertentie op facebook nep is. Better safe than sorry, zoals het Engelse gezegd luidt.

Plaats reactie