LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webwinkel Kruidvat
Webwinkel Kruidvat
Ik bestel voor de eerste keer een bestelling via de webshop van Kruidvat.
Perfecte service dacht ik voor 20.00 uur besteld volgende dag in huis. s'avonds een e-mail dat het pakket verzonden is. Ik denk heerlijk niet sjouwen met alle spullen nu word het gewoon thuisbezorgt! NIET dus. Volgende dag geen pakket... geen luiers en babyvoeding en wasmiddel.. Verder niks gehoord van Kruidvat ik zie op de site van DHL dat het pakket beschadigd is. Volgende dag rond de middag een mail van kruidvat in mijn inbox. zie onderstaande ik citeer kruidvat
Uw bestelling met ordernummer 010838101 is onderweg beschadigd geraakt. Uw bestelling wordt naar ons teruggestuurd.
Wij storten het aankoopbedrag binnen 2 weken!!(houden dus jou geld vast) terug op de rekening waarmee de bestelling is betaald.
Wij vinden dit vervelend voor u en willen u hierbij graag een cadeaukaartcode geven van € 3,99. De code is 9102762188239 en kunt u gebruiken bij uw volgende online bestelling. De cadeaukaartcode gebruikt u door deze in te vullen bij stap 4 betalen. Selecteer hiervoor de optie ‘Betalen met een cadeaukaart’.
Vanaf morgen kunt u de code gebruiken bij uw volgende online bestelling...
Dit lijkt mij niet normaal, mijn geld houden ze 2 weken vast en geen spullen maar een lullig bedrag van 3.99 euro. gaat u maar naar onze winkel werd er aan te telefoon gezegt. Niet erg klantvriendelijk voor de consument. Ik deel dit en bestel dus NIET bij kruidvat Online
Perfecte service dacht ik voor 20.00 uur besteld volgende dag in huis. s'avonds een e-mail dat het pakket verzonden is. Ik denk heerlijk niet sjouwen met alle spullen nu word het gewoon thuisbezorgt! NIET dus. Volgende dag geen pakket... geen luiers en babyvoeding en wasmiddel.. Verder niks gehoord van Kruidvat ik zie op de site van DHL dat het pakket beschadigd is. Volgende dag rond de middag een mail van kruidvat in mijn inbox. zie onderstaande ik citeer kruidvat
Uw bestelling met ordernummer 010838101 is onderweg beschadigd geraakt. Uw bestelling wordt naar ons teruggestuurd.
Wij storten het aankoopbedrag binnen 2 weken!!(houden dus jou geld vast) terug op de rekening waarmee de bestelling is betaald.
Wij vinden dit vervelend voor u en willen u hierbij graag een cadeaukaartcode geven van € 3,99. De code is 9102762188239 en kunt u gebruiken bij uw volgende online bestelling. De cadeaukaartcode gebruikt u door deze in te vullen bij stap 4 betalen. Selecteer hiervoor de optie ‘Betalen met een cadeaukaart’.
Dit lijkt mij niet normaal, mijn geld houden ze 2 weken vast en geen spullen maar een lullig bedrag van 3.99 euro. gaat u maar naar onze winkel werd er aan te telefoon gezegt. Niet erg klantvriendelijk voor de consument. Ik deel dit en bestel dus NIET bij kruidvat Online
Laatst gewijzigd door bbg op 19 nov 2014 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Webwinkel Kruidvat
Stel je niet zo aan! Kruidvat handelt het netjes af, stuurt je nog een compensatie en je geld binnen twee weken retour! Keurig binnen de regels van de wet!
Ongelofelijk dat je dit durft te plaatsen!!
Ongelofelijk dat je dit durft te plaatsen!!
Kun jij vinden dhc met je negatieve berichten op dit forum! Zal vast binnen de wet zijn maar klant vriendelijk ho maar! Ik bestel veel op internet maar dit nog nooit meegemaakt, ipv dat ze de bestelling zo snel mogelijk opnieuw versturen moet je het maar uitzoeken. Ik bestel niet voor niks op internet anders zou ik wel naar de winkel gaan als ik dat zou kunnen
Inderdaad. Lijkt me prima opgelost. De beschadiging is bij de transporteur opgelopen, dus daar kan kruidvat weinig aan doen.
Overigens sociaal dat u hier open en bloot de kortingscode deelt. Nu maar hopen dat iemand u niet voor is bij het gebruiken hiervan....
Overigens sociaal dat u hier open en bloot de kortingscode deelt. Nu maar hopen dat iemand u niet voor is bij het gebruiken hiervan....
Je mag nogmaals bestellen met die korting en netjes dat ze geen kapotte doos aanbieden....
Maar zelf in winkel halen kan ook maar dan geen korting helaas...
Ik zou nogmaals bestellen omdat dit maar 1 dag extra gaat kosten...
Maar zelf in winkel halen kan ook maar dan geen korting helaas...
Ik zou nogmaals bestellen omdat dit maar 1 dag extra gaat kosten...
**** happens, er kan nu eenmaal wel eens iets mis gaan.bbg schreef:Dit lijkt mij niet normaal, mijn geld houden ze 2 weken vast en geen spullen maar een lullig bedrag van 3.99 euro. gaat u maar naar onze winkel werd er aan te telefoon gezegt. Niet erg klantvriendelijk voor de consument. Ik deel dit en bestel dus NIET bij kruidvat Online
Ik vind het netjes dat Kruidvat actief reageert en die 2 weken is volledig conform de wet. U krijgt zelfs nog een cadeau-bon. U had meteen weer kunnen bestellen en dan met een dag vertraging en 4 euro korting de bestelling de volgende dag alsnog binnen gekregen.
Ik noem dat zeer correct en uiterst klantvriendelijk handelen van de webshop van Kruidvat.
Raar dat Kruidvat niet zelf op het idee komt om de bestelling zo snel mogelijk nogmaals te versturen.
Leuk een cadeaukaart maar ik denk dat TS liever de producten in huis heeft die TS nodig heeft of anders per direct het geld om die spullen te kopen.
Opnieuw bestellen en afwachten is geen gemak voor de klant.
Als Kruidvat om wat voor reden dan ook niet kan leveren dan dient Kruidvat er alles aan te doen dat de klant snel het geld terug krijgt.
2 Weken is te lang. Het is vandaag de dag nergens voor nodig dat het zo lang duurt om geld terug te krijgen.
Je zal maar met je laatste geld babyvoeding en luiers hebben besteld bij Kruidvat.
Leuk een cadeaukaart maar ik denk dat TS liever de producten in huis heeft die TS nodig heeft of anders per direct het geld om die spullen te kopen.
Opnieuw bestellen en afwachten is geen gemak voor de klant.
Als Kruidvat om wat voor reden dan ook niet kan leveren dan dient Kruidvat er alles aan te doen dat de klant snel het geld terug krijgt.
2 Weken is te lang. Het is vandaag de dag nergens voor nodig dat het zo lang duurt om geld terug te krijgen.
Je zal maar met je laatste geld babyvoeding en luiers hebben besteld bij Kruidvat.
2 weken is de maximale tijd die de wet voorschrijft. Niet te lang, en ver het algemeen is het binnen een week op rekening gestort. En met "je laatste geld babyvoeding en luiers" bestellen is onverantwoord. Dat hoor je in huis op voorraad te hebben. Heb je dat niet, dan vraag ik me af of die persoon wel geschikt is om een kind op te voeden.VCampen schreef:...
Nee hoor, 2 weken is niet te lang, dat hebben we met elkaar zomaar wettelijk vastgelegd. 2 weken maximaal is acceptabel, langer dan 2 weken is te lang en onacceptabel.VCampen schreef:2 Weken is te lang. Het is vandaag de dag nergens voor nodig dat het zo lang duurt om geld terug te krijgen. Je zal maar met je laatste geld babyvoeding en luiers hebben besteld bij Kruidvat.
Mocht de situatie zich voordoen zoals jij die schetst (laatste geld), dan lijkt me dat bij een webwinkel die al zo netjes reageert een belletje wel zal volstaan om het alsnog op te lossen. Ze beweerden in hun reactie namelijk niet 'over 2 weken', maar 'binnen 2 weken', dus dat kan ook al na 2 dagen zijn dat je het geld alweer terug hebt.
encore schreef:2 weken is de maximale tijd die de wet voorschrijft.
Ik zei niet dat het niet volgens de achterhaalde wet is.eddy123 schreef:Nee hoor, 2 weken is niet te lang, dat hebben we met elkaar zomaar wettelijk vastgelegd.
Het is met de techniek van vandaag de dag te lang.
De wet consumentenrecht is op 14 juni 2014 herzien en ingrijpend aangepakt.VCampen schreef:Ik zei niet dat het niet volgens de achterhaalde wet is.
Er zijn vele wijzigingen gemaakt, ook op basis van Europese afspraken.
Je kunt het dus geen 'achterhaalde wet' noemen, sterker nog, die wet is net nieuw!
Technisch kun je snel geld terug storten, maar bedrijfstechnisch en logistiek is dat allemaal niet zo heel eenvoudig. De wet stelt dan ook uiterlijk binnen 2 weken. Vaak is het product al geleverd en wil de consument het toch niet hebben en het terug sturen, dan moet dat binnen komen bij de leverancier, gecontroleerd op inhoud etc. Die 2 weken MAXIMAAL is echt niet zo overdreven. Veel bedrijven houden zich er ook niet aan, die rekken het veel langer en zover ik me kan herinneren was het voor de wetgeving van 14 juni j.l. een termijn van 30 dagen.
Nieuwe wet of niet, ik vind hem achterhaald.eddy123 schreef:De wet consumentenrecht is op 14 juni 2014 herzien en ingrijpend aangepakt.VCampen schreef:Ik zei niet dat het niet volgens de achterhaalde wet is.
Er zijn vele wijzigingen gemaakt, ook op basis van Europese afspraken.
Je kunt het dus geen 'achterhaalde wet' noemen, sterker nog, die wet is net nieuw!
Technisch kun je snel geld terug storten, maar bedrijfstechnisch en logistiek is dat allemaal niet zo heel eenvoudig. De wet stelt dan ook uiterlijk binnen 2 weken. Vaak is het product al geleverd en wil de consument het toch niet hebben en het terug sturen, dan moet dat binnen komen bij de leverancier, gecontroleerd op inhoud etc. Die 2 weken MAXIMAAL is echt niet zo overdreven. Veel bedrijven houden zich er ook niet aan, die rekken het veel langer en zover ik me kan herinneren was het voor de wetgeving van 14 juni j.l. een termijn van 30 dagen.
Bovendien vind ik het heel sneu als winkels zelf niet kunnen bedenken hoe ze de klant moeten behandelen en dan maar kijken wat de wet zegt.
Als webwinkels willen concurreren met de gewone winkels dan moet er een tandje bij.
In gewone winkels kan de klant direct zijn geld terug krijgen bij de kassa.
Dan kan in feite ook bij een webwinkel, met een paar muisklikken is teruggave geregeld maar de klant wordt in de wacht gezet omdat dat mag van de wet.
Waar staat dat de winkel er 2 weken over gaat doen? Volgensmij wordt er aangegeven dat er binnen 2 weken teruggestort wordt.
Wel handig dat ts de kortingscode hier op de site zet
Wel handig dat ts de kortingscode hier op de site zet
Dat mag, maar je argumenten waren niet erg sterk.VCampen schreef:Nieuwe wet of niet, ik vind hem achterhaald.
Je hoeft het er niet eens mee te zijn en misschien is naar de winkel gaan voor jou prettiger.
Dat heeft ook zo z'n voordelen.
Veel winkels doen dat misschien wel, maar wettelijk heb je geen poot om op te staan om je geld terug te eisen in een winkel. De reden dat veel winkels dat zijn gaan doen is omdat ze de enorme concurrentie van webwinkels ervaren. Kortom, je draait het weer enorm om. Als je iets in een fysieke winkel hebt gekocht, dan heb je geen enkel wettelijk recht het terug te brengen, tenzij het kapot is en je garantie claimt. Je hebt immers wel recht op garantie.VCampen schreef:Als webwinkels willen concurreren met de gewone winkels dan moet er een tandje bij. In gewone winkels kan de klant direct zijn geld terug krijgen bij de kassa.
De praktijk wijst heel iets anders uit. Webwinkels zijn megabedrijven geworden, die kunnen de groei bijna niet aan. Fysieke winkels gaan bij bosjes ten onder, zie alle lege panden in de binnensteden en hoor alle ketens die in problemen zitten. Je constatering slaat kant noch wal.VCampen schreef:Als webwinkels willen concurreren met de gewone winkels dan moet er een tandje bij.
Misschien wettelijk gezien geen poot om op te staan maar feit is dat vrijwel alle stenen winkels deze service kennen.eddy123 schreef:Veel winkels doen dat misschien wel, maar wettelijk heb je geen poot om op te staan om je geld terug te eisen in een winkel. De reden dat veel winkels dat zijn gaan doen is omdat ze de enorme concurrentie van webwinkels ervaren. Kortom, je draait het weer enorm om. Als je iets in een fysieke winkel hebt gekocht, dan heb je geen enkel wettelijk recht het terug te brengen, tenzij het kapot is en je garantie claimt. Je hebt immers wel recht op garantie.VCampen schreef:Als webwinkels willen concurreren met de gewone winkels dan moet er een tandje bij. In gewone winkels kan de klant direct zijn geld terug krijgen bij de kassa.
Dat deden ze lang voordat de webwinkels er waren.
De wet hoeft niet te bepalen hoe je met je klanten omgaat dan kan je zelf bepalen.
Die bedrijven zijn niet in de problemen gekomen door webwinkels.eddy123 schreef: De praktijk wijst heel iets anders uit. Webwinkels zijn megabedrijven geworden, die kunnen de groei bijna niet aan. Fysieke winkels gaan bij bosjes ten onder, zie alle lege panden in de binnensteden en hoor alle ketens die in problemen zitten. Je constatering slaat kant noch wal.
Er is een andere oorzaak maar dat is een lang verhaal.
Thuis achter je computer winkelen leek een goed idee maar of het een succes is??
Lees de verhalen op dit forum en kijk het nog 10 jaar aan.
Het succes van webwinkels wordt zwaar overdreven. Ze kunnen trouwens niet bestaan zonder de stenen winkels.
Maar ik kan er wel tig opnoemen die al lang bestaan en nog steeds geen stenen uitvoering hebben. Nou ja, ze hebben wel een voorraadlocatie, maar dat is beslist geen winkel. Dus onderbouw je stelling of verwijder em.VCampen schreef:...
Het succes van webwinkels wordt zwaar overdreven. Ze kunnen trouwens niet bestaan zonder de stenen winkels.
De winkel kan inderdaad zelf bepalen hoe ver ze gaan in retourrecht, maar de consument die koopt heeft wettelijk geen retourrecht, tenzij anders overeengekomen. En lang niet alle stenen winkels doen dat hoor. Hoeven ze ook niet.VCampen schreef:De wet hoeft niet te bepalen hoe je met je klanten omgaat dan kan je zelf bepalen.
Nou, objectief bekeken is het een mega-succes hoor.VCampen schreef:Die bedrijven zijn niet in de problemen gekomen door webwinkels.
Er is een andere oorzaak maar dat is een lang verhaal.
Thuis achter je computer winkelen leek een goed idee maar of het een succes is??
En er zijn maar weinig webshops die een stenen winkel nodig hebben. Een paar mega-grote webshops: bol.com, conrad.nl (stenen shopje opgeheven was te duur), wehkamp.nl en binnenkort ook eindelijk in Nld. Amazon.
Het bevalt u kennelijk niet, dat kan natuurlijk, maar je kunt niet objectief beweren dat webshops een flop zijn en alleen maar bestaan bij de gratie van stenen partners. Dan zit je flink naast de werkelijkheid.
Fysieke winkels zullen altijd blijven bestaan, webshops ook, en als u het prettiger vindt om in een fysieke winkel te kopen, dat dan vooral ook doen. Wil niet zeggen dat webshoppen niet goed is of niet succesvol. Ik ga zelf uitsluitend nog naar een supermarkt, al het andere koop ik online. Ik ben al 10 jaar niet meer in een winkel geweest, ik hou niet van drukte en in de rij staan. Online is de keuze ook vele malen groter en ben ik vaak goedkoper uit, maar dat is niet altijd het hoofdcriterium.
De wet geeft je kaders waarbinnen je mag handelen. De wet bepaalt niet of en hoe je klantvriendelijk moet zijn.VCampen schreef: De wet hoeft niet te bepalen hoe je met je klanten omgaat dan kan je zelf bepalen.
Onzin. Veel, misschien zelfs de meest succesvolle, webwinkels bestaan zonder fysieke winkel. Zoals al genoemd: bol.com, coolblue, wehkamp, conrad, Amazon, dealextreme en ga maar door.VCampen schreef: Het succes van webwinkels wordt zwaar overdreven. Ze kunnen trouwens niet bestaan zonder de stenen winkels.
Ik vind dit een keurige oplossing, voor iets wat eerlijke overmacht is, buiten de directe verantwoordelijkheid van Kruidvat. Immers, het is beschadigd geraakt bij de vervoerder, bij Kruidvat was alles gewoon goed. En 2 weken (netto 10 werkdagen) is voor zo'n grote webshop wel ongeveer wat praktisch mogelijk is binnen de systemen en procedures. Even lomp gezegd, je bent zeker niet hun enige klant, nog los van het feit dat 14 dagen ook de wettelijke termijn is, waar ze zich dus aan houden ook. Daarnaast is het babyvoeding, waar rondom de koop hiervan op dit moment wat schimmige dingen gebeuren, oa grijze export naar China, wat een iets vertragende factor kan zijn in de afhandeling.bbg schreef:Ik bestel voor de eerste keer een bestelling via de webshop van Kruidvat.
Ik heb niet gezegd dat webwinkels een flop zijn.eddy123 schreef:Nou, objectief bekeken is het een mega-succes hoor.
En er zijn maar weinig webshops die een stenen winkel nodig hebben. Een paar mega-grote webshops: bol.com, conrad.nl (stenen shopje opgeheven was te duur), wehkamp.nl en binnenkort ook eindelijk in Nld. Amazon.
Het bevalt u kennelijk niet, dat kan natuurlijk, maar je kunt niet objectief beweren dat webshops een flop zijn en alleen maar bestaan bij de gratie van stenen partners. Dan zit je flink naast de werkelijkheid.
Hou het er maar op dat er nog veel kan worden verbeterd.
Neem het voorbeeld van TS.
Als TS in de winkel van Kruidvat een product zou willen waarvan de verpakking was beschadigd dan zou het personeel kijken of er ergens nog een onbeschadigde verpakking ligt.
De winkel zal er alles aan doen om TS met het product te laten vertrekken.
Kruidvat de winkel wil niet dat TS onderweg naar huis langs ETOS loopt en toevallig het product ziet en koopt.
Men begrijpt in de winkel dat de klant het product wil en doet zijn best de klant te helpen en daar wordt Kruidvat ook beter van want ze willen tenslotte verkopen.
Nu bestelt TS het product bij de webwinkel van Kruidvat.
Er gaat onderweg iets mis. TS weet van niks.
Kruidvat heeft het geld van TS al binnen.
Waarom niet met spoed nog een keer versturen en i.p.v. een afmelding via de mail had Kruidvat kunnen zeggen wat er aan de hand is maar dat de spullen onderweg zijn.
TS heeft de bestelling tenslotte niet geannuleerd. TS wil die producten en geen cadeau of korting of geld terug.
De webwinkel schijnt niet door te hebben dat ze de klant zo snel mogelijk aan het product moeten helpen omdat de klant anders bij de concurrent koopt.
De winkel kijkt naar de mogelijkheden voor de klant en bij de webwinkel moet de klant teveel rekening houden met de beperkingen van de webwinkel.