Webwinkel neemt product niet retour
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 feb 2022 10:56
Webwinkel neemt product niet retour
Klacht over Vozino.nl
Begin januari een bestelling van een projectorlampje gedaan. Bij binnenkomst bleek hij niet compleet en niet te functioneren. Antwoord van Vozino was dat het te duur is om producten terug te nemen. Ook kan het niet retour omdat het pakje was opengemaakt. Ze konden alleen 9 euro korting op het aankoopbedrag bieden. Op de website staat niet tevreden geld terug. Niet dus. Je mag je tevredenheid alleen toetsen aan de buitenkant van het door een chinees bedrijf verzonden pakje. Ik overweeg mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen. het product was niet duur maar zo'n webwinkel moet zich wel aan de wettelijke regels houden.
Begin januari een bestelling van een projectorlampje gedaan. Bij binnenkomst bleek hij niet compleet en niet te functioneren. Antwoord van Vozino was dat het te duur is om producten terug te nemen. Ook kan het niet retour omdat het pakje was opengemaakt. Ze konden alleen 9 euro korting op het aankoopbedrag bieden. Op de website staat niet tevreden geld terug. Niet dus. Je mag je tevredenheid alleen toetsen aan de buitenkant van het door een chinees bedrijf verzonden pakje. Ik overweeg mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen. het product was niet duur maar zo'n webwinkel moet zich wel aan de wettelijke regels houden.
Re: Webwinkel neemt product niet retour
Dropshipper nummer eh.............het houdt niet op. Dit is géén webwinkel, maar een dropshipper. Het adres is ook gewoon een woonhuis (flatje).
Mensen blijven er intrappen en kijken niet verder dan de prijzen.
Mensen blijven er intrappen en kijken niet verder dan de prijzen.
Re: Webwinkel neemt product niet retour
@hansoldenhof
Voortaan eerst zorgvuldiger de voorwaarden lezen. Dan weet u dat die zooi uit China komt. Kunt u ook rechtstreeks bestellen met meer zekerheden.
Een rechtsbijstandsverzekering zal hier niets aan doen.
Voortaan eerst zorgvuldiger de voorwaarden lezen. Dan weet u dat die zooi uit China komt. Kunt u ook rechtstreeks bestellen met meer zekerheden.
Een rechtsbijstandsverzekering zal hier niets aan doen.
gastonf
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Webwinkel neemt product niet retour
Veelal hanteren rechtsbijstand verzekeringen een minimaal bedrag voor de schade (veelal rond de € 125). Los daarvan betekend het retour sturen niet altijd dat dit kosteloos is, indien dit in de voorwaarden is opgenomen bent u zelf verantwoordelijk voor het retour sturen en naar China is dit veelal niet de moeite.hansoldenhof schreef: ↑06 feb 2022 11:00Ik overweeg mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen. het product was niet duur maar zo'n webwinkel moet zich wel aan de wettelijke regels houden.
Maar je kunt je recht halen, interessant topic op Tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /2081048/0 waarbij een consument een tablet heeft gekocht voor € 60,00 en retour wilt sturen, de winkelier weigert. Hij stuurt een dagvaarding, de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, deurwaarder neemt de zaak over en uiteindelijk betaalde de ondernemer rond de 900.
Re: Webwinkel neemt product niet retour
Mooi verhaal datsylvesterb schreef: ↑06 feb 2022 19:04Maar je kunt je recht halen, interessant topic op Tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /2081048/0 waarbij een consument een tablet heeft gekocht voor € 60,00 en retour wilt sturen, de winkelier weigert. Hij stuurt een dagvaarding, de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, deurwaarder neemt de zaak over en uiteindelijk betaalde de ondernemer rond de 900.
Maar bedenk wel dat dat ging om een "gewone" Nederlandse webwinkel, met een bekende eigenaar. Dat is helaas in vrijwel al dit soort dropshiptopics niet het geval.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Webwinkel neemt product niet retour
Klopt maar het verhaal laat ook zien hoeveel tijd en energie je er aan kwijt bent om een dergelijke procedure te voeren. Dit laat ook wel zien waarom rechtsbijstand verzekeringen veelal kiezen voor het uitbetalen van het bedrag zonder enige actie te ondernemen.Moneyman schreef: ↑06 feb 2022 19:13Mooi verhaal datsylvesterb schreef: ↑06 feb 2022 19:04Maar je kunt je recht halen, interessant topic op Tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /2081048/0 waarbij een consument een tablet heeft gekocht voor € 60,00 en retour wilt sturen, de winkelier weigert. Hij stuurt een dagvaarding, de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, deurwaarder neemt de zaak over en uiteindelijk betaalde de ondernemer rond de 900.
Maar bedenk wel dat dat ging om een "gewone" Nederlandse webwinkel, met een bekende eigenaar. Dat is helaas in vrijwel al dit soort dropshiptopics niet het geval.
Moneyman
vindt dit leuk
Re: Webwinkel neemt product niet retour
Klopt. Je moet er zelf genoeg verstand van én energie voor hebben. De gemiddelde burger zou ik het niet aanraden (ondanks dat het mij een hoop opzet oplevert).
Re: Webwinkel neemt product niet retour
Ik neem aan, dat je omzet in plaats van opzet bedoelt.
Re: Webwinkel neemt product niet retour
absoluut!
Re: Webwinkel neemt product niet retour
Ja, hallo. Bij verstek veroordeeld. Dat is gewoon niet op komen dagen bij de rechtszaak. Dan verlies je altijd.sylvesterb schreef: ↑06 feb 2022 19:04........de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, ............
Je kan nog beter clown Bassie (van Bassie en Adriaan) gekleed in zijn clownspak als je advocaat meenemen naar de rechtszaak dan niet op komen dagen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Webwinkel neemt product niet retour
Ondanks de veroordeling was hij er nog niet, lees het stuk eens best interessant verhaal. De zaak had de webwinkel zeer waarschijnlijk ook verloren als hij was komen opdagen.kuklos schreef: ↑22 apr 2022 23:31Ja, hallo. Bij verstek veroordeeld. Dat is gewoon niet op komen dagen bij de rechtszaak. Dan verlies je altijd.sylvesterb schreef: ↑06 feb 2022 19:04........de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, ............
Je kan nog beter clown Bassie (van Bassie en Adriaan) gekleed in zijn clownspak als je advocaat meenemen naar de rechtszaak dan niet op komen dagen.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Webwinkel neemt product niet retour
De enige die daar echt geld aan heeft verdiend is de deurwaarder. Zowel de verkoper als de koper hebben er geld op toegelegd,sylvesterb schreef: ↑06 feb 2022 19:04Veelal hanteren rechtsbijstand verzekeringen een minimaal bedrag voor de schade (veelal rond de € 125). Los daarvan betekend het retour sturen niet altijd dat dit kosteloos is, indien dit in de voorwaarden is opgenomen bent u zelf verantwoordelijk voor het retour sturen en naar China is dit veelal niet de moeite.hansoldenhof schreef: ↑06 feb 2022 11:00Ik overweeg mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen. het product was niet duur maar zo'n webwinkel moet zich wel aan de wettelijke regels houden.
Maar je kunt je recht halen, interessant topic op Tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /2081048/0 waarbij een consument een tablet heeft gekocht voor € 60,00 en retour wilt sturen, de winkelier weigert. Hij stuurt een dagvaarding, de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, deurwaarder neemt de zaak over en uiteindelijk betaalde de ondernemer rond de 900.
Re: Webwinkel neemt product niet retour
Dat is natuurlijk onjuist. De vordering wordt alsnog zorgvuldig gecheckt en beoordeeld. De tijd dat verstek automatisch verliezen betekent, ligt al zeer vele jaren achter ons.kuklos schreef: ↑22 apr 2022 23:31Ja, hallo. Bij verstek veroordeeld. Dat is gewoon niet op komen dagen bij de rechtszaak. Dan verlies je altijd.sylvesterb schreef: ↑06 feb 2022 19:04........de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, ............
Re: Webwinkel neemt product niet retour
Prima hoor, dat doen we toch al. Door de weeks overdag staan al die auto’s die ik moet hebben toch niet voor de deur. Ik ben zes dagen per week van 07.00-20.00 uur bevoegd. Alleen de zondag is standaard een rustdag.