LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkeliers opgelet! PayPal werkt fraude in de hand!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bergemr

Webwinkeliers opgelet! PayPal werkt fraude in de hand!

Ongelezen bericht door bergemr »

Heb jij een webwinkel en accepteer je betalingen via PayPal lees dan dit eens door.

Als een oplichter via PayPal betaald en nadat jij je spullen hebt geleverd de betaling betwist sta je met lege handen. En je product is zoek en je mag het geld terugbetalen. Doe je dat niet dan heb je een incassobureau bij je op de stoep staan. Als je het wil aanvechten heb je pech. De AFM en andere instanties kunnen er niets mee en ook je zakelijke rechtsbijstand kan er niets mee. Paypal werkt vanuit Luxemburg (de hele kleine lettertjes in de overeenkomst) en is op de Nederlandse markt actief middels een engelse licentie.

In mijn geval zijn we een computersysteem van 880 euro kwijt en is degene bij wie de computer is afgeleverd niet meer te vinden....

30-1 bestelling op de website, betaald via PayPal
5-2 bestelling afgeleverd, handtekening voor ontvangst in de bijlage. Verzonden naar adres zoals vermeld bij PayPalaccount
27-3 betaling betwist door koper, 10 dagen tijd om aflever en verzendgegevens aan te leveren
29-3 gegevens aangeleverd via site paypal (zie bijlagen)
22-4 mail van PayPal. “Reden voor terugboeking: We hebben geen verzendgegevens/ bewijs van levering ontvangen”
23-4 klacht tegen PayPal ingediend mbt terugboeking. Kwestie staat gesloten op de Paypal site en blijft dit ook. Toch wordt er volgens PayPal aan gewerkt en gegevens worden aan de creditcardmaatschappij aangeleverd. Kan 75 dagen duren ivm creditcardmaatschappij
5-7 Nog steeds geen reactie van PayPal. Zaak blijkt ineens definitief gesloten en er is een incassoprocedure in gang gezet .
8-7 Telefonisch Contact met Joris Z, van PayPal . Ik heb telefonisch gevraagd om een uitleg per brief waarin vermeld wat er op welke datum voor mij is gedaan om de kwestie aan te kaarten bij de creditmaatschappij. Daarnaast de uitleg van de creditcardmaatschappij waarom de kaarthouder/koper in het gelijk is gesteld.
12-7 Brief van Paypal met wederom het standaard antwoord dat de zaak wordt onderzocht en de creditcardmaatschappij beslist.
15-7 telefonisch contact gehad met de incasso afdeling (020-4622530) en situatie wederom uitgelegd. Wederom standaard antwoorden en dat ik moet betalen.

Uiteindelijk kun je vrijwel niets anders dan betalen omdat geen instantie in Nederland PayPal kan aanpakken. Het meest cynische van allemaal. PayPal brengt zowel voor de betaling als de terugbetaling kosten in rekening....hoe simpel kun je je geld verdienen!

Guardian72
Contacteer:

Re: Webwinkeliers opgelet! PayPal werkt fraude in de hand!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ook als koper ben je aan de goden overgeleverd met paypal.

Je besteld, betaald, krijgt niets - en vervolgen klacht bij paypal.
paypal meldt 'het gaat om virtuele goederen' (download bijv.) dus kunnen we niets doen. Geld kwijt.
Okay, maar 20 euro, maar toch.

In principe zouden handelaren en consumenten paypal moeten negeren.

Picone2003

Ongelezen bericht door Picone2003 »

Ik heb in het verleden ook een betaling betwist en laten blokkeren, toen het probleem was opgehelderd heb ik de blokkade ongedaan gemaakt.

De betreffende webshop heb ik uiteraard met een zeer positief oordeel beloond!

epia7

Ongelezen bericht door epia7 »

Beste winkelier,

Voor zowel winkeliers als kopers zijn er risico's bij internetverkopen.
Ik betaal het liefst met credit card omdat de credit card maatschappij bij niet leveren of bij defecte producten het geld direct uitkeert aan de koper. Gelukkig is mij dit nog nooit overkomen.
Andere manieren van betalen hebben voor mij veel nadelen:
- vooruitbetaling met Ideal: Ideal keert niet uit bij niet levering;
- vooruitbetaling met Paypal: bij buitenlandse betalingen hanteren ze een zeer ongunstige wisselkoers;
- onder rembours: door de extra kosten, is het kopen van producten tot 100 Euro via internet vaak niet voordeliger dan kopen in de winkel;

Ik raad u aan om voor grotere bedragen voortaan alleen nog onder rembours te leveren of via credit card (Ik ga hierbij vanuit dat een in Nederland gevestigde credit card maatschappij wel uw bewijsmateriaal betrekt bij een eventueel geschil)
Dit kan echter wel resulteren in een lagere omzet, omdat veel kopers niet onder rembours of met een credit card willen kopen.

Paypal, Ebay en dergelijke internetbedrijven zijn niet geïnteresseerd in het bestrijden van fraude, maar in een zo hoog mogelijke omzet en dus winst.
Ebay heeft mij ooit een incassobureau op mijn dak gestuurd, omdat ik een tweedehands auto via de website zou hebben verkocht. Er was een account door een ander aangemaakt met mijn adresgegevens, maar met verkeerde voorletters bij mijn naam. Om te bewijzen dat ik niet die account had aangemaakt, wilde Ebay dat ik een kopie van mijn paspoort naar het hoofdkantoor in Luxemburg zou sturen. Toen ik echter vroeg om de logboek-gegevens (IP-adres, datum en tijdstip van transacties) van het betreffende account naar mij op te sturen, wilden ze mij dit niet geven.
Blijkbaar willen ze niet dat ik mijn onschuld kan bewijzen. Hierna heb ik nooit meer iets van Ebay vernomen.

Helaas is het voor zowel internetverkopers als kopers onbegonnen werk om te strijden tegen internetbedrijven zoals Paypal en Ebay. Het is een schande, dat de Europese Unie zowel verkopers als kopers niet meer bescherming bieden tegen dergelijke bedrijven.

Ik wens u veel sterkte bij uw strijd tegen PayPal.

Tjoppie

Ongelezen bericht door Tjoppie »

Even een schopje geven....

Ik heb het zelfde meegemaakt, welliswaar met een lager bedrag.
Klant besteld in mijn webshop, en word geleverd.
Klant geeft aan het niet ontvangen te hebben.

Omdat ik bij sommige produkten gebruik maakt van buitenlandse verzendingen, heb ik geen officieel verzendbewijs, ja, dat het verzonden is, meer niet.

Kortom, klant heeft pakketje, en ik kan betalen.

Toen had ik dit nog niet gelezen.

Dat is nu 6 weken geleden, en ik heb toen gelijk Paypal verbannen van mijn webshop, en deze draait nu alleen op iDeal.
Ik raad ook iedereen dus niet alleen paypal van je webshop te verbannen, maar ook als je verkoper van bv Markplaats, dit uit te zetten! Daar kan het zelfde gebeuren.

paypalklacht

Ongelezen bericht door paypalklacht »

Dit soort dingen melden op http://www.paypalklachten.nl hopelijk kunnen we er dan eindelijk iets aan doen! ;)

Guardian72
Contacteer:

paypalklacht schreef:Dit soort dingen melden op http://www.paypalklachten.nl hopelijk kunnen we er dan eindelijk iets aan doen! ;)
Helaas - dit is niet voor "ons" - als consument.
Alleen voor verkopers - dus heeft deze link hier geen waarde

paypalklacht

Ongelezen bericht door paypalklacht »

Guardian72 schreef:
paypalklacht schreef:Dit soort dingen melden op http://www.paypalklachten.nl hopelijk kunnen we er dan eindelijk iets aan doen! ;)
Helaas - dit is niet voor "ons" - als consument.
Alleen voor verkopers - dus heeft deze link hier geen waarde
In dit topic hebben ook veel webshop eigenaars gereageerd! En het geldt ook zeker voor consumenten die via Marktplaats iets verkopen via Paypal! ;)

Guardian72
Contacteer:

paypalklacht schreef:
In dit topic hebben ook veel webshop eigenaars gereageerd! En het geldt ook zeker voor consumenten die via Marktplaats iets verkopen via Paypal! ;)
Voor beide groepen heb ik maar een tip: Gebruik paypal niet.

misssan

Ongelezen bericht door misssan »

Ik heb zelf al
2x meegemaakt dat mijn bestelling of zoekgeraakt was of niet opgestuurd dat weet ik natuurlijk niet... Het kwam in ieder geval uit china. Maar ik kreeg me geld netjes terug van paypal. Ik vind het dus eigenlijk wel een gOegoede zaak....

Gesloten