LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wehkamp bespioneerd haar klanten

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
oeijen

wehkamp bespioneerd haar klanten

Ongelezen bericht door oeijen »

werd onlangs gebeld ( in gebrekkig nederlands) door wehkamp met de vraag: waarom ik mijn bestelling had geannuleerd?
maar ik had helemaal géén bestelling geplaatst,volgens haar wel! en ik had geen zin in dit ja en nee spelletje,en omdat ze niet ophield heb ik de verbinding verbroken.

daarna zat ik na tedenken, ik had over dat artikel(fiets) wel wat info opgezocht.
maar ik was niet ingelogt,dus wehkamp moet kunnen zien wat hun klanten aanklikken op hun site.
ik had het gebeuren en vermoedens in een email gezet, en op gestuurd naar wehkamp.
hoefde niet lang tewachten na een klein halfuurtje ging de telefoon,wehkamp aan de lijn!
nou ik had het mis volgens de medewerkster,want wehkamp kon niet zien wat ik daar deed.
maar ik geloofde haar niet,en heb haar toen verteld dat ik iemand ging benaderen om het uit tezoeken,van wat ik vermoede of dat dat waar was.
en toen, zei ze: ja, ik had gelijk!
wehkamp kon inderdaad zien wat hun klanten(zonder ingelogt tezijn) aan klikten op hun site.
maar alleen maar op de site van wehkamp niet meer.
ik zei dat moest er ook nog bij komen......

spy

eentje

Re: wehkamp bespioneerd haar klanten

Ongelezen bericht door eentje »

Als jij cookies laat staan op de computer kan de website inderdaad zien dat jij iets doet op de site zelfs al ben je niet ingelogd.

Dat is niet alleen bij Wehkamp maar bij elke website die cookies gebruikt.

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

wehkamp kan inderdaad zien wat je op hun site bekeken hebt. als je firefox gebruikt kan je een plug in downloaden die dat voorkomt: Ghostery

oeijen

ik weet dat andere ook kunnen zien wat ik op hun site doe.
maar waar ik mij aan stoor is, dat ik daar telefonisch over benaderd word.
en/of ik dat product als nog wil bestellen.
daar houd ik niet van.

eentje

Cookies leveren allerhande informatie op, het is aan de website uitbaters fantasie om de grens te bepalen welke informatie hij/zij denkt nodig te hebben.

Voor het IP adres is een cookie niet noodzakelijk die kan iedere website die jij bezoekt zien.

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Maar aan de hand van ip of cookies krijg jij geen telefoonnummer dat geeft geen enkele provider vrij.

Dus ik denk eerder da het een cookie is en dat je reeds eerder al besteld hebt en nu gebeld word waarom je het annuleerde.

Anders is dit gewoonweg onmogelijk.

Berenice

Ongelezen bericht door Berenice »

Wehkamp is zowiezo lekker bezig. Ze laten je iets bestellen met een levertijd van 2 dagen, of je even een deel vooruit wil betalen. Doe je dat, verlengen ze vrolijk de levertijd naar meer dan 5 weken.
Of ik niet even wat anders wil bestellen, uiteraard wel zonder de korting die dit weekend bij Wehkamp gegeven is.

eentje

quantas01 schreef:Maar aan de hand van ip of cookies krijg jij geen telefoonnummer dat geeft geen enkele provider vrij.

Dus ik denk eerder da het een cookie is en dat je reeds eerder al besteld hebt en nu gebeld word waarom je het annuleerde.

Anders is dit gewoonweg onmogelijk.
Het is een cookie waarin een klantid staat welke gekoppeld met de databank de gewenste gegevens op een scherm van een callcenter medewerk(st)er projecteert anders is het idd niet (legaal) mogelijk om het telefoonnummer ed. te krijgen.

oeijen

ik ben klant bij wehkamp, en als ik of een andere klant inlog bij wehkamp dan word (volgens mij) je ip adres gekoppeld aan je klantgegevens.
en ieder keer als je de site bezoekt kan wehkamp precies zien wat je aanklikt,
zonder ingelogt tezijn.

Gesloten