LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp betaald niet erug na annulering

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sbrands

Wehkamp betaald niet erug na annulering

Ongelezen bericht door sbrands »

Beste forumbezoekers,

Hierbij wil ik jullie informeren over mijn situatie met het bedrijf 'Wehkamp'.

Ik heb op 15 juli geprobeerd een televisie aan te schaffen. Tijdens de betaling is mijn internetbrowser gecrashed. Ik heb voor de zekerheid mijn bestelling laten annuleren (telefonisch). Dit ging allemaal nog volgens verwachting en ik vroeg om een annuleringsbevestiging via de mail. Dit kon helaas niet. Mijn volgende vraag aan de vrouw van de klantenservice was wanneer ik mijn geld weer terug op mijn rekening zou hebben staan. Ze gaf mij aan dat dit uiterlijk 30 dagen zou duren. Dit is ook vernoemd in de 'algemene voorwaarden'.
(dit vind ik al erg lang in verhouding tot de levertijd, maar dat terzijde)

Een dag later zag ik dat mijn bestelling was geannuleerd op de datum 15 juli.
Op naar de 30 dagen wachten zou je denken. Tot ik plots een email-bericht op 11 augustus kreeg dat mijn televisie op 13 augustus geleverd zou worden en of ik een afspraak wilde maken. Meteen heb ik de klantenservice weer gebeld om te vragen hoe de vork in de steel zat.

De klantenservice wist mij te vertellen dat ik een telefonische bestelling heb gedaan. Het punt is, dat heb ik niet gedaan. Het enige wat de klantenservice voor me kon betekenen is het annuleren van mijn niet-geplaatste bestelling. Ik heb wel aangegeven bij de klantenservice dat ik mijn geld terug verwachte voor 16 augustus. Er werd mij verteld dat dit waarschijnlijk het geval is.

Het is dan zover, 16 augustus en nog geen geld terug op mijn rekening. Dus maar weer eens de klantenservice aan de lijn. Het enige wat ik door het gebrekkige Nederlands kon verstaan was dat de betaling in een verwerkingsproces zit. Wat ik hier van kon/kan verwachten wist de man aan de andere kant ook niet. Ook kon hij geen datum noemen wanneer ik het geld wel op mijn rekening zou krijgen. Daarna vroeg ik of zijn meerdere kon spreken en dit was niet aan de orde en ik moest het met hem maar doen. Naar mijn idee had de man alleen de rechten om mij te informeren. Erg jammer.

Ik wil graag mijn geld terug. Hoe zou ik het kunnen aanpakken dat ik mijn geld zo snel mogelijk terug krijg?

met vriendelijke groeten,

Steven Brands.

seuren

Re: Wehkamp betaald niet erug na annulering

Ongelezen bericht door seuren »

Laten we zeggen dat het om 900 euro gaat, dan zou ik voordat geld een lening afsluiten bij ze en niets terugbetalen. U heeft immers bewijs dat u heeft betaald, tevens zou ik dan ook 15% rente claimen bij ze.

https://www.wehkamp.nl/Geldzaken/MoneyAtHome.aspx

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

seuren schreef:Laten we zeggen dat het om 900 euro gaat, dan zou ik voordat geld een lening afsluiten bij ze en niets terugbetalen. U heeft immers bewijs dat u heeft betaald, tevens zou ik dan ook 15% rente claimen bij ze.

https://www.wehkamp.nl/Geldzaken/MoneyAtHome.aspx
ik zou met nog dommere adviezen komen...

ik zou een klacht indienen via de mail. Dan staat het in ieder geval zwart op wit. Meestal worden klachten ook door mensen behandeld die meer bevoegheid hebben om de boel op te lossen

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Steven, zoals het potje al stelt : schriftelijk (mail) een klacht indienen.

Telefonisch klinkt leuk - maar ze kunnen aan de telefoon van alles beloven, maar bewijs heb je niet. Met mail kan je in elk geval aantonen wat verzonden te hebben, en als je een mail programma gebruikt, ook nog een ontvangst en lees bevestiging vragen.

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u voor bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik uw contactgegevens naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl

sbrands

Ongelezen bericht door sbrands »

Ik wilde graag laten weten dat er contact met mij is opgenomen door de wehkamp. En dat ik keurig ben geholpen en op dit moment mijn geld weer terug heb.

Gesloten