LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp DHL chaos!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Afgelopen maandag twee broeken besteld bij Wehkamp. Het afleveradres had ik veranderd. Geen probleem. Maar de broeken kwamen niet bij dat adres want niet thuis om 11.25 uur terwijl er 3 mensen daar thuis waren! Geen briefje van DHL in de brievenbus dus bellen naar Wehkamp. De broeken zouden geleverd zijn aan de andere kant van de wijk!!!!!!!!!!!!!!! Dus niet de buren ra ra hoe kan dit? De mevrouw doet open en zegt wel iets te hebben ontvangen maar voor haar buurvrouw op naam van deze persoon. Er is dus niets geleverd en Wehkamp zegt doodleuk dit staat wel in het systeem.

Ze zoeken het uit aldus Wehkamp. Het gekke is ook dat in mijn gegevens niet staat dat er is geleverd, maar nog steeds de melding levertijd 05-12-17 tussen 11.00 en 15.00 uur. Maar daar heeft Wehkamp het niet over.

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt. :evil: :evil: :evil:

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Wij ook. Gelukkig zijn hier nog geen topics over :)

stofzuigertje

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er is met 3 personen daar niets geleverd dus je hoeft niets te betalen of moet geld terug krijgen.

Wehkamp mag DHL inschakelen maar als ze zo weinig betalen krijg je dit soort personeel....
Soms is andere firma nemen beter, want hoewel DHL de fout maakte in bezorgen verliest Wehkamp een goede klant.

Ik weet dat ze in bepaalde wijken iemand zoeken omdat ze gek worden van de klachten bij DHL en enkele andere bedrijven....

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door yan »

Vervelend, maar niet uw probleem.
Bij consumenten koop is de verkoper verantwoordelijk totdat u het pakket heeft ontvangen.

U heeft niets ontvangen dus Wehkamp voldoet niet aan de afspraak. Ze moeten het nogmaals sturen of u uw geld (binnen 14 dagen) retourneren

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

yan schreef:Vervelend, maar niet uw probleem.
Bij consumenten koop is de verkoper verantwoordelijk totdat u het pakket heeft ontvangen.

U heeft niets ontvangen dus Wehkamp voldoet niet aan de afspraak. Ze moeten het nogmaals sturen of u uw geld (binnen 14 dagen) retourneren
Wehkamp is al in overtreding van de wet als ze vooruit laten betalen. Dus geld retour binnen 48 uur lijkt me redelijker. Bij dit soort bedrijven gewoon altijd voor achteraf betalen kiezen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

olaf79 schreef: Wehkamp is al in overtreding van de wet als ze vooruit laten betalen. Dus geld retour binnen 48 uur lijkt me redelijker. Bij dit soort bedrijven gewoon altijd voor achteraf betalen kiezen.
Daar kan de klant toch zelf voor kiezen?

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik heb gelukkig nog niet betaald. En het gekke is dat er nog steeds staat. Word geleverd 05-12-17 tussen 11.00 en 15.00 uur. Ik hoef me volgens Wehkamp geen zorgen te maken. Wel vind ik het jammer dat het saldo niet betaald gewoon nog openstaat. Onder het motto is in onderzoek. Word vervolgd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef: Wehkamp mag DHL inschakelen maar als ze zo weinig betalen krijg je dit soort personeel.....
Zover ik lees heeft DHL geen fout gemaakt, immers zegt de website van Wehkamp dat het product niet bezorgd is, doe een voorzichte aanname dat het systeem gelinkt is aan DHL voor die informatie.

DHL / PostNL / TNT vervoeren miljoen pakjes en daar gaat wel eens wat mis, kijk naar het aantal klachten en het aantal pakketjes dan valt het heel erg mee.

Maar om "laag" betaald personeel de schuld te geven is wel heel simpel. De consument wilt nergens voor betalen maar eist wel van alles daar horen dus de "lage" lonen ook bij.

DeStap
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2017 19:35

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door DeStap »

De verkoper blijft verantwoordelijk voor juiste aflevering totdat je het pakket in eigen huis hebt, bezorging bij de buren blijft verzender verantwoordelijk totdat je het pakket zelf in bezit krijgt.
De verkoper/verzender moet in dit geval een onderzoek instellen bij DHL om het pakket boven water te krijgen.
Helaas moet je daar soms lang op wachten, behalve als de verkoper zo redelijk is alvast een nieuw pakket te verzenden.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

sylvesterb schreef:
stofzuigertje schreef: Wehkamp mag DHL inschakelen maar als ze zo weinig betalen krijg je dit soort personeel.....
Zover ik lees heeft DHL geen fout gemaakt, immers zegt de website van Wehkamp dat het product niet bezorgd is, doe een voorzichte aanname dat het systeem gelinkt is aan DHL voor die informatie.

DHL / PostNL / TNT vervoeren miljoen pakjes en daar gaat wel eens wat mis, kijk naar het aantal klachten en het aantal pakketjes dan valt het heel erg mee.

Maar om "laag" betaald personeel de schuld te geven is wel heel simpel. De consument wilt nergens voor betalen maar eist wel van alles daar horen dus de "lage" lonen ook bij.
DAt is niet helemaal waar wat je zegt. De site zegt dat ie geleverd moet worden op 05-12-17 (we zitten al op 11-12-17), maar de klantenservice beweert dat ie wel is geleverd op een heel ander adres ver uit mijn buurt, zonder kaartje. En die weten oprecht van niks. Maar goed dat gaan ze ook uitzoeken.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Al met al lijkt mij het dus duidelijk dat het niet uw probleem is.

- of het is niet geleverd (volgens de site)
- of het is op het verkeerde adres geleverd (volgens de klantenservice)

Ik zou ondertussen ligt aandringen op een snelle oplossing bij de klantenservice. Dit is niet uw probleem.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ze zoeken het uit prima vind alleen vervelend dat mijn gegevens niet worden aangepast. Zou wel zo netjes zijn. Nu staat alles nog steeds open, terwijl ik al een compensatie heb gekregen..

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Wehkamp DHL chaos!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Wehkamp komt nu met een formulier dat ik moet invullen. Belachelijk al deze onzin. Op de status staat nog steeds afgeleverd bij de buren maar ook nog niet geleverd. En de buren zijn bij Wehkamp 1 kilometer verder. WK moet zich diep schamen!!!!

Gesloten