Ik bestel dus op 31 mei een gezichtsbruiner a 142,95 (8,95 verzendkosten). Aangezien ik die week druk was kies ik voor de optie avondbezorging (van 6 tot 9 geloof ik). Die bestelling wilde ik zeker niet missen dus ik heb gezorgd dat ik RUIM voor 6 uur (half 5) thuis was. Toen vond ik echter al een briefje in de brievenbus dat er gepoogd werd te leveren.
Vrijdagmiddag kijk ik weer in de brievenbus, blijkbaar is de bezorger weer langsgeweest. Tot mijn grote verbazing staat er niet: "bezorgd bij x" of "bel ons" of "af te halen te", maar doodleuk retour afzender.
- Er is dus niet geleverd volgens afspraak.
- Ik woon in een studentencomplex, normaliter wordt er dan gewoon bij de buren afgeleverd.
Dus ik mail wehkamp met de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe we het kunnen oplossen.
Ik krijg deze mail terug:
Zoals te zien een totaal gebrek aan "reactie". Alsof dit een geautomatiseerd bericht is. Een "excuses" of "wij zullen contact opnemen met het postbedrijf" zou passend geweest zijn."U heeft een vraag over uw bestelling. Volgens onze gegegevns is uw bestelling terug geagaan naar ons magazijn omdat de bezorgmomenten reeds verstreken zijn. Wij hebben deze opnieuw voor u besteld maar helaas staat er nog geen leverdatum bekend.
Onder Mijn bestellingen op Mijn wehkamp.nl raadpleegt u de actuele gegevens van uw bestelling."
Na dit mailtje gebeurd er een hele tijd niks.... Er zou opnieuw verzonden moeten worden maar de order staat vervolgens dagen "in behandeling".
Totdat ik opeens een ACCEPTGIRO in de bus krijg, of ik aub even 140 euro wil betalen! Hierop ik mail ik de klantenservice weer met de vraag wat dit nou weer voor flauwe grap is, en dat ik dus inmiddels 1.5 week op een product ben aan het wachten dat ik "morgen in huis!" zou hebben.
Hierop krijg ik de volgende reactie:
Worden mijn mails uberhaupt gelezen? Ik werd hier gewoon echt woedend van dus ik stuur ze een mail:"In het kader van de Wet op het Financieel Toezicht en het hieruit voortvloeiende toezicht van de Autoriteit Financiële Markten hebben wij de zorgplicht om overkreditering te voorkomen. Dat kan betekenen dat wij een vooruitbetaling vragen op een gevraagde bestelling.
Meer informatie vindt u in de productinformatie bij de balansrekening op deze pagina."
Reactie wehkampIk heb geen flauw idee waarom u mij een dergelijke reactie stuurt, ik heb namelijk DIRECT betaald met iDeal. Nogmaals moet ik u mededelen dat ik me mateloos irriteer aan de gestandaardiseerde mails die ik krijg. Ik heb een bezorgmoment gekozen omdat ik verder niet veel thuis ben. Dat wordt niet nagekomen en vervolgens krijg ik geen excuses of iets in die trant. Vervolgens gebeurd er he-le-maal niks met mijn product dat nu al bijna een week in het magazijn staat en allang bij mij had kunnen zijn. Om het nog maar even af te maken krijg ik dan nogmaals een factuur, en dan deze reactie waaruit overduidelijk blijkt dat u mijn mails maar half leest. Ik verwacht mijn product uiterlijk woensdag.
Nu komt het:Er is inmiddels een brief naar u onderweg met het verzoek een bedrag van euro138 vooruit te betalen, voor wij overgaan tot levering.
U kunt deze brief afwachten en het bedrag overmaken met de bijgeleverde acceptgirokaart. Een nog snellere manier is betalen via internetbankieren. Na ontvangst van uw betaling zullen wij de goederen zo spoedig mogelijk bij u bezorgen.
U kunt het bedrag overmaken op gironummer 80.98.11 onder vermelding van uw klantnummer.
Bent u nog niet in het bezit van een klantnummer vermeld dan uw naam, adres, postcode en woonplaats als betalingskenmerk.
Zoals met al onze leveringen heeft u 14 dagen de tijd om te beslissen of u de artikelen wilt behouden. Als u besluit uw bestelling terug te sturen, zullen wij het betaalde bedrag natuurlijk direct op uw rekening terugstorten.
Ik krijg een additionele factuur van 10 euro voor "verzendkosten". Ook zijn de originele verzendkosten aangepast van 9 naar 10 euro (?). Verder geen enkele persoonlijke reactie die ik toch wel verwacht had aangezien 2.5 week wachten op iets dat "morgen" in huis zou zijn toch niet echt een goede manier van zaken doen is.