LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp komt belofte niet na en klantenservice bar slecht

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
NoortDrop

Wehkamp komt belofte niet na en klantenservice bar slecht

Ongelezen bericht door NoortDrop »

Normaliter grijp ik niet naar dit soort middelen, maar ik vind het zo gortig worden dat ik het niet meer kan verkroppen.

Ik bestel dus op 31 mei een gezichtsbruiner a 142,95 (8,95 verzendkosten). Aangezien ik die week druk was kies ik voor de optie avondbezorging (van 6 tot 9 geloof ik). Die bestelling wilde ik zeker niet missen dus ik heb gezorgd dat ik RUIM voor 6 uur (half 5) thuis was. Toen vond ik echter al een briefje in de brievenbus dat er gepoogd werd te leveren.

Vrijdagmiddag kijk ik weer in de brievenbus, blijkbaar is de bezorger weer langsgeweest. Tot mijn grote verbazing staat er niet: "bezorgd bij x" of "bel ons" of "af te halen te", maar doodleuk retour afzender.

- Er is dus niet geleverd volgens afspraak.
- Ik woon in een studentencomplex, normaliter wordt er dan gewoon bij de buren afgeleverd.

Dus ik mail wehkamp met de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe we het kunnen oplossen.

Ik krijg deze mail terug:
"U heeft een vraag over uw bestelling. Volgens onze gegegevns is uw bestelling terug geagaan naar ons magazijn omdat de bezorgmomenten reeds verstreken zijn. Wij hebben deze opnieuw voor u besteld maar helaas staat er nog geen leverdatum bekend.
Onder Mijn bestellingen op Mijn wehkamp.nl raadpleegt u de actuele gegevens van uw bestelling."
Zoals te zien een totaal gebrek aan "reactie". Alsof dit een geautomatiseerd bericht is. Een "excuses" of "wij zullen contact opnemen met het postbedrijf" zou passend geweest zijn.

Na dit mailtje gebeurd er een hele tijd niks.... Er zou opnieuw verzonden moeten worden maar de order staat vervolgens dagen "in behandeling".

Totdat ik opeens een ACCEPTGIRO in de bus krijg, of ik aub even 140 euro wil betalen! Hierop ik mail ik de klantenservice weer met de vraag wat dit nou weer voor flauwe grap is, en dat ik dus inmiddels 1.5 week op een product ben aan het wachten dat ik "morgen in huis!" zou hebben.

Hierop krijg ik de volgende reactie:
"In het kader van de Wet op het Financieel Toezicht en het hieruit voortvloeiende toezicht van de Autoriteit Financiële Markten hebben wij de zorgplicht om overkreditering te voorkomen. Dat kan betekenen dat wij een vooruitbetaling vragen op een gevraagde bestelling.
Meer informatie vindt u in de productinformatie bij de balansrekening op deze pagina."
Worden mijn mails uberhaupt gelezen? Ik werd hier gewoon echt woedend van dus ik stuur ze een mail:
Ik heb geen flauw idee waarom u mij een dergelijke reactie stuurt, ik heb namelijk DIRECT betaald met iDeal. Nogmaals moet ik u mededelen dat ik me mateloos irriteer aan de gestandaardiseerde mails die ik krijg. Ik heb een bezorgmoment gekozen omdat ik verder niet veel thuis ben. Dat wordt niet nagekomen en vervolgens krijg ik geen excuses of iets in die trant. Vervolgens gebeurd er he-le-maal niks met mijn product dat nu al bijna een week in het magazijn staat en allang bij mij had kunnen zijn. Om het nog maar even af te maken krijg ik dan nogmaals een factuur, en dan deze reactie waaruit overduidelijk blijkt dat u mijn mails maar half leest. Ik verwacht mijn product uiterlijk woensdag.
Reactie wehkamp
Er is inmiddels een brief naar u onderweg met het verzoek een bedrag van euro138 vooruit te betalen, voor wij overgaan tot levering.
U kunt deze brief afwachten en het bedrag overmaken met de bijgeleverde acceptgirokaart. Een nog snellere manier is betalen via internetbankieren. Na ontvangst van uw betaling zullen wij de goederen zo spoedig mogelijk bij u bezorgen.
U kunt het bedrag overmaken op gironummer 80.98.11 onder vermelding van uw klantnummer.
Bent u nog niet in het bezit van een klantnummer vermeld dan uw naam, adres, postcode en woonplaats als betalingskenmerk.
Zoals met al onze leveringen heeft u 14 dagen de tijd om te beslissen of u de artikelen wilt behouden. Als u besluit uw bestelling terug te sturen, zullen wij het betaalde bedrag natuurlijk direct op uw rekening terugstorten.
Nu komt het:
Ik krijg een additionele factuur van 10 euro voor "verzendkosten". Ook zijn de originele verzendkosten aangepast van 9 naar 10 euro (?). Verder geen enkele persoonlijke reactie die ik toch wel verwacht had aangezien 2.5 week wachten op iets dat "morgen" in huis zou zijn toch niet echt een goede manier van zaken doen is.

stofzuigertje

Re: Wehkamp komt belofte niet na en klantenservice bar slecht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat de bezorger maar matig betaald word en geen zin had in de avond extra te rijden heeft deze het overdag geprobeerd!

Gezien het aantal en betrouwbaarheid zou ik het nooit op een studentenhuis laten afleveren.
Beter is het een DHL afhaal punt te kiezen.
Dan kun je als jij tijd hebt binnen 1 week het daar afhalen zonder het risico te lopen dat de buren het zelf gebruikte of zoek raakt.

U hoeft dus niets te betalen en moet eigenlijk klagen dat er niet op afgesproken tijd is bezorgd.
Zij, Wehkamp dus moet dan klagen omdat niet volgens contract dat zij hebben is geleverd.
Omdat er 2x middag is geprobeerd en U die briefjes hopelijk nog heeft kunt U aantonen dat er nooit is geleverd.

Dus annuleer deze order of vraag voor een DHL Service winkel in jou buurt.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik lees dat TS al betaald heeft.
Dat hij zelf z'n bestelling beter af kan halen vind ik kul.
Als de bezorging niet is zoals afgesproken, dient Wehkamp de bezorgdienst daar op aan te spreken of anders die bepaalde service niet aan te bieden.
TS, een medewerker van Wehkamp reageert hier wel eens op dit forum.
Zijn emailadres staat wel ergens.
Maar wel jammer dat het dan via hem zou moeten.

Als een bedrijf als antwoord op een mail alleen maar een standaardmail stuurt, zou ik zeggen, laat maar achterwege dan. Dan is zo'n niets zeggen standaardmail nog ergerlijker dan geen bericht.
Bij geen bericht heb je nog het idee dat er gelezen is en aan een oplossing gewerkt wordt. Bij zo'n suffe standaardmail weet je zeker dat ze jouw reaktie niet gelezen hebben. :?

BTW waarom heb je trouwens meteen met IDEAL betaald en niet voor acceptgiro gekozen?

Susanne89

Ongelezen bericht door Susanne89 »

Klantenservice bellen heeft veeel meer zin! Heb ik ook moeten doen om geld terug te kunnen krijgen....

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ NoortDrop,

ik begrijp dat al betaald is?
Dan heeft Wehkamp een behoorlijke fout gemaakt.

Even simpel - als je de mails nog hebt - stuur dan kort je verhaal naar de Wehkamp webcare ([email protected]) en sluit een screenshot van de ideal afschrijving bij, en de mails die je verzonden hebt, en weer ontvangen hebt (als het papieren brieven zijn, is inscannen een goed alternatief).

Verzoek om spoedige oplossing van dit probleem, levering op afgesproken tijd, en een tegemoetkoming voor de verloren tijd (met wachten etc.).

Houd er wel rekening mee dat je je poot stijf moet houden - want zoals je al ervaren hebt, is de klanten 'service' nogal star.

Feitelijk heb je betaald, maar heeft men niet geleverd - en probeert nu je nogmaals te laten betalen - op zich al beroerd genoeg, maar ik vind het ook beledigend naar de klant toe, en op het criminele af (laten betalen, niet leveren, en vervolgens weer willen vangen... yeah right)

NoortDrop

Ongelezen bericht door NoortDrop »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad direct via iDeal betaald, dit doe ik namelijk altijd bij online shopping. Aangezien wehkamp een grote keten is verwachtte ik geen problemen.

Inmiddels heb ik het product ontvangen in goede staat, echter krijg ik nu mailtjes dat ik de verzendkosten opnieuw moet betalen en er staat een "actueel saldo" van de 10 euro verzendkosten. Aangezien ik het nu druk heb hou ik het bij een mail naar de klantenservice met dat zij niet volgens afspraak geleverd hebben en dat de fout dus bij hen ligt. Als ze voet bij stuk houden mail ik die persoon van Webcare.

Bellen gaat hem niet worden, ik ga geen belachelijke 0.20cpm betalen omdat ZIJ te achterlijk zijn om zelfs een fatsoenlijke mail terug te sturen. Ik zal ook echt nooit meer iets bij wehkamp bestellen en iedereen afraden die dat van plan was.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bij mail heb je alles op schrift, prima dus.
Ik heb zelf ooit 1 keer 2 foutjes met een betaling bij bestelling gehad.
Netjes blijven mailen, na een dag of 10 was het goed.
Het prettige van Wehkamp vind ik nu juist de acceptgiro, zit onder de afleveringsbon. Nooit een voortijdige betaling dus.

Gesloten