LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp kosten acceptgiro

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door testcase »

Borginator schreef: Alleen het opsturen van een acceptgiro is nog geen 0,50 eurocent.
0-20 gram = 1 postzegel van 0,44
Je vergeet dat de bank ook hoge kosten rekent voor het verwerken van één acceptgiro. Ik dacht iets van 1 euro. En je hebt kennelijk geen idee hoe duur personeel is. Die 2,50 is echt geen vetpot hoor. Die dekt echt alleen de kosten, daar wordt geen winst op gemaakt.

Verder is wettelijk geregeld dat je bij niet betalen, niet zo maar kosten in rekening mag brengen. Als bedrijf met je eerst netjes een aanmaning sturen etcetc. Dit brengt automatisch met zich mee dat ook de niet-wanbetalers uiteindelijk deze kosten betalen. En laten nu juist die wanbetalers het nog zo prettig vinden om met acceptgiro te betalen. Krijgen ze toch hun spullen en het betalen...... dat komt later wel.

Kortom acceptgiro's moeten ontmoedigd worden. En diegene die persee zo willen betalen, vind ik het redelijk dat ze de extra kosten dragen.

bepdekroon
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:29

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door bepdekroon »

Ho, ho testcase, om nu alle mensen die graag betalen d.m.v. een acceptgiro als potentiële wanbetalers neer te zetten, gaat me te ver. Natuurlijk vindt Wehkamp het veel leuker om alles in termijnen tegen een hoge rente of per iDeal betaald te krijgen. Bij betaling per iDeal betaalt de klant vooruit, bij eventuele retouren, en die zijn er heus vaak vanwege tegenvallende kwaliteit of foute maat, moet de klant wachten op zijn teveel betaalde geld en dat kan best wel even duren. Alle risico en renteverlies voor de klant, dus.
En, laten we eerlijk zijn, gezien de prijzen die Wehkamp vraagt, lijkt het mij dat de kosten voor acceptgirobetaling dubbel en dwars meegecalculeerd zijn

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

bepdekroon schreef:Alle risico en renteverlies voor de klant, dus.
Welk risico?
Welk renteverlies?
Het gros van de mensen heeft hun geld op een betaalrekening staan i.p.v. een spaarrekening.
En zoals je misschien ook wel weet, zou ik geen betaalrekening meer kunnen aanwijzen die rente geeft.
Je kunt ook een beetje teveel overdrijven.

Trouwens, waarom kopen mensen eigenlijk nog bij Wehkamp?
Zo goedkoop zijn ze niet.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

En als klap op de vuurpijl zo'n 15% rente op een financiering.
Ook zo lekker goedkoop.
Als de gekochte spullen allang op de vuilnisbelt liggen, is men nog aan het afbetalen. :lol:

Wat dat betreft zijn er toch nog bosjes mensen die hetzelfde willen als anderen.
Met dit verschil: ze hebben er vaak het geld niet voor.
Totdat Wehkamp met ze klaar is, dan hadden ze het toch klaarblijkelijk weer wel.
En zelfs vele malen meer dan dat. :mrgreen:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dit gaat ze wel klanten kosten denk ik, want de kosten worden zo wel heel erg hoog bij een bestelling voor de klant.
Veel mensen willen ook niet van tevoren betalen omdat ze dan te lang moeten wachten op hun geld terug als de artikelen retour gaan.

Domme move Wehkamp.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door testcase »

bepdekroon schreef:Ho, ho testcase, om nu alle mensen die graag betalen d.m.v. een acceptgiro als potentiële wanbetalers neer te zetten, gaat me te ver. ...

hohoho bepdekroon nu moet je niet mijn redenatie omdraaien.
Ik zeg dat wanbetalers graag met acceptgiro's betalen en niet andersom. Het is daardoor wel één van de redenen (naast de bank en de administratieve handelingen) die het product duur maken

Borginator
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 okt 2010 14:33

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Borginator »

testcase schreef:Je vergeet dat de bank ook hoge kosten rekent voor het verwerken van één acceptgiro. Ik dacht iets van 1 euro.
Ligt tussen de 0,25 en 0,75 eurocent.
testcase schreef:En je hebt kennelijk geen idee hoe duur personeel is. Die 2,50 is echt geen vetpot hoor.
Ok, licht maar even toe hoeveel het kost aan personeel om een acceptgiro te verwerken.
Trouwens wel vreemd dat KPN, een veel groter bedrijf met veel meer personeel, de kosten van acceptgiro weet te houden op 1,05 euro en dat zelfs de rechtbank van oordeel is dat KPN de grenzen hiermee niet heeft overschreden. "KPN heeft betoogd dat het bedrag van € 1,05 in een redelijke verhouding staat tot de kosten die zij werkelijk maakt."
testcase schreef:Verder is wettelijk geregeld dat je bij niet betalen, niet zo maar kosten in rekening mag brengen. Als bedrijf met je eerst netjes een aanmaning sturen etcetc. Dit brengt automatisch met zich mee dat ook de niet-wanbetalers uiteindelijk deze kosten betalen. En laten nu juist die wanbetalers het nog zo prettig vinden om met acceptgiro te betalen. Krijgen ze toch hun spullen en het betalen...... dat komt later wel.
En bij een mislukte automatsiche incasso krijg je toch ook een herinnering/aanmaning of een brief dat ze het binnen enkele dagen/weken nogmaals gaan proberen? Dus als ik jou goed begrijp, worden de kosten van correspondentie mbt betaling gelegd bij degene die met acceptgiro's betalen? Dat is lekker...

bepdekroon
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:29

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door bepdekroon »

Volgens mij willen ze bij Wehkamp niet af van de acceptgiro, maar van het achteraf betalen! Je kunt het uitstaande saldo ook per iDeal betalen, maar de kosten van de acceptgiro, die je dus niet gebruikt, blijven en er staat nergens, dat die dan vervallen. Wie het weet mag het zeggen.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

bepdekroon schreef:Wie het weet mag het zeggen.
Wehkamp misschien?
Misschien hebben ze er nog nooit op die manier naar gekeken!

bepdekroon
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:29

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door bepdekroon »

Misschien een tip voor Wehkamp (en ik heb het gevoel, dat die firma over onze schouder meeleest): als jullie van die ellendige acceptgiro afwillen, geef eens een leuke korting bij betaling per iDeal, 2,50 (minimaal) of nog leuker: gratis verzendkosten boven een bepaald bedrag!

Enya84
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:04

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Enya84 »

Gewoon mensen die hun dagen vullen met het discussiëren over een acceptgiro van Wehkamp.

Je koopt er of je koopt er niet, zo simpel is het. Die keuze om er, eventueel, te kopen maak je altijd nog zelf. Als je die keuze maakt moet je niet achteraf gaan lopen mekkeren.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wehkamp kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door testcase »

Gelukkig heeft enya ook tijd voor deze discussie om ons het heldere licht te laten zien.

Gesloten