Sinds 16 november 2010 moet je bij de Wehkamp voortaan € 2,50 betalen als je de bestelde artikelen achteraf wilt betalen. Ik vind dit een zeer onsympathieke regeling.
Het feit dat men dit vroeger niet hoefde onderscheidde hen juist van de concurrentie. Dat was een van de belangrijkste redenen om bij hen te bestellen. Mijn vrouw bestelt regelmatig bijv. voor 600 euro aan kleding. Zoekt dan de kleding uit die ze leuk vindt (in de maten uit die haar passen) en stuurt de rest terug. Het is natuurlijk onzin om eerst 600 euro voor te schieten om vervolgens voor bijv. 100 euro te kopen. Aan de andere kant vind ik het ook duur als je voor deze service van Wehkamp 2,50 moet betalen.
Daarom heb ik een truc bedacht om het te omzeilen. Laat zo veel mogelijk mensen van deze truc weten, dan is deze onzin regeling snel afgeschaft.
TRUC: Bestel de artikelen waaruit je wilt kiezen. Stuur alles terug (zo hoef je de € 2,50 niet te betalen). Bestel nu alleen de artikelen die je echt wilt hebben en betaal die wel meteen via iDEAL
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wehkamp kosten achteraf betalen 2,50 (truc:hoe te vermijden)
Re: Wehkamp kosten achteraf betalen 2,50 (truc:hoe te vermijden)
Ik vind dit een zeer onsympathieke manier van jou.
Ze koopt voor 600 euro en dan meer dan de helft terugsturen? Ik neem aan dat ze ook alle kleding uit de verpakking haalt en past, toch? Logisch dat ze dan maarliefst 2 euro 50 vragen......
Ze koopt voor 600 euro en dan meer dan de helft terugsturen? Ik neem aan dat ze ook alle kleding uit de verpakking haalt en past, toch? Logisch dat ze dan maarliefst 2 euro 50 vragen......
Mensen als jij (en jouw vrouw) zorgen ervoor dat bedrijven als Wehkamp zulke bedragen gaan invoeren.
Wat een onzin. Daar moet de Wehkamp het juist van hebben. Ze willen concurreren met 'normale' kledingzaken, met als toegevoegde waarde dat men de deur niet uit hoeft. In een kleding zaak kun je toch ook een boel kleding proberen zonder er eerst voor te moeten betalen.
BartSBB slaat de spijker op z'n kop.
Overigens, als je 2,50 veel geld vindt, kun je je kleding beter in een gewone winkel kopen. Wehkamp is niet bepaald een prijsvechter.
Overigens, als je 2,50 veel geld vindt, kun je je kleding beter in een gewone winkel kopen. Wehkamp is niet bepaald een prijsvechter.
Ik vind het een beetje laag bij de gronds danwel achterbaks om een dergelijke truc toe te passen. Als u het niet eens bent met de tarieven van Wehkamp, dan bestelt u toch voortaan via de Neckermann, Otto, H&M of iets dergelijks?
Uw manier van zakendoen is een bedrijf onnodig op kosten jagen, waar andere consumenten de dupe van worden, want de kosten die gemaakt worden door mensen als u zullen door andere klanten toch betaald moeten worden.
Uw manier van zakendoen is een bedrijf onnodig op kosten jagen, waar andere consumenten de dupe van worden, want de kosten die gemaakt worden door mensen als u zullen door andere klanten toch betaald moeten worden.
-
Bob Schurkjens
Ik denk dat Wehkamp ook wel een truc heeft om dit tegen te gaan: gewoon niet meer leveren.