LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wehkamp
wehkamp
wehkamp nooit meer....
ik moet nu een boete van 30000 euro betalen omdat ik mijn hypotheek niet kan krijgen omdat ik bij bkr tiel sta gemeld als wanbetaler...
ik sta bij hun gemeld voor 1100 euro aan niet op tijd betaalde schuld bij wehkamp. ten eerste was dat het totaal bedrag dat ik inderdaad verschuldigd was aan wehkamp maar ik had maar een betalingsachterstand van 157 euro omdat ik mn administratie niet goed geregeld had (ik was op vakantie) waardoor ik mn maandelijkse betalingsregeling van 35 euro niet heb kunnen voldoen. ik heb echter meteen toen ik er achter kwam het bedrag voldaan en dat was in juli en wehkamp meld mij bij bkr tiel pas eind augustus als niet betaald.
na uren telefoon gesprekken gevoerd te hebben zijn zij te beroerd om de notering bij bkr weg te laten halen
ik word gewoon strond ziek van WEHKAMP
ik moet nu een boete van 30000 euro betalen omdat ik mijn hypotheek niet kan krijgen omdat ik bij bkr tiel sta gemeld als wanbetaler...
ik sta bij hun gemeld voor 1100 euro aan niet op tijd betaalde schuld bij wehkamp. ten eerste was dat het totaal bedrag dat ik inderdaad verschuldigd was aan wehkamp maar ik had maar een betalingsachterstand van 157 euro omdat ik mn administratie niet goed geregeld had (ik was op vakantie) waardoor ik mn maandelijkse betalingsregeling van 35 euro niet heb kunnen voldoen. ik heb echter meteen toen ik er achter kwam het bedrag voldaan en dat was in juli en wehkamp meld mij bij bkr tiel pas eind augustus als niet betaald.
na uren telefoon gesprekken gevoerd te hebben zijn zij te beroerd om de notering bij bkr weg te laten halen
ik word gewoon strond ziek van WEHKAMP
Re: wehkamp
Beste Gast
Wehkamp meldt echt niet zo snel iets aan BKR. Je zal echt drie of maanden niet betaald moeten hebben voordat wehkamp zoiets meld.
Wehkamp meldt echt niet zo snel iets aan BKR. Je zal echt drie of maanden niet betaald moeten hebben voordat wehkamp zoiets meld.
lees maar op de internet site meneer de gast 2 maanden is het termijn, voor die ****** 70 euro, dus 35 per maand mag ik nu 30000 euro betalen als boete. en dat vind ik niet eens zo erg, het ergste vind ik dat ze niet eens proberen behulpzaam te zijn bij wehkamp afdeling inning ze katten je alleen maar af het zijn gewoon een stelletje kuttelikkers
Schei toch uit zeg........je denkt toch niet dat er 1 normaal mens in nederland is die gelooft dat je 30.000 euro moet betalen voor een achterstand van nog geen 200 euro???
Get a life.............en je administratie op orde...
Get a life.............en je administratie op orde...
Was 1e melding en in 2e zou het 70 eurie zijnmaar ik had maar een betalingsachterstand van 157 euro
Dus je hele verhaal klopt geen biet van
ja sorry hoor geen medelijden als je schuld hebt gemaakt en je hebt een regeling getroffen dan moet je die zeker na komen al helemaal als je dan ook nog eens met vakantie gaat.
JA ZOE ZIE JE MAAR WEER NOOIT IETS OP AFBETALING DOEN DAAR KOMT ALLEEN MAAR ELENDE VAN.
)HYPOTHEEK IS WAT ANDERS DAT KAN NIET ANDERS)
MAAR NOOIT MEUBELS ,KLEREN ,AUTO ECT JE BLIJFT AAN DE GANG EN AUTO KAPOT EN JE BETAALD NOG AF B.V. EN HOE KOOP JE DAN WEER EEN NIEUWE???
)HYPOTHEEK IS WAT ANDERS DAT KAN NIET ANDERS)
MAAR NOOIT MEUBELS ,KLEREN ,AUTO ECT JE BLIJFT AAN DE GANG EN AUTO KAPOT EN JE BETAALD NOG AF B.V. EN HOE KOOP JE DAN WEER EEN NIEUWE???
Moet je eens kijken hoeveel rente je moet betalen als je bij Wehkamp op afbetaling koopt. Als de rekening is voldaan heb je volgens mij het artikel wel 3 keer betaald. Je wordt trouwens bij álle postorderbedrijven "lekker" gemaakt dat je wel op afbetaling kunt kopen, moet je zien hoeveel rente hun dat oplevert!
Kopen op afbetaling is altijd een heel kostbaar grapje geweest en zal dat ook altijd blijven. Maar het verhaal van diegene die deze topic geopend heeft, is voor mij al helemaal een raadsel. Het is toch je eigen domme schuld dat het zover is gekomen. Als je daadwerkelijk een betalingsachterstand van 1100 euro hebt en je krijgt een regeling aangeboden om die schuld met 35 euro per maand af te lossen dan is het eerste wat je moet doen ervoor zorgen dat die 35 euro elke maand vast wordt betaald. Niets eenvoudigers dan dat. Gewoon de bank waarbij je bankiert opdracht geven om op de met Wehhamp afgesproken datum die 35 euro over te maken. Dan maakt het niks uit of je met vakantie bent of waar ter wereld je ook verblijft, die 35 euro worden afgeschreven. En als het je een keer niet of minder goed uitkomt moet je maar ergens anders op besparen. Je weet dat als je de regeling niet nakomt dit consequenties heeft. Trouwens hoe lang ben je op vakantie geweest? Die 157 euro zulen niet alleen een maandtermijn plus bijkomende rente zijn. Gewoon voldoen aan je verplichtingen en als je dat niet kunt, niet kopen wat je niet kunt betalen. En als je het perse nodig hebt je afvragen of het goedkopere, merkloze niet even goed is als het dure merkproduct.
ik moet nu een boete van 30000 euro betalen
hahahaha, die is goed zeg. Bedankt !!! De grap van de dag !!!
Eerst sparen dan kopen. Jammer dat veel mensen dat niet inzien. Hoeveel rente betaal je ? 15 %, of wellicht nog meer ?
30.000 euro, hahaha
hahahaha, die is goed zeg. Bedankt !!! De grap van de dag !!!
Eerst sparen dan kopen. Jammer dat veel mensen dat niet inzien. Hoeveel rente betaal je ? 15 %, of wellicht nog meer ?
30.000 euro, hahaha
Die boete van € 30.000 daar geloof ik niets van. Dat kan niet eens. Een kennis van mij had ook een rekening lopen bij Wehkamp, en door een vervelende gebeurtenis kon hij die niet maandelijks meer afbetalen incl. rente. Nu is er door Wehkamp een schikking getroffen: hij mag maandelijkse (verlaagde) bedragen afbetalen, zonder dat er rente berekend wordt. Wehkamp is allang blij dat ze de rekening betaald krijgen.
Tip van de week: lekker op vakantie gaan en vooral niet je financiele verplichtingen nakomen. Logisch toch??? Goh, wat stom van me zeg....ga volgende week maar iets bestellen bij Wehkamp, betaal toch niet...want ik moet immers op vakantie! Schijnt heel gewoon te zijn volgens sommige mensen. Periodieke overschrijving??? Wat is dat????
Triest, heel triest.....en dan medelijden kweken??? Sorry hoor, eigen schuld, dikke bult! Wat mij betreft mag de BKR je levenslang geregistreerd laten staan voor onbetrouwbaar betalingsgedrag.
Boete van € 30.000....laat me niet lachen!
Triest, heel triest.....en dan medelijden kweken??? Sorry hoor, eigen schuld, dikke bult! Wat mij betreft mag de BKR je levenslang geregistreerd laten staan voor onbetrouwbaar betalingsgedrag.
Boete van € 30.000....laat me niet lachen!
Topic-opener is een beetje onduidelijk.
Hij heeft een BKR registratie (terecht of onterecht, dat doet er niet toe).
Als je met een BKR een hypotheek gaat aanvragen, krijg je problemen met de Nationale Hypotheek Garantie. Je kunt dan -onder strenge voorwaarden- wel een hypotheek afsluiten, maar onder 'slechtere' voorwaarden. En volgens mij doelt de topic starter op die slechtere voorwaarden met die 30.000 euro.
Als troost kan ik je vertellen dat ook heel veel mensen de Nationale Hypotheek Garantie (de vroegere Gemeente Garantie) weigeren uit principe. Die willen hun woning niet nogmaals verpanden!
Hij heeft een BKR registratie (terecht of onterecht, dat doet er niet toe).
Als je met een BKR een hypotheek gaat aanvragen, krijg je problemen met de Nationale Hypotheek Garantie. Je kunt dan -onder strenge voorwaarden- wel een hypotheek afsluiten, maar onder 'slechtere' voorwaarden. En volgens mij doelt de topic starter op die slechtere voorwaarden met die 30.000 euro.
Als troost kan ik je vertellen dat ook heel veel mensen de Nationale Hypotheek Garantie (de vroegere Gemeente Garantie) weigeren uit principe. Die willen hun woning niet nogmaals verpanden!
boete van 30.000,00 euro, gooi er nog duizend euro tegenaan en laat je even goed nakijken.
Topic-opener is niet een beetje onduidelijk, nee erg onduidelijk.
In elk woord en weerwoord wat ik over deze kwestie lees wordt uitsluitend gesproken over het Wehkamp en het BKR.
Maar waar blijven de gegegevens over de hypotheek verstrekker.
Daarom zijn mijn vragen aan de Topic-opener:
* Heeft de hypotheek verstrekker niet gewezen op een mogelijke boete
als bij het BKR bekend is dat er nog een schuld uitstaat?
* Heeft de hypotheek verstrekker niet voorgesteld om de lopende
schuld in te bouwen in de hypotheek?
* Of......... is de hypotheek misschien ook via internet afgesloten ??????
Wat ik jammer vind is dat ook hier weer geprobeerd wordt om een eiegen gemaakte fout, af te wenden op een bedrijf dat precies heeft gedaan wat er gevraagd werd.
Oh ja, wat die boete betreft................. als die echt zo hoog is als wordt aangegeven en je die gaat herleiden naar de hypotheeksom kom ik op minimaal € 200.000,-- uit.
En als je zo'n hypotheek kunt nemen hoef je toch zeker niet meer op afbetaling te kopen !!!!!!!!!!!!!
In elk woord en weerwoord wat ik over deze kwestie lees wordt uitsluitend gesproken over het Wehkamp en het BKR.
Maar waar blijven de gegegevens over de hypotheek verstrekker.
Daarom zijn mijn vragen aan de Topic-opener:
* Heeft de hypotheek verstrekker niet gewezen op een mogelijke boete
als bij het BKR bekend is dat er nog een schuld uitstaat?
* Heeft de hypotheek verstrekker niet voorgesteld om de lopende
schuld in te bouwen in de hypotheek?
* Of......... is de hypotheek misschien ook via internet afgesloten ??????
Wat ik jammer vind is dat ook hier weer geprobeerd wordt om een eiegen gemaakte fout, af te wenden op een bedrijf dat precies heeft gedaan wat er gevraagd werd.
Oh ja, wat die boete betreft................. als die echt zo hoog is als wordt aangegeven en je die gaat herleiden naar de hypotheeksom kom ik op minimaal € 200.000,-- uit.
En als je zo'n hypotheek kunt nemen hoef je toch zeker niet meer op afbetaling te kopen !!!!!!!!!!!!!
meestal zit er in je koopoverdracht toch wel een clausule dat mocht je de hypotheek niet rondkrijgen de koopovereenkomst komt te vervallen??
alleen als je met een andere reden komt dat je het huis niet meer koopt betaal je toch een boete van bv 10 procent van de koopsom
en ja wehkamp doet moeilijk over bkr als alles afbetaald is nadat je een bkr vermelding van ze hebt gehad dan duurt het nog 5 jaar voordet die kreditering weg is
alleen als je met een andere reden komt dat je het huis niet meer koopt betaal je toch een boete van bv 10 procent van de koopsom
en ja wehkamp doet moeilijk over bkr als alles afbetaald is nadat je een bkr vermelding van ze hebt gehad dan duurt het nog 5 jaar voordet die kreditering weg is
Ik snap trouwens niet dat jullie zoveel durven lenen. Kon je niet een beetje sparen voordat je iets koopt?
Persoonlijk vind ik kopen op afbetaling bij Wehkamp e.d. jezelf voor de gek houden. Je betaalt een torenhoge rente dus aan het eind vd rit heb je het product zo'n beetje 3x afbetaald. Feit is: als je het niet in 1x kan betalen dan kun je het je niet veroorloven, dus moet je het niet kopen. Laten we eerlijk zijn, het zijn geen eerste levensbehoeften die ze daar verkopen, vooral luxeproducten (kleding uitgesloten).
Topicopener: als je nou een automatische (maandelijkse) betaling (ofwel: periodieke betaling) had ingesteld bij je bank naar Wehkamp dan had je nooit dat gezeur gehad achteraf en kun je met een gerust hart op vakantie. Is het niet beter eerst je administratie op orde te hebben alvorens je grote uitgaven doet met evt. grote gevolgen als je je afspraken niet nakomt?
Topicopener: als je nou een automatische (maandelijkse) betaling (ofwel: periodieke betaling) had ingesteld bij je bank naar Wehkamp dan had je nooit dat gezeur gehad achteraf en kun je met een gerust hart op vakantie. Is het niet beter eerst je administratie op orde te hebben alvorens je grote uitgaven doet met evt. grote gevolgen als je je afspraken niet nakomt?