LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
eival
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:32

Wehkamp

Ongelezen bericht door eival »

Hey Allemaal,

23 jun hebben mijn vriendin en ik een Acer Aspire AS5935G-744G50MN laptop bij Wehkamp bestelt voor 899.00 EUR.
Na ongeveer 4 dagen begon er een zwarte plek te ontwikkelen op het scherm.
Wij hebben toen Wehkamp gebeld en die adviseerde ons contact op te nemen met Acer reparatie service.
Rond 30 juni heeft UPS de laptop opgehaald en vervoerd naar Acer benelux reparatie service.
Er werd ons verteld dat de reparatie 5 tot 10 dagen zou duren.
Na deze tien dagen belden wij Acer op om te achterhalen hoever onze laptop was.
Ze konden ons vertellen dat hij nog steeds in reparatie was, de man aan de telefoon vertelde dat het oude probleem gefixt was, alleen dat ze nu op onderdelen wachten van iets anders wat kapot was.
Dit tot onze grote verbazing, want we hadden 1 defect en niet 2.
Deze onderdelen moesten ook weer bestelt worden dus het zou nog tot 10 dagen kunnen duren.
Wij hebben braaf gewacht en gister avond weer gebeld.
Nu blijkt dat hij nog steeds in reparatie staat, en toen wij vroegen of wij misschien iemand konden spreken die ons meer kon vertellen over onze laptop werden we afgewimpeld door Acer klanten service met een simpele "nee"
Wij hebben uitgelegd dat wij het een beetje belachelijk vinden dat wij een laptop kopen van rond de 1000 EUR en dat die enkele dagen normaal werkt en vervolgens dat niet meer doet.
En het feit dat tot onze grote verbazing een tweede defect zich voordoet.
En dat het vanaf 30 juni al in reparatie is, dus van de maand dat het in ons bezit is, is de laptop +-7 dagen in ons bezit geweest.
We vroegen of het niet mogelijk is om een geheel nieuwe laptop zonder defecten te ontvangen aangezien deze laptop splinter nieuw is.
Dit was niet mogelijk.
Het gesprek eindigde alsof de meneer aan de andere kant ons niet meer kon horen en hij hing op.

Hierop hebben wij direct Wehkamp gebeld en ons beklag gedaan, en we vertelden het verhaal aan de jongen van de klanten service.
Het enige wat hij kon doen is er een melding van maken en dan zou het nog eens 1 tot 2 weken kon duren.
En dat we hiervoor bij Acer moesten zijn want het gaat immers over reparatie van een laptop van hun merk.
We vertelden dat de laptop splinter nieuw was en we die niet bij Acer hadden gekocht maar bij Wehkamp en dat hij binnen een week een defect had.
Hier kon hij helemaal niks mee en legde het weer bij Acer terug.
Ook kregen we het Advies terug te bellen naar Acer, en dit deden wij.
Helaas kregen we weer hetzelfde verhaal te horen, namelijk dat het nog eens tot 10 dagen zou kunnen duren en dat we maar moesten afwachten.

Ik persoonlijk vind het niet normaal dat ik dus een defecte laptop krijg toegestuurd van Wehkamp van 900 EUR, die het vervolgens niet goed meer doet binnen 1 week.
En vervolgens verdwijnt in een eeuwige lus van reparatie status bij Acer, en daar zich een tweede defect voordoet.
Niemand neemt de verantwoordelijkheid op voor dit probleem Wehkamp niet Acer niet, maar ondertussen krijg ik wel de rekening binnen van de laptop.
En wehkamp verwacht dat ik die normaal en netjes betaal.
Ik heb een mail naar Wehkamp klanten service gestuurd, met de vraag of ze mij een nieuwe laptop willen sturen en de oude van Acer terug willen nemen.
Wij hebben al veel vaker bij Wehkamp spullen besteld en we hebben nooit klachten gehad over de service of producten, maar als Wehkamp ons hierin weigert zijn ze ieder geval 2 goede klanten kwijt.

We weten niet of we in ons recht staan om een nieuwe laptop te eisen of dat we de laptop die gerepareerd terug moeten accepteren.
Mochten we die ooit terug zien??
Wij zouden het wel zo netjes vinden om ons een nieuwe laptop te geven die zonder defecten werkt, en de oude terug te nemen.

eival
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:32

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door eival »

Dit is ook de eerste keer dat wij een laptop bestellen via een Webshop.
En waarschijnlijk ook de laatste keer na deze ervaring.
Bij een normale winkel krijg je direct een nieuwe mee mocht je aankoop zo snel kapot gaan.
Nu kon mijn vriendin zich wel vinden in reparatie (ook al was dat wel erg vroeg)
Maar nu blijkt dat er daar nog iets kapot is gegaan, en we niet te horen krijgen wanneer wij de laptop terug krijgen, en nog eens zo afgewimpeld worden bij Acer en Wehkamp.
We worden er erg gefrustreerd van beide doen we een opleiding waar we de laptop voor zouden moeten gebruiken.
Wij zijn erg teleur gesteld in Wehkamp, in een dag bezorgen kunnen zij en in een keer de rekening innen, maar dit soort dingen oplossen moet zo lang duren.
De laptop was goed verpakt en splinter nieuw naar mijn mening, dus ik kan niet zeggen of deze eerder is geretourneerd .
En ons pakketje zal wel niet bij UPS gestaan hebben, aangezien hij nog in reparatie status staat bij Acer. :cry:

Diertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jul 2009 20:37

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door Diertje »

Ik zou nooit iets bestellen bij zo een webshop..zulke duren dingen koop je in de winkel,waar je zo heenkunt ..
Vaak kopen de mensen bij zo een webshop omdat het op afbetaling kan..

eival
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:32

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door eival »

Goed afbetaling of niet...
Dat kan ook bij Dynabite en veel andere gewone winkels.
Het gaat ons erom dat Wehkamp Slecht met haar klanten omgaat in gevallen als dit.
Een fatsoenlijk bedrijf had een nieuwe laptop gegeven en de oude terug genomen als die nog geen week oud is en kapot gaat.
En daar komt nu bij dat de laptop al zo lang weg is en we niet krijgen te horen wanneer die terug komt, en er nog iets kapot is gegaan in de reparatie van Acer zelf notabene.
Dan heb je nog de Acer klanten service die gewoon ophangt en dan Wehkamp die vervolgens het probleem terug bij Acer legt.
Wij kopen van Wehkamp een laptop niet van Acer.

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door Abarth »

Dit wordt ben ik bang naar Acer en Wehkamp een (aangetekende) brief of email met ontvangst en lees bevestigingsturen met de mogelijkheid om het binnen redelijke termijn te repareren. Gezien uw wachttijd max. 10 (werk)dagen. Zo niet at u dan de koop als ontbonden beschouwd omdat u geen deugdelijk produkt heeft gekregen. Geef aan dat u bereid bent om de rekening te voldoen als u uw laptop weer werkend terug heeft maar betaal nog niet.
Als er later dan gedreigd wordt met aanmaningen en deurwaarders heeft u schriftelijk bevestigd dat u van goede wil bent.
(bewaar wel alle correspondentie) doe het liefst zo min mogelijk telefonisch, daar worden vaak beloften gemaakt en niet nagekomen en u heeft hier totaal geen bewijs van.

Geeft u bij een vervolg hoofdstuk hier aub uw reactie voor de volgende lotgenoot?

Succes

mootjuuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2009 09:53

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door mootjuuh »

ik zou zoiezo nooit bij een postorder bedrijf een laptop kopen maar wel lullig hoe het is gegaan bij jullie. hoop voor jullie dat je een nieuwe krijgen of iig snel opgelost is!!

succes ermee!!!

Quul
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2009 20:50

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door Quul »

Hallo eival,

Iemand die ik ken heeft ooit ook een laptop (Acer) gekocht bij de Wehkamp en kreeg ongeveer dezelfde problemen.

Nu kan ik uit je bericht niet opmaken of alles nu al betaald is of niet, maar mijn ervaring is dat als ze het geld eenmaal binnen hebben, ze het niet zoveel meer kunnen schelen en er verder zo weinig mogelijk (lees: geen) aandacht meer aan willen besteden. Het is natuurlijk goedkoper om alles door de fabrikant te laten 'regelen'.

Het heeft uiteindelijk anderhalve maand geduurd voordat zij haar laptop terug had (en vervolgens nog niet helemaal gemaakt was).

Ik koop mijn spullen in ieder geval voortaan alleen nog maar in een 'echte' winkel.

Sterkte ermee!

eival
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:32

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door eival »

@Quul


Wij hebben ook 27 Juli de Klanten Service van Wehkamp een email gestuurd met de zelfde uitleg, en de vraag of we een nieuwe laptop kunnen krijgen en ze de oude terug wille nemen.
Als reactie kregen wij:
Om de kwestie goed af te kunnen handelen hebben we meer tijd nodig.
U kunt binnen een week antwoord van ons verwachten.
Onze excuses voor het ontstane ongemak.
Lijkt net alsof ze de reparatie nog meer tijd willen geven.
Ze kunnen de telefoon oppakken en ons bellen of mailen om tot een oplossing te komen.
Nee zij hebben nog meer tijd nodig om het ontstane probleem recht te zetten.
Er word namelijk niks opgelost door een mailtje te sturen waarin ze vragen om meer tijd om op te lossen waar niks aan gedaan word.
We hebben al 600 EUR gelijk betaald aan Wehkamp we wilden graag in twee keer betalen.
Ik ben bang dat als ik eenmaal een antwoord krijg van Wehkamp dat het toch negatief zal zijn richting ons.
Maar ik kan niks anders dan afwachten en dat is precies wat ze willen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

Ze konden ons vertellen dat hij nog steeds in reparatie was, de man aan de telefoon vertelde dat het oude probleem gefixt was, alleen dat ze nu op onderdelen wachten van iets anders wat kapot was.
Dit tot onze grote verbazing, want we hadden 1 defect en niet 2.
Deze onderdelen moesten ook weer bestelt worden dus het zou nog tot 10 dagen kunnen duren.
Kan gebeuren. Zoiets is niet te voorkomen.
Dat er gewacht moet worden op een onderdeel is geen onzin en zeker niet afwimpelen. Die onderdelen moeten gewoon besteld worden.
Dat jij maar 1 defect geconstateerd hebt, wilt nog niet zeggen dat er meerdere defecten zijn of kunnen zijn.
Wees blij dat ze het ontdekt hebben en het oplossen.



Wij hebben braaf gewacht en gister avond weer gebeld.
Nu blijkt dat hij nog steeds in reparatie staat, en toen wij vroegen of wij misschien iemand konden spreken die ons meer kon vertellen over onze laptop werden we afgewimpeld door Acer klanten service met een simpele "nee"

Wij hebben uitgelegd dat wij het een beetje belachelijk vinden dat wij een laptop kopen van rond de 1000 EUR en dat die enkele dagen normaal werkt en vervolgens dat niet meer doet.


Is niet belachelijk. Kan altijd gebeuren.


En dat het vanaf 30 juni al in reparatie is, dus van de maand dat het in ons bezit is, is de laptop +-7 dagen in ons bezit geweest.
We vroegen of het niet mogelijk is om een geheel nieuwe laptop zonder defecten te ontvangen aangezien deze laptop splinter nieuw is.
Dit was niet mogelijk.
Ja, en?
Je stelt gewoon teveel eisen.

De laptop is jouw eigendom en al heb je die laptop maar 7 dagen, dat wilt nog niet zeggen dat je gelijk maar een nieuwe kunt gaan eisen.
Zijn de vervangingskosten niet in verhouding tot de reparatiekosten, dan mag er gewoon gerepareerd worden en hoeft de laptop niet vervangen te worden.

Als de reparatiekosten net zo duur is als een nieuwe laptop, dan mag je pas een nieuwe gaan eisen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door mar42 »

Maar je hoeft er niet mee akkoord te gaan dat het maand gaat duren.
Ze kunnen op die manier nog wel 2 maanden aan gaan modderen, en al die tijd heb jij geen laptop.
Dat lijkt mij ook niet de bedoeling van iets wat net nieuw gekocht is.
Of het nou gerepareerd moet worden of wachten op onderdelen die zogenaamd besteld moeten worden. Een reparatie bedrijf behoord een voorraad in huis te hebben om reperaties binnen een bepaalde termijn te kunnen repareren. En mocht het zo zijn dat zij dat onderdeel nou net niet in huis hebben dan duurt het nog geen maand voordat er iets gedaan word aan de reparatie.

eival
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:32

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door eival »

Ik stel helemaal niet veel eisen, ik verwacht dat als ik 900 EUR betaal voor een laptop dat ik een normaal werkende krijg.
En als die binnen 7 dagen al kapot gaat, verwacht ik een nieuwe aangezien een winkel een degelijk product hoort te leveren.
Wanneer ik een product koop in de winkel verwacht ik dat het werkt en niks minder.
Wanneer word gezegd dat de reparatie 10 dagen kan duren en dit oploop tot 3x 10 dagen en vervolgens nog steeds geen informatie over mijn laptop kan worden gegeven mag ik als klant ontevreden zijn.
Als jij met minder genoegen neemt is dat jouw zaak!
En het is precies wat mar42 zegt, zo kunnen ze gerust nog ene maand gaan rommelen eraan.
En dat ze een tweede defect bij een nieuw product ontdekken wilt alleen wat zeggen over de kwaliteit van het geleverde product, en des te meer reden om als klant zeer ontevreden te worden.
Werk jij toevallig bij de klanten service van Wehkamp of Acer?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

Werk jij toevallig bij de klanten service van Wehkamp of Acer?
Nee, ik ben gewoon een computermonteur die meer 10 jaar in de reparatiebranche zit.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Wij hebben hetzelfde gehad met een Acer PC die bij Paradigit gekocht was. Deze deed niks direct na aankoop nieuw uit de verpakking. Paradigit weigerde een nieuw exemplaar te verstrekken en wilde het ter reparatie verzenden aan Acer. Alleen als wij alsnog extra garantie bijkochten wilde Paradigit de PC omruilen voor een nieuw exemplaar. Blijkbaar is het tegenwoordig een soort loterij als je iets koopt. :shock:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

Met alle respect, maar als je een nieuw product koopt en er is iets mee, dan heb je wettelijk gezien niet eens het recht om gelijk een nieuwe te gaan eisen.
De verkopende partij moet het probleem oplossen, en hoe hij dat doet doet er niet toe (nieuw of reparatie.)

Vergeet ook niet dat een winkelier ook garantie heeft bij de fabrikant.

Ik vind het nogal een egoïstische instelling van sommige mensen: de winkelier moet altijd maar rekening houden met de consument, terwijl diezelfde consument echt maling heeft aan de winkelier. Dat klopt dus niet.

En gelijk maar een nieuw product EISEN omdat je vindt dat je daar recht op hebt, terwijl je daar helemaal geen recht op hebt.

Je kunt als koper wel veel vinden, dus vinden dat je een nieuw product behoort te krijgen, maar je mening doet er niet toe, net als de mening van de verkopende partij.

Wettelijk zijn er regels opgesteld en daar dient de verkopende partij zich aan te houden, maar ook de consument dient zich daar aan te houden.

eival
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:32

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door eival »

Met alle respect, maar als je een nieuw product koopt en er is iets mee, dan heb je wettelijk gezien niet eens het recht om gelijk een nieuwe te gaan eisen.
De verkopende partij moet het probleem oplossen, en hoe hij dat doet doet er niet toe (nieuw of reparatie.)
Als je een nieuw product koopt verwacht je als klant dat deze niet kapot gaat binnen 1 dag, of 1 week.
Als verkopende partij kan je het meest klantvriendelijk te werk gaan en een nieuw product aanbieden, als een product zo snel kapot gaat.
Vergeet ook niet dat een winkelier ook garantie heeft bij de fabrikant.
Daar heb je als klant geen zak mee te maken om het zo maar even te zeggen.
Je koopt bij bijv. in dit geval Wehkamp en niet bij Acer.

Ik vind het nogal een egoïstische instelling van sommige mensen: de winkelier moet altijd maar rekening houden met de consument, terwijl diezelfde consument echt maling heeft aan de winkelier. Dat klopt dus niet.
De klant is koning?
Winkels vergeten dat net iets te vaak, en dan vooral webwinkels.
Er is niks egoïstisch aan om een nieuw product te vragen als een winkel je een product verkoopt dat niet werkt.
Je koopt een werkende laptop en geen kapotte.
Wij hebben geen maling aan de winkelier, want wij hebben de laptop netjes gelijk betaald zonder problemen.
En gelijk maar een nieuw product EISEN omdat je vindt dat je daar recht op hebt, terwijl je daar helemaal geen recht op hebt.
Wij hebben nergens een eis gesteld, simpel verzocht om een nieuw product aangezien we een defect product hebben ontvangen.
Dit tot veel overlast vanwege het feit dat het nu al een maand in reparatie staat, en wij geen enkele duidelijkheid krijgen vanuit Acer.
De laptop is aangeschaft tegelijk met een studie pakket dus dit is extra overlast voor ons, want nu kan de studie niet gevolgd worden.


Je kunt als koper wel veel vinden, dus vinden dat je een nieuw product behoort te krijgen, maar je mening doet er niet toe, net als de mening van de verkopende partij.
Of er hier sprake van alleen een mening dat weet ik persoonlijk niet zo zeker, ik heb rechten niet bestudeerd, en anders kom ik niet hier voor vragen.
Onze mening is wel: "Dat als je een laptop koopt, je niks minder verwacht dan een goed werkende laptop, je koopt hem immers niet tweedehands, of van een rommelmarkt, nee die koop je splinternieuw van een winkel!"
Ook hebben wij binnen 7 dagen het probleem gemeld, de klanten service van Wehkamp had ons hier op ons herroepingsrecht recht kunnen wijzen, en dit hebben ze nagelaten.

Wettelijk zijn er regels opgesteld en daar dient de verkopende partij zich aan te houden, maar ook de consument dient zich daar aan te houden.
Er zijn ook nog altijd bepaalde normen en waardes die je als winkel er op na kan houden.
Los van het feit of het nu wel of niet ons recht is een nieuw product te krijgen, is er altijd nog het feit dat ook hier in dit geval klanten service van zowel Acer als Wehkamp geen enkele duidelijk geeft over ons product, of iets met onze klacht/melding doet.
Wij hebben geen enkele regels overtreden nog de nood daarvoor gezien.
We willen simpel van Wehkamp een antwoord op onze vragen en onze laptop terug of een nieuwe.
Dit alles blijft uit!

Noem ons dan maar egoïstisch, hebberig of waar je ook zin in hebt.
Feit blijft dat wij 900 EUR neerleggen voor een nieuw product.
Klanten Service van zowel Acer als Wehkamp ons geen stap verder helpt, of ons enige informatie verschaft, over onze laptop, na nu al 1 maand.


ps: Jij bent wel een heel makkelijk slachtoffer voor oplichting als je vind dat klanten een defect product mogen ontvangen, en vervolgens ter reparatie opsturen en er nog meer defect raakt.
En dat het zo lang mag duren de reparatie... (oh wacht...was jij niet een monteur?)
Dan mag ik hopen dat jij en betere service levert als Acer dat doet.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door mar42 »

En als winkelier kan je de producten die niet voldoen ook weer terug geven aan de fabrikant. :wink:
En worden dan ook weer vergoed aan de winkelier.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Vergeet ook niet dat een winkelier ook garantie heeft bij de fabrikant.

Daar heb je als klant geen zak mee te maken om het zo maar even te zeggen.
Je koopt bij bijv. in dit geval Wehkamp en niet bij Acer.


Wie zegt dat je er geen zak mee te maken hebt?

Het wordt inderdaad gezegd dat je als consument zijnde niks met de fabrikant te maken hebt.
Maar zegt de wetgever dat of zeggen dat de diverse consumentenorganisaties?

De wetgever heeft bepaald dat de verkopende partij het aanspreekpunt is voor de consument. Maar de wetgever zegt dus niet dat je dan als consument zijnde niks met de fabrikant te maken hebt.

Op het moment dat jij als consument zijnde een product koopt bij de winkelier, dan krijg jij als consument zijnde garantie van de winkelier.
En een winkelier die dat product zelf niet maakt, koopt het product in bij de fabrikant en krijgt van de fabrikant ook garantie.

Dus als jij een laptop van Acer koopt bij Wehkamp, dan koopt Wehkamp de laptop in bij Acer.
Jij hebt garantie bij de Wehkamp, en Wehkamp heeft garantie bij Acer.
Dan kun jij wel een nieuwe laptop gaan eisen, maar als Wehkamp op eigen kosten en op eigen initiatief jou een nieuwe laptop geeft en de defecte laptop naar Acer stuurt, dan krijgt Wehkamp van Acer geen nieuwe laptop, maar Acer zal de laptop repareren en naar Wehkamp terugsturen.
Dan heeft Wehkamp jou een nieuwe gestuurd en zitten dan met een gerepareerde laptop waar ze niks meer me kunnen en zeker niet opnieuw kunnen gaan verkopen.
En die kosten kan Wehkamp dan niet bij Acer gaan verhalen. Ook niet via het regresrecht.
Dat is dus niet de bedoeling.
Als je een nieuw product koopt verwacht je als klant dat deze niet kapot gaat binnen 1 dag, of 1 week.
Als verkopende partij kan je het meest klantvriendelijk te werk gaan en een nieuw product aanbieden, als een product zo snel kapot gaat.


Jij moet altijd rekening houden dat het wel kan gebeuren.
De diverse consumentenorganisaties roepen dat je dat niet hoeft te verwachten, en daarmee lichten ze jou wel verkeerd voor.
Een product kan altijd kapot gaan. Altijd. Is ook niet uit te sluiten.
Dat is ook wat ik de hele tijd zeg: een winkelier kan jou als consument zijnde nooit de garantie geven dat het product niet kapot zal gaan. Ook niet binnen één week na aankoop.
De klant is koning?
Winkels vergeten dat net iets te vaak, en dan vooral webwinkels.
Er is niks egoïstisch aan om een nieuw product te vragen als een winkel je een product verkoopt dat niet werkt.
Je koopt een werkende laptop en geen kapotte.
Wij hebben geen maling aan de winkelier, want wij hebben de laptop netjes gelijk betaald zonder problemen.
Nogal kort door de bocht.
De winkelier verkoopt jou niet bewust een defect product. Hij is dan ook afhankelijk van de fabrikant.

Als jij zegt dat jij netjes betaald hebt voor een gekocht product, dan heeft de winkelier netjes jou een product overhandigd.

Ik wil alleen maar aangeven dat de fabrikant zeker een partij is.
En dat de diverse consumentenorganisaties roepen dat jij als consument niks te maken hebt met de fabrikant, terwijl de wetgevers (zowel Nederlandse als Europese) dat helemaal niet zeggen.)
Dus wie licht dan wie verkeerd voor?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

Er zijn ook nog altijd bepaalde normen en waardes die je als winkel er op na kan houden.
Los van het feit of het nu wel of niet ons recht is een nieuw product te krijgen, is er altijd nog het feit dat ook hier in dit geval klanten service van zowel Acer als Wehkamp geen enkele duidelijk geeft over ons product, of iets met onze klacht/melding doet.
Tuurlijk kan de winkelier dat doen, maar dat is zijn keuze of hij dat doet of niet.

Tuurlijk mag iedereen zijn mening geven en tuurlijk mag jij vinden dat als een product binnen een week kapot gaat dat je dan een nieuw product zou willen ontvangen en niet tot reparatie overgaan.

Het grote verschil is echter als jij zegt dat jij vind dat jij het recht hebt op een nieuw product.
Dat recht heb je niet en vaak worden dan winkeliers in een kwaad daglicht gezet, terwijl ze geen regels overtreden.
En als winkelier kan je de producten die niet voldoen ook weer terug geven aan de fabrikant.
En worden dan ook weer vergoed aan de winkelier.
Niet altijd.
Als reparatie voor de fabrikant goedkoper is, dan zal de fabrikant gewoon tot reparatie overgaan en geen nieuw product aan de winkelier leveren of wat vaak gebeurd, dat het product niet gecrediteerd wordt.

meneer Waalman
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2009 13:40

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door meneer Waalman »

In de algemene voorwaarden van Wehkamp.nl staat dat je een defecte laptop alleen retour kan sturen als dit binnen 24/48 uur gemeld wordt. Dan kunnen ze hem retour sturen als DOA (dead on arrival) naar de fabrikant. (dit heb ik zelf nagevraagd bij Wehkamp.nl voordat ik de laptop kocht) Als je daarna een defect constateert wordt het inderdaad gerepareerd. Wehkamp heeft dit uitbesteed aan de fabrikanten omdat dit in de praktijk erg goed werkt. Ik heb zelf een Sony VAIO laptop bij Wehkamp.nl gekocht, en ik ben er juist blij mee, dat als er een defect is, ik naar Sony moet i.p.v. Wehkamp. Ik neem aan dat de fabrikant zelf het beste weet hoe hun apparatuur gerepareerd moet worden en dat zij de onderdelen juist (meestal) op voorraad hebben. Ik denk dat je in dit geval gewoon erg veel pech hebt, maar ook dat de mensen van Acer je verkeerd te woord hebben gestaan, Als ze iets meer tijd voor je hadden genomen, dan had je denk ik wel begrepen dat ze hun best doen om het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen. Is het in dit geval inmiddels opgelost?

eival
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:32

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door eival »

@meneer Waalman


Nog niks gehoord van Wehkamp of Acer.
Dit ondanks veel pogingen van onze kant.
Ze hadden ons bij Acer inderdaad meer info moeten verschaffen, hier vroegen wij om in de eerste instantie.
We weten nu wel dat we nooit meer bij Wehkamp iets zullen kopen, of een Acer product.
En dit zullen we ook iedereen aanraden die het ons mocht vragen uit de naaste omgeving.
We begrijpen dat iets kapot kan gaan, maar vinden wel dat het dan niet op deze manier hoort te gaan.
We zouden van Wehkamp binnen èèn week iets horen, die week is morgen verstreken.

Gesloten