LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp telefoon reparatie en leentoestel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MartijnAV

Wehkamp telefoon reparatie en leentoestel

Ongelezen bericht door MartijnAV »

Hallo,

Op 7 December 2012 heb ik via Wehkamp een HTC DESIRE X gekocht.
Het product werkte tot gister prima. Nadat zoals wel eerder gebeurd was de batterij helemaal leeg en viel mijn telefoon uit (logisch). Echter nadat ik deze een nacht aan de oplader gelegd heb wil deze niet meer aan gaan. Verder heb ik ook op meerdere manieren geprobeerd mijn telefoon op te laden maar dit maakte geen verschil. De telefoon gaat niet meer aan. Na wat research heb ik geprobeerd mijn telefoon een harde reset te geven ook dit werkte niet.

Dus Wehkamp gebeld om te melden dat mijn telefoon stuk is. Echter kan ik deze opsturen naar hen zodat ze het kunnen repareren. Alleen in de tussentijd (+- 25 dagen) heb ik geen goede telefoon. Ik heb de telefoon ook nodig voor mijn werk (foto's maken en communiceren met colleaga's) en heb dit ook vermeld. Volgens de mevrouw die ik sprak hebben zij geen leentoestellen.

Mijn vraag is heb ik recht op een leentoestel?

Alvast bedankt,

Martijn

bprosman

Re: Wehkamp telefoon reparatie en leentoestel

Ongelezen bericht door bprosman »

Het korte antwoord, als je daarvoor verder geen verzekering of zo iets voor afgesloten hebt : "Neen".
Wehkamp zal het toestel wel binnen een redelijke termijn moeten repareren.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

MartijnAV schreef:Mijn vraag is heb ik recht op een leentoestel?
Nee, afgezien van enige contractuele afspraken mbt. garantie ed. moet herstel of vervanging van het defecte product slechts "binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper" plaatsvinden (art. 7:21 lid 3 BW).
EDIT: zoals bprosman ook al aangaf dus.

MartijnAV

Ongelezen bericht door MartijnAV »

Oke bedankt voor de reacties!!
Ik ga het nu aanmelden en hopen dat ze het kunnen repareren.

Martijn

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Maar je kunt wel een toestel huren en de kosten daarvan verhalen op de verkoper op grond van art. 7:24 BW.

Gesloten