LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wet kopen op afstand bij incomplete levering v.e. webwinkel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Peter79

Wet kopen op afstand bij incomplete levering v.e. webwinkel

Ongelezen bericht door Peter79 »

Ik heb een vraagje over de toepasbaarheid van de 'wet kopen op afstand' bij een incomplete levering van een webwinkel.

In mijn geval heb ik een home cinema set besteld en op 24 october jl ontvangen. Bij het openmaken van de doos ontbraken echter de kabels en de schroeven (om de speakerpilaren in elkaar te zetten). Hier heb ik binnen 3 dagen melding van gemaakt en een bevestiging van ontvangen (zij zouden het met Samsung opnemen). Verder niets meer gehoord. Door omstandigheden wil ik de koop nu echter ongedaan maken.

Nu vraag ik mij af of ik me op de bovenstaande wet kan beroepen, dus eigenlijk: wanneer treed deze wet in werking? Bij de ontvangst van een incomplete levering of pas als het product compleet is en gebruikt kan worden conform het gebruiksdoel.

Ik hoop dat iemand mij hier meer duidelijkheid over kan geven aangezien ik het zelf niet terug kan vinden op internet.

Alvast bedankt voor de input!

MvGr. Peter

alfatrion

Re: Wet kopen op afstand bij incomplete levering v.e. webwinkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

De overeenkomst is nu voor een deel nagekomen en voor een deel niet. Dat is niet een probleem dat enkel speelt bij de algemene regels omtrent een koop. Het hangt er van af wat voor rol het missende deel speelt. Waarschijnlijk komt het er op neer dat je slecht recht op een gedeelte van het aankoop bedrag. Mocht je recht hebben op het hele bedrag dan heb je in dit geval ook recht op de verzendkosten heen en weer.

Als je op grond van de koop op afstand er onder uit wil moet je kijken of ze aan hun informatie plicht hebben voldaan. Hiervoor verwijs ik je naar het wetboek.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html

(Ergens achteraan de afdeling staat een artikel dat aangeeft waar wel / niet van afgeweken mag worden.)

Gesloten