LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met deze site!!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Manolla
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2004 11:53

Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Manolla »

Hallo,

Ik wou graag een digitale camera kopen en bij deze 2 site's waren ze echt 100 euro goedkoper dan in de winkel en dan heb ik er zelf een 128mb kaart en een tasje erbij. nou dat lukt in de winkel niet. maar nu komt het. ik hoor zulke slechte ervaringen over dat je niet via internet moet gaan bestellen. maar heeft hier iemand slechte en goede ervaringen met deze site's laat het me aub weten,
alvast bedankt.

groetjes manolla.

dit zijn de site's www. pixmania.com en bestsellers.nl.

Gast

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Gast »

goedkoper ?
misschien

bestaat die zaak nog over een jaar als u de garantie nodig hebt ?
krijgt u er een Nederlandse gebruiksaanzijzing bij ?
is het een nederlandse import, of via grijze import.
(sommige merken doen enorm moeilijk bij garantie als het via grijze import is gekocht).


Welk toestel zoekt u ?

advies

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door advies »

bestsellers.nl gaat niet open.
heb je misschien een tikfoutje gemaakt?
Ik wilde even erop kijken, maar krijg niks.
maar toch zou ik het niet doen als ik jou was!
Liever iets meer kwijt, en dan een goede zaak in je buurt kiezen, dan ben je veel wijzer af!

Gast

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Gast »

tip: ga naar www.tweakers.net . je kan daar lezen wat voor ervaring andere mensen met de internetshop hebben. 1tje heb ik al gevonden op http://www.tweakers.net/shopsurvey/3534 . ah en de andere nu ook: http://www.tweakers.net/shopsurvey/2764 .

het valt nl best mee met bestellen via het internet. er zijn helaas weleens bedrijven met slechte service (lang wachten op levering, dat soort dingen) die het verpesten voor de goede internetshops. voor de rest zijn internetshops heus niet zo gevaarlijk. ik heb een keer een laptop besteld via het internet en ik had het ontzettend snel in huis met hele goede service. ik ben niet de enige die heel tevreden was: http://www.tweakers.net/shopsurvey/1312 . dus er zijn gelukkig genoeg goede internetshops.

succes verder!
groetjes,
Sandra


Manolla
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2004 11:53

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Manolla »

hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Het was trouwens www.best-sellers.nl.

Ik wou graag de Fujifilm A340 met een 128mb xd kaart kopen.
en bij die 2 sites waren ze het goedkoopst. zodoende wou ik vragen of iemand ervaring had met die site's. tja want de een zegt ooooh meid kan je gewoon doen en de ander zegt NOOIT doen. dus bij mijn kennissen kom ik er niet uit. daarom vraag ik het jullie.
Maar je hebt gelijk je weet nooit of ze er over een jaar er nog zijn voor de garantie enz enz.
En bij best sellers kon je hem ook ophalen, maar ik heb ze geprobeerd te bellen voor info. maar ze nemen niet op. vreemd dus ik kreeg me twijfels over het internet.
Hoor graag van jullie wat nou wel een juiste site is voor dingen kopen. groetjes manolla

Gast

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Gast »

ik vraag me af of je niet rechtstreeks bij de fabrikant terecht kan voor garantie, mocht zo een bedrijf ooit failliet gaan. voor de rest raad ik je aan te kijken naar tweakers.net . ikzelf heb nl geen digitale camera gekocht via het internet, alleen laptop en mp3 cd speler, beiden werden perfect afgehandeld.
groetjes,
Sandra

Gast

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Koop altijd onder rembours. Kost 12 euro meer, maar je wordt dan nooit belazerd!!!

Betaal nooit vooruit.
Bedrijven die niet onder rembours bezorgen zijn per definitie verdacht.

Gast

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Betaal gewoon pas na levering met een acceptgiro.....
Onder rembours is namelijk ook niet veilig, omdat ze van alles in het pakketje kunnen doen en je het pas na kan kijken op het moment dat je al betaald hebt.

Floris1976

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Floris1976 »

Van bestsellers heb ik wel goede verhalen gehoord, mensen die ik ken hebben daar weleens gekocht en hebben het opgehaald. De man runt Bestsellers part-time zodat het kan dat je telefonisch geen contact kan opnemen. Als je de apparatuur afhaalt betaal je ook altijd achteraf (dus net als bij een gewone winkel). Als je onder rembours laat bezorgen vraag dan altijd om de ID van de postbode of zeg dat je het gaat ophalen bij het postkantoor.

Gast

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Wil je een digitale camera die ongeveer 100 euro goedkoper is dan in de winkel, ga dan eens langs bij een groothandel. Bijv. de Makro. heb je geen Makro pas, dan kan je deze altijd een lenen bij de buren of een familielid. Met een machting kom je dan gewoon binnen.

Succes verder.

Gast

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Heb de mijne bij pixmania gekocht met mijn creditcard. Zaterdag besteld de woensdag daarop keurig afgeleverd. Geen enkel probleem.

lind@

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door lind@ »

ik heb goede ervaringen met met bestsellers ik daar 4 weken geleden mijn tv gekocht alles ging prima en de garantie loopt gewoon voor 2 jaar bij de sony.ook heb ik i haarlem 2 jaar geleden een fotamera gekocht en oook daar ben ik over te spreken.
ps.bij bestsellers in zwaag krijg je ook nog afhaal korting van 39 euro dus de moeite waard

Bart1999

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Of ga naar goedkoopste.nu daar kost ie 211 euro.
En als je in de buurt van Haarlem woont kan je hem
gewoon afhalen in hun winkel.

http://www.kieskeurig.nl/
Dit is ook een goede site voor het vergelijken van prijzen.

Dirk de Vries

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Dirk de Vries »

Een van de gasten heeft zijn camera via pixmania. Wil je waarschuwen. Koop daar NOOIT iets. Het bedrijf zit in Frankrijk. Kreeg mijn spullen defect aan en kon vervolgens de spullen terug sturen naar Parijs. Dat kun je niet laten aantekenen. Raakte kwijt. Gevolg 500 euro door het putje. Koop dus nooit iets bij Pixmania.

Psychedelic Sting

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Psychedelic Sting »

Best-Sellers kan maar 1 ding goed: snel verkopen tegen scherpe prijzen. Maar verder is de bereikbaarheid zowel per telefoon als per e-mail ronduit slecht, laat staan de service: alleen als je bestelling defect is bij het openen van de doos wordt deze geruild. Voor gebreken die later optreden geven ze niet thuis en de zogenaamde fabrieksgarantie die wordt gegeven is een lege doos want het bedrijf zegt zelf geen producten terug te nemen ("wij zijn daar niet voor ingericht"). Bij de fabrikant kun je ook niet terecht, want die wijst erop dat je een koopovereenkomst met de winkelier hebt en niet met de fabrikant.

Conclusie:
Prijzen: +
Levertijd: +
Bereikbaarheid: --
Service: --
Garantie: geen

Als je echt geen behoefte aan service of bereikbaarheid hebt en je neemt de kans op een miskoop voor lief, is het een goede winkel. Als je echter meer zekerheid wilt, ga dan naar een andere (web)winkel waar je product misschien een paar euro meer kost, maar waar je wel zeker weet dat je er bij problemen terecht kunt. Zie eventueel www.thuiswinkelwaarborg.nl.

Succes!

Sander

Hans W.

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Hans W. »

Ik heb er ook diverse artikelen gekocht. Snel, goedkoop en goede service! Eeen echte aanrader dus!

Gast

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Pakketjes naar Frankrijk niet aangetekend??? Sinds wanneer is dat???
Volgens tpgpost.nl is er geen vuiltje aan de lucht.

Waarschijnlijk wilde je een paar euro besparen en heb je het als gewoon pakket verzonden.

Ik heb mijn camera via Pixmania gekocht en dat verliep prima.

Pixmania werkt wel met de DPD.

Daar (DPD) lees ik op dit forum toch wel een aantal klachten over.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Son of god »

Bestsellers is een site van de eigenaar van Electroworld Bakker in Alkmaar. Eventueel kun je daar dus heen gaan om een camera voor de internetprijs te kopen of voor je garantie.

Fenkie

Re: Wie heeft ervaring met deze site!!!

Ongelezen bericht door Fenkie »

Heb enige tijd geleden een camera gekocht. Na lang zoeken ben ik bij digitalstreet.nl terecht gekomen. Perfecte service en mooie prijs.

Heb bij hun gekocht naar aanleiding van de waarderingen bij tweakers.net (shopsurvey).

suc6[/i]

Gesloten