LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met www.steviazoetstof.nl ?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Highlandherr

Wie heeft ervaring met www.steviazoetstof.nl ?

Ongelezen bericht door Highlandherr »

Op deze website kan je diverse Stevia producten bestellen, maar ik zie geen enkele informatie over een echt adres, BTW-, KvK- en/of telefoonnummer e.d.
Omdat betalen alleen met Ideal mogelijk is, dus geen 'verzekeringen' zoals b.v. aankoopreclamatie resp. geld-terug via creditcard, heb ik zo mijn twijfels over hoe serieus deze webwinkel eigenlijk is of dat er sprake is van simpele en ordinaire oplichting.

ArneLH
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met www.steviazoetstof.nl ?

Ongelezen bericht door ArneLH »

Volgens mij zegt je eerste zin al genoeg over betrouwbaarheid. Mogelijk is dit het adres trouwens.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Highlandherr

Wellicht is het handig om mijn webshopchecklist te gebruiken.

Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.

microhans

Ongelezen bericht door microhans »

www.steviazoetstof.nl ken ik nog niet en heb er dus ook geen ervaring mee.
Er wordt hier en daar nog wat geheimzinnig gedaan over de zoetstof Stevia.
Tot voor kort mocht deze stof in Nederland niet officieel gebruiken. Dit in tengen-stelling van vrijwel alle landen om ons een en de diverse werelddelen. Er zijn in de achter ons liggende jaren zeer veel onderzoekingen gedaan naar de steviazoetstof.
Uit al deze onderzoek is gebleken dat er zeer weinig of waarschijnlijk zelfs geen enkel nadeel of gevaar van deze stof bekend is. Het Nederlandse parlement heeft ruim acht jaar het gebruik van stevia in Nederland verboden. Het mocht zelfs niet eens verhandeld worden. De minister van volksgezondheid heeft op de vele kamervragen hierover steeds geantwoord dat hij onvoldoende bewijsmateriaal tot zijn beschikking had op grond waarvan hij toelating op de Nederlandse markt zou kunnen goedkeuren. Hij moest er eerst onderzoek naar laten doen. Dit laatste is tot op heden nog steeds niet gebeurd. Het europese parlement heeft echter wel door haar deskundigen bewijsmateriaal verzameld en op grond daarvan het gebruik en de verhandeling van de Steviazoetstof in alle Europese landen toe te laten, dus ook in Nederland.

De Steviazoetstof wordt gewonnen uit het Steviaplantje dat in Zuid-Amerika,
Paragea. al sinds vele eeuwen bekend is. De oude indianenstammen gebruikten
het als sinds mensenheugenis i.p.v. suiker ( dit kennen ze niet eens ). Het plantje heeft wel wat specifieke eisen wat zijn kweekomstandigheden betreft en is in ons
land niet eenvoudig te kweken. In principe is het gebruik heel eenvoudig. Van een
goed uitgroeiende plant worden de bladen geoogst en gedroogd. Door zo'n blad of een stukje daarvan ik een kopje warme thee of andere drank te doen krijg je een heerlijk zoete smaak. De zoetmakende stof kan vrij eenvoudig uit het blad worden gewonnen door extractie. De stof, een wit poeder, die je dan verkrijgt heeft een zoetingskracht tot 400 tot over de 1000 maal sterker kan zijn. Het
verschil tissen onze biet of rietsuiker is niet te proeven. Voor mensen die geen of zeer weinig suiker mogen gebruiken is het een ideale zoetstof. Het heeft namelijk en calorische waarde van " 0 " ( nul ). De Coca Cola fabrieken brengen met groot succes hun "zero-tolerance" Cola op de markt met als zoetstof steviazoetstof of stevioside. Het verschil tussen andere kunstmatige zoetstoffen en stevia is dat je na het drinke van deze Cola geen vieze nasmaak in je mond krijgt, wat bij veel kunstmatige zoetstoffen wel het geval is.
Sinds kort is de echte Stevia-zoetstof vrij op de Nederlandse markt verkrijgbaar en ook bij internetwinkels. Ja, zelfs enkele supermarktketens beweren dat zij het ook al is hun producten doen als vervanging van suiker. Of dit waar is zal nog moeten blijken. Zelf heb ik een paar jaar geleden wat Steviaplantjes opgekweekt uit zaad. En dat valt echt niet mee. Maar de stof zelf is als poeder en als zoetings-tabletjes thans op de Nederlandse markt verkrijgbaar dus we kunnen proeven.
Zelf gebruik ik het al wel, maar ik koop het bij een vertrouwde internetwinkel die zich o.a. op de verkoop van Stevia=producten heeft toegeled. Dit adres is:
www.slimstevia.com . Op deze website vind je heel info over dit product. Bij mij kwam dit adres heel betrouwbaar over en heb nog nooit problemen met betaling en toezending gehad.

Van tuindeskundigen kreeg ik te horen dat het plantje hier in Nederland al heel lang bekend staat als het " honingplantje " vanwe de sterke zoete smaak van de bladeren. Vroeger werd het hier in Drenthe veel gebruikt om de thee en de koffie zoeter te maken. Suiker was toen een zeer luxe product.

microhans

Gesloten