Ik heb iets besteld bij een webwinkel. Ik was hier niet tevreden over en heb deze hierover ingelicht. Ik mocht het pakketje terugsturen. Echter, mij werd niet verteld dat dit verzekerd moest. Nu is het pakketje kwijtgeraakt en heb ik geen bewijs van verzending omdat het gewoon met normale post is verstuurd. Het bedrijf wil mij nu de kosten in rekening brengen. Ben ik nu verantwoordelijk voor iets wat ik wel heb teruggestuurd, alleen niet kan bewijzen?
Wie kan me helpen.
Annemarie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wie is verantwoordelijk? klant of bedrijf?
-
Re: wie is verantwoordelijk? klant of bedrijf?
Ik kan er niets over vinden in de Wet Verkoop op Afstand.
Maar wat zeggen hun algemene voorwaarden, de meeste zeggen al dat het risico voor retourzending aan uw kant liggen.
Dit is ook wel logisch, het risico van de eerste zending ligt (bij een normale webwinkel) al bij de winkel. Hiermee zou dus, als jij een pakje verstuurd het risico bij jou liggen. Anders wordt het wel helemaal blind schieten voor een winkel, komt het aan, zegt de klant eerlijk dat het is aangekomen, stuurt de klant het echt wel terug, komt de retourzending echt wel aan.
Dat de winkel niet heeft gezegd dat je het beter verzekerd kan versturen doet hier volgens mij niets aan af.
Ik vind eigenlijk dat de winkel wel gelijk heeft en dat zolang de retourzending niet door de winkel is ontvangen je gewoon moet betalen.
Maar wat zeggen hun algemene voorwaarden, de meeste zeggen al dat het risico voor retourzending aan uw kant liggen.
Dit is ook wel logisch, het risico van de eerste zending ligt (bij een normale webwinkel) al bij de winkel. Hiermee zou dus, als jij een pakje verstuurd het risico bij jou liggen. Anders wordt het wel helemaal blind schieten voor een winkel, komt het aan, zegt de klant eerlijk dat het is aangekomen, stuurt de klant het echt wel terug, komt de retourzending echt wel aan.
Dat de winkel niet heeft gezegd dat je het beter verzekerd kan versturen doet hier volgens mij niets aan af.
Ik vind eigenlijk dat de winkel wel gelijk heeft en dat zolang de retourzending niet door de winkel is ontvangen je gewoon moet betalen.
-
Als de postboden je pakket kwijt heeft gemaakt en het is niet verzekerd verzonden kun je fluiten naar je centen.
Als het bedrijf het pakket niet heeft terug ontvangen zul je zelf op moeten draaien voor de kosten.
U kunt er het bedrijf niet voor op laten draaien.
Als u iets betaald en het komt niet bij u binnen is het de verantwoording van de persoon die het verzend.
Hoe waardeloos het ook klinkt TNT maakt pakketen zoek en als je er niet extra voor betaald ben je de sigaar.
Als het bedrijf het pakket niet heeft terug ontvangen zul je zelf op moeten draaien voor de kosten.
U kunt er het bedrijf niet voor op laten draaien.
Als u iets betaald en het komt niet bij u binnen is het de verantwoording van de persoon die het verzend.
Hoe waardeloos het ook klinkt TNT maakt pakketen zoek en als je er niet extra voor betaald ben je de sigaar.
Je zegt dat het om en pakketje gaat. Ook bij het goedkoopste (basispakket)krijg je een tracktrace : http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakkett ... index.aspxheb ik geen bewijs van verzending
Dus je hebt altijd een bewijs van verzending. Ik mag hopen dat je op een pakket geen postzegels hebt geplakt oid!
-
Een pakketje verzenden met de gewone post is vlgs mij niet mogelijk. Maar, sommigen vinden het makkelijker om op een pakket retour afzender te zetten en het bij TNT af te geven.
Dan betaal je geen verzendkosten, maar heb je ook geen bewijs van verzending.
Ik weet natuurlijk niet of dat hier gebeurt is, anders heeft TS idd een track & trace nummer. (niet dat dit helpt als het pakket gewoon kwijt is...)
Dan betaal je geen verzendkosten, maar heb je ook geen bewijs van verzending.
Ik weet natuurlijk niet of dat hier gebeurt is, anders heeft TS idd een track & trace nummer. (niet dat dit helpt als het pakket gewoon kwijt is...)