Beste lezers,
via deze weg wil ik jullie waarschuwen voor de malafide werkwijze van winkelbee. Zij bieden iedere dag 2 verschillende artikelen aan tegen exteem lage prijzen. Er zitten echt hele mooie aanbiedingen tussen. Ik besloot om via Winkelbee een ketting te kopen voor de kerst. Hierbij was er keuze uit twee soorten kettingen met elk een ander hangertje. Na enige tijd kreeg ik de ketting thuis gestuurd en het bleek de verkeerde ketting te zijn. Kan gebeuren dacht ik en ik nam dus contact op met Winkelbee om te zorgen dat ze me de juiste ketting konden sturen. Dit kan dus niet! Zij zeggen dat zij geen voorraden hebben en daarom de ketting zo goedkoop kunnen aanbieden. Zij kunnen mij dus niet de juiste ketting sturen en ik moet het dus maar doen met dat andere artikel óf het artikel op eigen kosten verzekerd terug zenden en dan krijg ik mijn geld terug. Op dat moment ben ik eens gaan zoeken op internet, en wat blijkt, er zijn meerdere mensen die een product hebben terug gestuurd en vervolgens hebben zij hun geld niet terug gekregen. Ik ben er dus huiverig voor om het product terug te sturen want dadelijk heb ik én geen ketting én geen geld. Ik ben stellig van mening dat Winkelbee mij het juiste artikel moet sturen. Zij hebben een fout gemaakt en niet ik. Dan ruilen zij het artikel maar om bij hun leverancier. Ik heb ze een aangetekende brief gestuurd waarin ik vermeld heb dat ik graag het juiste artikel mijn kant op zie komen, maar hierop reageren zijn als volgt:
Beste Herman (zo heet ik niet, maar goed),
Wij betreuren het dat je het verkeerde artikel hebt gekregen. Wij kunnen het niet omruilen.
Met vriendelijke groet,
Het Winkelbee support team.
Ik wil jullie dus allemaal waarschuwen voor deze onderneming. In de tussentijd ben ik zo veel tijd en energie kwijt geweest aan deze onderneming dat ik het artikel beter in de winkel had kunnen halen.
Met vriendelijke groet,
Sjois.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] winkelbee
Re: winkelbee
Ik zou er maar wel van uit gaan dat je je geld terug krijgt.
Als ze oplichters zouden zijn hadden ze je niet eens een product gegeven.
Het rare is wel dat ze volgens mij verplicht zijn de verzendkosten te betalen als ze een verkeerd product leveren. Maar dat weet ik niet zeker.
Toen ik laatst een shirt bestelde bij een webwinkel kreeg ik dat bedrag wel terug toen er een bedrukkingsfout op het shirt bleek te zitten. (was trouwens ook een dagaanbieding, ze moesten er een nabestellen)
Als ze oplichters zouden zijn hadden ze je niet eens een product gegeven.
Het rare is wel dat ze volgens mij verplicht zijn de verzendkosten te betalen als ze een verkeerd product leveren. Maar dat weet ik niet zeker.
Toen ik laatst een shirt bestelde bij een webwinkel kreeg ik dat bedrag wel terug toen er een bedrukkingsfout op het shirt bleek te zitten. (was trouwens ook een dagaanbieding, ze moesten er een nabestellen)
@Pikoe Konden ze in jouw geval dan wel nabestellen? Ik heb ondertussen een bekende gevonden die de ketting van me wil kopen voor hetzelfde bedrag als waar ik het voor heb gekocht. Dat vind ik toch veiliger. In principe zijn ze ook verplicht om de verzendkosten te betalen, maar dat willen ze dus niet doen. En die €15,- verzendkosten verhalen op hen kost meer moeite en tijd dan wat anders. Ik verkoop mijn ketting in ieder geval aan een bekende. Ik hoop alleen dat mensen twee keer nadenken voordat ze bij Winkelbee iets bestellen.
Ja mijn webshop kon het gewoon nabestellen.
Maar dat ligt natuurlijk geheel aan het contract dat je met je leverancier af sluit.
Het lijkt me vreemd hoor als ze echt niet kunnen nabestellen. Wat zouden ze anders doen met de producten die teruggestuurd worden met wet koop op afstand? Ze hebben geen voorraad, dus waarschijnlijk brengen ze die ook terug.
(of ze komen over een maand of 2 met een 'hunt' waar ze alle oude resten eruit gooien)
Maar dat ligt natuurlijk geheel aan het contract dat je met je leverancier af sluit.
Het lijkt me vreemd hoor als ze echt niet kunnen nabestellen. Wat zouden ze anders doen met de producten die teruggestuurd worden met wet koop op afstand? Ze hebben geen voorraad, dus waarschijnlijk brengen ze die ook terug.
(of ze komen over een maand of 2 met een 'hunt' waar ze alle oude resten eruit gooien)
Pikoe
De verkoper is wettelijk verplicht het bestelde artikel te leveren (zie BW7). Als de verkoper dat niet kan of wil, dan heb je het recht om het verkeerd geleverde artikel op kosten van de verkoper te retourneren en uiteraard ook het recht om de aankoopsom terug te eisen. Dat bedrag dient de verkoper dan binnen 5 werkdagen op jouw rekening te storten. Zo zit de wet van Koop op Afstand in elkaar en niet anders!!!
Maxiem.
De verkoper is wettelijk verplicht het bestelde artikel te leveren (zie BW7). Als de verkoper dat niet kan of wil, dan heb je het recht om het verkeerd geleverde artikel op kosten van de verkoper te retourneren en uiteraard ook het recht om de aankoopsom terug te eisen. Dat bedrag dient de verkoper dan binnen 5 werkdagen op jouw rekening te storten. Zo zit de wet van Koop op Afstand in elkaar en niet anders!!!
Maxiem.