LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wtruey

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
stefan1972

wtruey

Ongelezen bericht door stefan1972 »

Via hotmail kreeg ik het volgende mailtje:

Geachte meneer / mevrouw:
Vergeef ons te verstoren uw waardevolle tijd.
Dit is een grote groothandel in china, verkopen van elektronische producten aan de hele wereld, zoals laptop, camera, telefoon en ga zo maar door. Wij bieden de lage prijs en de hoge kwaliteit aan jou. Als u nog vrije tijd, neem een paar een bezoek aan onze offici?le website: www.wtruey.com.
Dan eventuele walging, neem dan contact met ons vrij.
E-mail: [email protected]
MSN: [email protected]

[email protected] is de afzender, onder de naam Vanessa Sanchez Blanco

Op hun site staan zeer aantrekkelijke aanbiedingen, maar pas op!!!
Het zijn oplichters, na wat speurwerk op het internet kwam ik, vanuit vele landen, sites tegen die hiervoor waarschuwen.
Het lijkt er op dat zij op Marktplaats op zoek gaan naar mailadressen en die mensen dit bovenstaande mailtje vervolgens sturen.

Zijn er mensen die dit mailtje hebben gehad en eventueel bestellingen hebben geplaatst?

Wellicht kan tros-radar hier een uitzending aan besteden.

Klutske

Re: wtruey

Ongelezen bericht door Klutske »

Dag,

Ja, ik heb een bestelling geplaatst en als ik hen vroeg waar die bleef, nadat ik het bedrag gestort had, zeiden ze me dat de bestelling vastgehouden werd aan de Chinese douane.
Toen ik hen het airway bill number vroeg als bewijs dat mijn bestelling wel degelijk opgestuurd werd, zeiden ze me dat ze me dat pas zouden geven nadat ik 85 euro tax had betaald.
Ik diende dus eerst te betalen en dan zouden ze me het bewijs geven dat mijn bestelling werd opgestuurd.
Tot op heden heb ik nog steeds niets ontvangen.

groetjes

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Helaas Klutske.
Ik denk dat je de centjes kwijt bent.

Algemene stelregel:

Als je spam krijgt - NOOIT wat van bestellen.
Als je wat ontvangt, is het troep, maar 90% kan je er van uit gaan dat je betaald voor niets.

Jammer, maar helaas.

Als je als regel aanhoudt - Spam = Oplichting dan zit je veilig.

Klutske

Ja, ik denk het ook.
Heb ondertussen wel contact gehad met de Chinese DHL die proberen te achterhalen of er wel degelijk een pakje verzonden werd bij hen (maar dat zal moeilijk worden zonder trackingsnummer).
Nu krijg ik helemaal géén antwoord meer op al m'n mails, noch op msn.
Toen ik hen het nummer vroeg van de douane aldaar om te verifiëren of mijn bestelling wel degelijk bij hen stond in afwachting dat ik 85 euro tax zou betalen, gaven ze me een verkeerd telefoonnummer, namelijk het nummer van een 2de bedrijf mét dezelfde zaakvoerster.
Ik vind het zo jammer dat wij ons geld niet gewoon kunnen terugvorderen via de banken als wij onze goederen niet ontvangen.
Heb aangifte gedaan bij de politie ivm internetfraude maar tot op heden nog geen reactie gekregen daarop.
't Is onfair gewoon en het maakt me gefrustreerd.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Enige optie is een creditcard.

Als niet geleverd word, even CC maatschappij bellen, probleem voorleggen.
Zij zijn makkelijker dan de banken.

Klutske

Nee ... we hebben gestort met online-banking.
'k Vrees dat we niets meer kunnen doen.

Gesloten