LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jefafa
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2010 20:29

www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door jefafa »

hoi allemaal,

ik heb een vraagje ik heb een site gevonden waar er veel producten echt mega super goedkoop worden verkocht.

mijn vraag is, is deze site betrouwbaar om er dingen te kopen?
heeft er iemand ervaring mee? http://www.Cheapele.com

ik heb al wel wat dingen gevraagd aan het bedrijf (je kan chatten met het bedrijf en ze zijn heel behulpzaam) hier een citaat uit het gesprek:
"affected by the financial crisis, we have to withdrawal of funds from circulation as soon as possible to get rid of difficult position, so we have no choice but to sell below the purchase price."

ze zitten in china en de verzend kosten zijn 35 euro naar nederland maar de eerste keer betalen is via bank transfer. als je voor de 2de keer betaald kan je wel met paypal.

dus wat is jullie mening/ervaring over deze site want ik wil er graag wat bestellen (bose lifestyle v30 normaal in nederland 2500 euro, op de site 590)

groetjes jeffrey

justified
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2010 23:33

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door justified »

Hallo.

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik zou ook graag willen weten of dit inderdaad echt is, en dat ik gegarandeerd het originele product krijg thuisgestuurd. Bijvoorbeeld de DJM-800 van Pioneer (DJ Mixer): hier in NL kost hij rond de 1500€, maar op Cheapele kost hijs slechts 500€. Is dit betrouwbaar? Ik hoop dat iemand ervaring heeft met deze site!

Alvast bedankt.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

zijn chinese immitaties ook wel Knock offs genaamd...

Goedkoop = Duurkoop

Als hier iets 1500 kost en daar 500 moeten dus al je alarmbellen rinkelen !!!!!!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door berndv »

vind het een beetje apart, en dat is nog maar zacht uit gedrukt. vooral dat je niet met de normale verzekerde betalingswijzes kunt betalen. Paypay, creditcard e.d. is niet mogelijk tenzij je 5-star lid bent of vip-member.

heb ff wat prijzen vergeleken met de nederlandse prijzen.

philips hd tv met ambilight, volgens kieskeurig goedkoopste in NL 1975 euro, cheapele 675, dat is gewoon 1300 euro goedkoper, nou, dit kan ik niet geloven. Denk dat dit echt te mooi is om waar te zijn.

ook op google kan ik bijna geen enkele reactie vinden over deze site, behalve een heleboel verwijderde links.

Voor de garantie moet je eerst, zoals hun site aangeeft, met foto's bewijzen dat het product bij hen gekocht is, daarna opsturen naar china, wordt het gerepareerd of vervangen en weer terug gestuurd. Het verzenden duurt volgens hun eigen site, 3-8 dagen, dus als je een tv bij hen koopt, en hij gaat kapot, reken maar dat je een maand lang een andere tv moet hebben, of geen tv moet kijken.

Hoop dat er mensen zijn die hier iets besteld hebben en hun ervaring willen delen, anders is het denk ik, te mooi om waar te zijn.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Deze prijzen kunnen simpelweg niet.. ze zitten zo zwaar onder de marktwaarde dat je toch wel heel goed bij jezelf na moet denken of het kan.



In een Chineese webwinkel iets kopen vraagt om grote problemen..

RuniSoft
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2008 03:26

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door RuniSoft »

Alleen een zichzelf respecterend bedrijf kun je betrouwbaar achten. Dus niet de bedrijven - zoals Cheapele.com en ook Weosale.com - die zich bedienen van commerciële spam. Hier: Hoewel je niet, althans niet zichtbaar de geadresseerde bent (maar gericht aan een ander, jou onbekend al dan niet fictief e-mailadres) ontvang je een e-mail van een vreemde maar ook vaak - maar slechts ogenschijnlijk van een bekende. Onder diens naam en e-mailadres, dus betrouwbaar overkomend, wordt je getipt over die oh zo voordelige internetonderneming. Aangeraden wordt om de site daarvan toch vooral te bezoeken om in de verleiding te worden gebracht om in de val te lopen. Kijk in Wikipedia onder de term Phishing maar eens wat het doel is van een eerste betaling per creditcard :!:. Doe dus niet naïef, en neem liever de gunstigste maar marktconforme prijs (in Nederland of elders in de EU) voor lief.

an idiot
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2010 13:13

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door an idiot »

Hoi allen,

Ik heb de proef op de som genomen en heb een WII besteld. Kosten daar 110,00 + 30,00 verzendkosten. Dat verschil leek mij niet te groot. In nederland kost hij 199 en dat kwam redelijk overeen, als je bedenkt dat er invoer rechten en BTW moeten worden betaald aan de Nederlandse douane en er vervolgens ook nog winst moet worden gemaakt door de officiele verkoop kanalen.

Keurig werd ik op de hoogte gehouden van de status en ontving een tracking nummer om mijn pakketje in de gaten te houden. Na deze mail ontving ik ineens een mail dat de chineze douane mijn pakketje vast houd tot er "ensurance and tariff" (verzekering en belasting dus) 89 eu is betaald. (dan kost de WII me dus 210, duurder dan hier.) Cheapele mailde me het document (waar verkeerd vertaalde teksten op staan) welke aangeeft dat ik dat dus moet betalen. Wanneer ik dat niet doe binnen 7 dagen, dan houden zij het pakketje voor altijd in bewaring (wat zullen ze een magazijn nodig hebben als dat echt de normale gang van zaken is.) Ook vroeg cheapele of ik dat geld aan hun wilde overmaken???, maar als ik VIP zou worden, dan zouden hun het wel regelen?? Ik heb geantwoord met de vraag of dit extra gaat kosten en heb vervolgens niets meer vernomen. (maar dat was gister en een antwoord kan dus nog komen).

Ik heb er dus geen vertrouwen meer in en raad het een ieder af. Ik heb ook wel eens goedkope spullen in de states gekocht, maar toen betaalde ik belasting e.d. aan de Nederlandse staat en niet aan de USA. Ook kleding gekocht via a8company.com (ook uit china) en dat ging probleemloos, zelfs geen belasting naslag o.i.d. Daarom probeerde ik cheapele ook maar een keer. Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen, maar ik ben bang dat ik de 140 als verlies moet nemen.
Laatst gewijzigd door an idiot op 05 feb 2010 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

an idiot
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2010 13:13

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door an idiot »

Maandag ga ik via de chineze ambassade kijken hoe authentiek het document is en hoop dat ik dan wijzer ben dan nu.

rico22
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2010 21:10

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door rico22 »

ik heb ook al gekeken en stond er echt verstelt van .
ik dacht als dit echt zo is word ik rijk haha marja nu ik jullie reactie,s gelezen heb begin ik er toch een beetje aan te twijvelen .


ik heb de reactie gezien van an idot en zou graag willen horen hoe het afloop .

dus vergeet ons echt even niet op de hoogt te brengen.

gr rico :mrgreen: :mrgreen:

an idiot
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2010 13:13

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door an idiot »

Update:

Ik heb weer contact gehad en ze zeggen dat het bijna nooit voorkomt dat een pakketje wordt onderschept. Ze willen heel graag dat ik de 89 eu betaal, omdat zij anders op een zwarte lijst komen bij de Douane. Ik heb aangeven dat ik geen vertrouwen meer heb en dat ik bereid ben om te betalen als ik de Wii heb.

Als het risico voor hun zo groot is als ze zeggen, dan is het een klein risico om mij te vertrouwen. Overigens geven ze aan het pakketje niet terug te kunnen krijgen.

Helaas weet ik niet veel van de manier waarop dat soort dingen gaan, dus als iemand daar tips over heeft??.......................................wordt vervolgd

an idiot
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2010 13:13

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door an idiot »

als ik trouwens VIP wil worden moet ik nog 3 items bestellen die minimaal de waarde hebben van 2 x het tariff. Dus nog eens 180 eu storten en dan wel alles krijgen??

Het klinkt echt raar allemaal en ik denk dat ik wel weet wat er aan de hand is, ik ben er hard ingetrapt, maar zolang ik toch al 140 heb betaald ga ik door tot het einde..........

Jullie horen wat het einde is.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

ehm.. de proef op de som genomen. vind ik persoonlijk 140 euro veel geld. Het is gewoon knap stom.. valt wat mij betreft onder de categorie op marktplaats spullen verkopen aan nigeranen. als je 1 hersencel gebruikt weet je dat het fout zit

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Ridouan »

Ik zou het niet doen want je hebt namelijk geen poot om op te staan als ze niet leveren.

En dan nog iets, waarom zou je in godsnaam zoveel geld uitgeven aan een Bose als je voor minder geld superieure kwaliteit kunt krijgen. Dat is net zo dom als B&O kopen terwijl dat gewoon Philipsjes zijn met wat design en een 3 keer zo hoge prijskaart.
Doe je zelf een lol en zoek gewoon op internet naar andere merken en bespaar jezelf zoveel geld.

an idiot
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2010 13:13

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door an idiot »

Ik sluit me daar helemaal bij aan.

Het is gewoon niet handig om "dure" electronica bij een "goedkope" buitenlandse site te bestellen.

Mijn Wii is inmiddels onderweg en komt vrijdag binnen als het goed is, maar het heeft mij uiteindelijk 230,00 euro gekost, + 11 euro aan bank kosten. terwijl de Wii in eerste instantie 110,00 + 30,00 aan verzendkosten lijkt te kosten.

Ik wilde sowiezo een Wii gaan aanschaffen, vandaar dat ik de proef op de som heb genomen. Ik ben blij dat ik alleen de Wii heb besteld, want ik heb daar ook nog gekeken naar een laptop. Als de Wii zonder problemen was aangekomen, dan had ik daar zeker meer besteld. Ik denk dat een aankoop bij marktplaats een betere optie is, dan maar een tweede hands als je wat minder uit wilt geven. Zoals al gezegd, goedkoop = duurkoop.

En zelfs al gaat het wel goed, je loopt altijd het risico dat de douane het onderschept en dan ben je dus MINSTENS net zo duur uit als in Nederland.
Daarnaast is het ook met de garantie veel beter geregeld als je in Nederland koopt. Ik heb wel garantie op mijn Wii, maar ik betaal zelf de verzendkosten naar China en weer terug.

DOE HET DUS NIET!!

Als de Wii binnen is, dan zal ik dat nog even laten weten.
Laatst gewijzigd door an idiot op 09 feb 2010 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Roeltej »

En mocht je WII ook echt komen zou het nog een flinke grap zijn als de NL douane het ook nog eens onderschept... staan ze dadelijk nog eens voor de deur met een rekening voor btw+inklaringskosten ...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even in het algemeen - altijd een webwinkel met zulke lage prijzen checken.

Dit via een WHOIS opdracht - bijvoorbeeld voor .com domeinen via networksolutions of domaintools.

Ik gebruik Networksolutions - kost niets.
http://www.networksolutions.com/whois-s ... eapele.com

Website bestaat nog niet eens een half jaar - is van 17 december.

Daarnaast , alles zit in China - en helaas qua webwinkels dient vooralsnog China gelijkgesteld te worden met Nigeria - veel oplichting, en 'echte' merkartikelen is nagenoeg niet voorkomend.
Diverse amerikaanse sites geven aan dat er veel 'leveringsproblemen' met dergelijke sites zijn. Of dat achteraf goedkoop toch wel duurkoop is.

Er zullen mischien uitzonderingen zijn - maar zoals het hier aanwezige voorbeeld met de WII - de kans DAT je wat krijgt is klein.
Daarnaast - zeker met hype artikelen zoals UGGS - is de Nederlandse Douane ook alert, en neppers kunnen in beslag genomen worden.

Dergelijke sites alleen gebruiken als je een credit card hebt, waarbij een reverse charge mogelijk is (dus, je aankoopbedrag terug laten halen bij niet leveren).

an idiot
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2010 13:13

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door an idiot »

Ja, aan de ene kant ben ik daar ook bang voor, maar ik betaal dat nu al aan de Chineze Douane dus lijkt het mij dat daar rekening mee wordt gehouden.

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik weet wel zeker dat je in Nederland maar 1 keer BTW over een product mag betalen. maar goed, we zien t wel.

Kan ik straks wel zeggen dat ik de duurste Wii heb die er is. ;)

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Rickyman »

Geintje, maar Wii trapt hier nu nog in :D :D :D

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Roeltej »

an idiot schreef:Ja, aan de ene kant ben ik daar ook bang voor, maar ik betaal dat nu al aan de Chineze Douane dus lijkt het mij dat daar rekening mee wordt gehouden.

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik weet wel zeker dat je in Nederland maar 1 keer BTW over een product mag betalen. maar goed, we zien t wel.

Kan ik straks wel zeggen dat ik de duurste Wii heb die er is. ;)
je hebt in Nederland nog niks betaald, alleen in China... (iig aan die toko, of de douane daar ook echt geld wil hebben...?) Dus er bestaat een kans dat áls er al iets verstuurd is de douane in NL het weer onderschept en je er nog eens btw over mag betalen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Roetej,

waarschijnlijk is het zo dat de douane het onderschept hier - en meldt dat het dan in beslag genomen/vernietigd is in verband met namaak.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen - bestel NIET, NOOIT bij chinese webshops, danwel webshops die in china geregistreerd zijn.

Op hooguit een enkele uitzondering na zijn het snel-snel shops, die inspelen op de huidige hype (bijv. Uggs) en geld incasseren, en OF niets sturen, OF nep sturen.
Maar 'echte' artikelen zal je nauwelijks vinden.

Gesloten