LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Tonkau
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2008 21:55

www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door Tonkau »

Via ebay heb ik bij muntenwinkeltje 7 munten gekocht en via de website www.muntenwinkeltje van deze verkoper heb ik nog eens 2 munten gekocht.

Totaal 9 munten. 8 munten waren naar volle tevredenheid. Echter 1 munt die in een plastic capsule zat bevatte krassen. Ik kon vanaf de foto niet zien of deze krassen op de capsule zat of op de munt. Omdat het een proof exemplaar betrof die met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld is tijdens het produktie proces ging ik er vanuit dat de krassen op de capsule zaten en niet op de munt.

De verkoper verweet mij dat ik "niet goed kan kijken"
Ik kan de verkoper verwijten dat hij het item beter had moeten omschrijven of een scan had moeten maken zonder capsule. Normaal doe je dat niet met een proof munt maar op deze zaten krassen. Dus eigenlijk ook niet meer proof.

Maar nu komt het. Ik mocht de munt retourneren maar dan zou de verkoper 10 % ebay kosten inhouden. Waarop ik antwoorde dat dat onzin was want betaalde kosten worden bij een retour gewoon geretourneerd. Betrapt dat hij was antwoorde hij daarop dat hij daar ebay niet voor wilde op laten draaien dat ik niet goed kan kijken.

Daarmee is het nog niet afgedaan. Als niet tevreden klant heb ik daarop negatieve feedback gegeven met als text : Zitten krassen op de munt en bij retourneren vraagt de verkoper 2 euro kosten

Daarop geeft hij de volgende feedbacks :

deze koper blokkeren hij belazerd de boel

wil achteraf korting door te dreigen met negatieve feedback DUIDELIJKE SCAN,HIJ PROBEER ACHTERAF KORTING TE BEDINGEN

Dit zijn leugens en zwart makerij het enige wat ik vroeg was dit :

Hallo XXXX

Ik heb de munten ontvangen. Ik ben over alle munten zeer te vreden op 1 na. Namelijk de 25 florin Aruba. Op de achterkant ( kopzijde ) van de munt zitten een 2 tal krassen en een aantal opvervlakkige krasjes. Ik heb het idee dat de munt ooit bij het sloop zilver heeft gelegen en daardoor deze sporen heeft want de munt was orgineel proof en dus zonder krassen. het kan zijn dat u dat over het hoofd heeft gezien. De kasjes staan wel op de foto maar ik ging er vanuit dat ze op de capsule zaten en niet op de munt.

Ik wil u vragen of het mogelijk is om de munt te retourneren of om te ruilen of een korting te krijgen?

Met vriendelijke groet

X

Vraag me af of zijn beschuldigingen strafbaar zijn en welke stappen ik moet ondernemen?

Tonkau
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2008 21:55

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door Tonkau »

Om verder even een beeld te geven. Het ging om dit ebay object :190204469058 Met de uiteindelijke pris van 20,01

Het totaal van de aankoop was € 129,84.

Ik had ook gevraagd voor verzekerde verzending. Maar heb deze niet gekregen. Je moet er niet aan denken dat z'n pakje dan kwijt raak want ik vrees dat ik dan naar mijn centen had kunnen fluiten.

Heb ook de verkoper van het bestaan van dit topic ingelicht. Het benieuwd mij of er nog een reaktie van zijn kant komt.

Hier even de emails over de beschadigde munt ( voordat hij met leugens gaat strooien zoals op feedback van ebay) :


Van: Koper tonkau
Verzonden: woensdag 19 maart 2008 12:54
Aan: Verkoper muntenwinkeltje
Onderwerp: RE: lijstje

Hallo XXXX

Ik heb de munten ontvangen. Ik ben over alle munten zeer te vreden op 1 na. Namelijk de 25 florin Aruba. Op de achterkant ( kopzijde ) van de munt zitten een 2 tal krassen en een aantal opvervlakkige krasjes. Ik heb het idee dat de munt ooit bij het sloop zilver heeft gelegen en daardoor deze sporen heeft want de munt was orgineel proof en dus zonder krassen. het kan zijn dat u dat over het hoofd heeft gezien. De kasjes staan wel op de foto maar ik ging er vanuit dat ze op de capsule zaten en niet op de munt.

Ik wil u vragen of het mogelijk ik om de munt te retourneren of om te ruilen of een korting te krijgen?

Met vriendelijke groet


(koper tonkau)

----------------------------------------------------------------------------

From: muntenwinkeltje ( verkoper )
To: tonkau ( koper )
Subject: RE: lijstje
Date: Thu, 20 Mar 2008 09:59:07 +0100

Hallo

De munt is zoals hij op de scan staat,ik ben altijd bereid hem terug te nemen ,maar als hij zo duidelijk op de scan staat als deze lig de fout bij de koper

De prijs waarvoor U hem gekocht heeft is hij zeker waard

Dus als U hem terug wil sturen dan zijn mijn ebay kosten voor U € 2,00

Om ruilen kan ik niet want ik heb er geen meer

Korting geven is bij deze niet aan de orde want U heb gezien waarop U heb geboden

Met vriendelijke groet,

XXXX ( verkoper muntenwinkeltje)

---------------------------------------------------------------------------------

Van: Tonkau ( koper )
Verzonden: donderdag 20 maart 2008 13:59
Aan: muntenwinkeltje ( verkoper )
Onderwerp: RE: lijstje


Vreemd. Je krijgt die ebaykosten namelijk gewoon retour na het annuleren van een transactie.

---------------------------------------------------------------------------------

RE: lijstjeþ
Van: muntenwinkeltje ( verkoper )
Verzonden: donderdag 20 maart 2008 19:47:11
Aan: Tonkau ( koper )

Ik laat ebay niet voor de kosten opdraaien omdat jij niet goed kan kijken,ik zal ebay ook inlichten over je handelswijze

Met kopers zoals jij wil ik geen zaken meer doen daarom zal ik je blokkeren als koper op mijn aanbiedingen

XXXX ( muntenwinkeltje )

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door gravedigger »

Tja. Hij staat niet als proof of Unc. omschreven. Ik ben bang dat je op die grond niet kan reclameren.

Tonkau
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2008 21:55

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door Tonkau »

Aan Gravedigger.

Daar heb je gelijk in. Echter heb ik hem er op betrapt dat hij in andere aanbiedingen van hem liegt. Hij gebruikt 1 standaard foto van een munt die hij vervolgens meerdere keren aanbied en dan claimed dat het om het object op de foto staat. Dit is verboden voor power sellers. ( PowerSellers garanderen dat objecten die ze via eBay verkopen verkeren in de staat zoals is vermeld in de objectbeschrijving.)Een voorbeeld daar van is item 160215856758 en 190206426128

Ik ga het ook navragen of powersellers mogen schelden in feedback. Om over de zwartmakerij dan nog maar te zwijgen. Ik ga hierover klachten indienen.

Maar dat staat los van de vraag of iemand zo maar 10 % niet bestaande kosten kan claimen voor het retourneren.

tb
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 dec 2005 17:58

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door tb »

Wat ik niet begrijp is waarom die verkoper die munt uberhaupt terug zou moeten nemen? Ongeacht wat verkoper doet bij andere munten, vast staat volgens je eigen berichten dat de foto die bij die munt hoorde ook daadwerkelijk de door jou ontvangen munt betreft. Jij DACHT dat die krassen op de verpakking zaten maar verzuimd hier verder zelf onderzoek naar te doen. Het is niet aan de verkoper om dat verder te beschrijven TENZIJ hij in de omschrijving claimed dat er geen krassen op zouden zitten.

Zoals voorgaande berichtgever ook aangaf nergens staat die kwaliteitsomschrijving zoals door jou geclaimed. Het ligt dan meer op jouw weg om voordat je gaat bieden te vragen of de munt is zoals jij die wenst.

Persoonlijk vindt ik de verkoper nog heel netjes als hij de munt terug zou nemen voor 2 euro (ebay) kosten. Ik zou dat zelf nooit doen. Moet je maar beter opletten en je vooraf beter laten informeren door verkoper en dat is jouw taak en niet die van verkoper.

Daarnaast geef je in je berichtgeving ook nog aan dat je de munt wel wil houden maar dan met korting. Zo erg zal het dan toch wel niet zijn met die munt?

Tonkau
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2008 21:55

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door Tonkau »

Retour beleid is wel gebruikelijk en zeker bij zakelijke verkopers zoals deze. Het vragen van ebay kosten is absurd omdat ebay de kosten niet in rekening brengt wanneer een produkt geretourneerd wordt.

De munt is waardeloos als munt zijnde maar heeft nog wel een sloopwaarde. Welke op ongeveer 10 euro ligt. Terug sturen kost ook geld dus dat had ook een optie geweest. Retourneren was dan ook mijn eerste wens.

Betere verkopers omschrijven de staat van de munt of halen de munt uit capsule en maken een duidelijke scan. Dat is de gebruikelijke gang van zaken. Het is ondoenlijk om alle verkopers aan te schrijven en vragen te stellen over de kwaliteit van de munt.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door gravedigger »

Betere verkopers omschrijven de staat van de munt
Hier ga je toch de mist in. De overige 6 munten waren duidelijk omschreven als proof of UNC. Toch geef je voor die munten een negatieve FB af. Volkomen onterecht dus. daar had misschien een neutrale beter gepast.

Tonkau
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2008 21:55

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door Tonkau »

Nee daar ga jij de mist in, het is zelfs zo dat hij als verkoper geen wraakfeedback hoort te geven. Ebay gaat dit binnenkort ook onmogelijk maken dus wat dat betreft heb ik het gelijk aan mijn zijde. De overige feedback is uitgedeeld voor zijn houding als verkoper na het uitdelen van zijn wraakfeedback. Geheel terecht dus.

tb
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 dec 2005 17:58

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door tb »

Betere verkopers omschrijven de staat van de munt of halen de munt uit capsule en maken een duidelijke scan. Dat is de gebruikelijke gang van zaken. Het is ondoenlijk om alle verkopers aan te schrijven en vragen te stellen over de kwaliteit van de munt.
Ik zie niet in waarom dat ondoenlijk is en daarmee ga je ook voorbij aan je eigen verantwoordelijkheid. Ook al zou het gaan om 50 of 100 mails die je vooraf zou moeten sturen naar verschillende verkopers dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

Er zijn nu al meedere mensen die op jouw bericht reageren en allemaal zijn ze het goeddeels met je (handelswijze) oneens. Toch blijf je volharden in, in mijn ogen, kulargumenten over wat wel of niet gebruikelijk is terwijl je aan je eigen verantwoordelijkheid voorbij gaat.

Dit blijkt ook uit jer laatste posting:
Nee daar ga jij de mist in, het is zelfs zo dat hij als verkoper geen wraakfeedback hoort te geven. Ebay gaat dit binnenkort ook onmogelijk maken dus wat dat betreft heb ik het gelijk aan mijn zijde. De overige feedback is uitgedeeld voor zijn houding als verkoper na het uitdelen van zijn wraakfeedback. Geheel terecht dus.
Gravedigger heeft helemaal gelijk en ik vind het zelfs nog zeer netjes dat hij zegt dat een neutrale fb meer op zijn plaats is. Ik vind dat je dan of helemaal geen fb moet geven of gewoon positieve feedback. Immers de betreffende artikelen waren goed. Maar jij gebruikt het als een vergelding en dat noem je dan ook nog terecht alsof dat dan weer heel normaal en 'gebruikelijk' is. Ik vind dat in ieder geval niet normaal en zou dat ook niet accepteren.

Over wat wel en niet hoort en over wat wel of niet gebruikelijk is daar kunnen de meningen nogal over verschillen blijkt. Ik heb een positieve fb van 831 met 100% score op ebay maar met een dergelijke onredelijke en i.m.o. oneerlijke koper zou ik wel raad weten.

Tonkau
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2008 21:55

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door Tonkau »



Er zijn nu al meedere mensen die op jouw bericht reageren en allemaal zijn ze het goeddeels met je (handelswijze) oneens.
Het kan aan mij liggen maar ik zie maar 1 ander iemand. Je slaat dus door en overdrijft. Bovendien draai je zaken om.

Mensen geven niet snel negatief omdat ze dan vrezen voor een wraakfeedback van de verkoper. Zoals in dit geval blijkt en dat heeft ebay inmiddels ook door en daarom wordt wraakfeedback onmogelijk
gemaakt :
Feedbackbescherming (vanaf mei 2008)
Verkopers zullen voortaan geen neutrale of negatieve feedback meer kunnen geven aan kopers. Dit moet ervoor zorgen dat kopers in de toekomst oprechter feedback geven aan verkopers, zonder “wraakfeedback” te moeten vrezen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat zowat 1 op 2 verkopers gebruik maakt van wraakfeedback. Zo zal een duidelijker onderscheid ontstaan tussen verkopers op basis van de service en kwaliteit die ze leveren. De algemene ervaring van de kopers verbetert hierdoor, wat zal resulteren in een toenemend aantal transacties op de site, wat op zijn beurt dan weer ten goede komt van de verkopers. bron ebay
Die 100% zegt dus niet zo veel.

Bovendien ben ik niet het eerste slachtoffer van de rancune van deze verkoper.

Zie deze transactie :

Munt komt niet aan. Koper geeft een neutraal met volgende text: munt niet ontvangen uit post verwijdert, alternatief in afwachting

Reaktie van muntenwinkeltje middels een neutrale feedback : had aangeboden bij volgende koop nieuwe mee te sturen bij deze ingetrokken.

Daaruit blijkt dat deze verkoper muntenwinkeltje wraakzuchtig is. Bovendien wordt ineens een toezeging ingetrokken omdat meneer de feedback niet bevalt.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door gravedigger »

ik had dat bericht al in "mijn eBay" gezien Maar vindt het wel een zorgelijke ontwikkeling. Het geeft de koper de macht om verkopers zwart te maken, terwijl die verkoper zich daar niet tegen kan verdedigen.
Op deze wijze is fraude/oplichting als koper wel heel erg makkelijk.
tb heeft gewoon gelijk, als hij stelt, dat in twijfelgevallen navraag moet worden gedaan. Gezien de soms forse waarde van items( voor jou munten en voor mij postzegels) beslist geen overbodige luxe!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door gravedigger »

Maar waarom start je die discussie eigenlijk hier en niet op de plaats waar het thuis hoort, n.l. het eBay prikbord munten?

Tonkau
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2008 21:55

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door Tonkau »

@ gravedigger. Oke je bent dus zelf verkoper op ebay. Dat verklaard dan ook je standpunt.

Ik vind dat een verkoper niet lullig moet doen als een koper een produkt wilt retourneren. Met munten is dat toch altijd lastig om de kwaliteit te bepalen. Dan moet de verkoper zeker geen niet bestaande kosten in rekening brengen, en al helemaal niet schelden en leugens schrijven in wraakfeedback. Dat verwacht je zeker niet van een powerseller. Het laatste woord is daarover nog niet geschreven.

Daarnaast is het verkeerde zuinigheid. Ik had wel voor 130 euro bij hem gekocht. Bovendien laten aantekenen dus hij kon voor 7 euro aan goedkope postzegels plakken ( = ook winst ).

En ik had heus nog wel vaker wat bij hem gekocht. Zoals ik al schreef, over de rest van de munten was ik zeer te spreken. Daarnaast is het ook niet echt slim. Zoveel aktieve muntverzamelaars zitten er niet op ebay.

Ik vind dat als jullie zo klanten behandelen dat je dan ook niet moet klagen dat klanten weg blijven. Ik ken genoeg verzamelaars die niet op ebay kopen vanwege dit soort onzin. En daar hebben jullie uiteindelijk alleen maar jezelf mee.

Ik vind dat de nieuwe regel ook heel goed. Het haalt de rotte appels snel uit de mand.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door gravedigger »

Waar schreef ik dat ik verkoper ben? Ik heb nu 37 positieve, maar alleen als koper. Trouwens ook over de 1000 op Qoop!! En dat dan ook nog voornamelijk in Duitsland. Feit is wel dat ik mijn verkopers heel zorgvukdig heb yutgezocht. En daat zijn ook bij die niet de volle 100% hebben, maar die mij altokf netjes heb behamdeld.
Ik vind dat de nieuwe regel ook heel goed. Het haalt de rotte appels snel uit de mand.
Maar de rotte kopers blijven er WEL in zitten dus :|

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Ik zie het probleem ook niet met de munt zelf.

Je ziet toch een paar kleine krasjes zitten.
Dus navraag zou gepast zijn.

Maar waarom heb je hem zoveel negative feedback gegeven?
De andere munten waren toch goed?
Ik mocht de munt retourneren maar dan zou de verkoper 10 % ebay kosten inhouden. Waarop ik antwoorde dat dat onzin was want betaalde kosten worden bij een retour gewoon geretourneerd
Ja en nee, het ligt eraan hoe de verkoper het Ebay meld.
Als de verkoper meld dat het retour komt, moet U dit nog eerst bevestigen bij Ebay.
Doet u dit niet, krijgt de verkoper de verkoop kosten niet terug.
Dus dan is het net wat u meld bij Ebay.
De verkoper mag zeker de verkoopkosten op u verhalen.

De feedback wijziging:
Is het domste wat Ebay gaat doen.
Verkoper kan helemaal niks meer, is uitgeleverd aan de kopers.
Dus fraude wordt des te meer.

U geeft toch de verkoper een rode, omdat u het niet eens bent, waarom mag de verkoper dit dan niet, hij is het misschien ook niet eens met U.

Het enigste wat deze verkoper niet goed doet, is met Paypal betalingen.
Hij bied het aan, maar alleen als je buiten de EU woont.
En dit is tegen het beleid van Ebay.
En dan alleen als je via Paypal de factuur krijgt.
Dus kopersbescherming heb je dan ook niet meer.

muntverzamelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2008 10:30

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door muntverzamelaar »

Ik begrijp het probleem van tonkau heel goed met deze verkoper. Een munt met krassen moet je niet verstoppen in een capsule. Dat is vragen om problemen. Die capsules zitten er omheen om de munt te beschermen. Met een capsule er omheen kan een munt niet beschadigen. Om dan weer een capsule om een munt met krassen te doen vind ik een vorm van bedrog zelfs. Een munt met krassen is als een postzegel zonder tanding. Een munt met krassen terug stoppen in de orginele capsule is het zelfde als het er weer op plakken van de tanding op de postzegels.

Ik vind het de verantwoording van de verkoper zelf om de kosten terug te vragen bij ebay. Die taak ligt niet bij de koper. Het zou de verkoper sieren als hij die munt gewoon terug zou nemen.

Dat de verkoper negatieve feedback geeft vind ik volledig onterecht. De koper heeft betaald en aan zijn verplichtingen voldaan. Het is echt goed dat ebay hier wat aan gaat doen.

Sterkte er mee.

Tonkau
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2008 21:55

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door Tonkau »

Maar waarom start je die discussie eigenlijk hier en niet op de plaats waar het thuis hoort, n.l. het eBay prikbord munten?
Daar hoort het dus niet thuis. Ebay beschermt verkopers. Bovendien heb ik artikelen gekocht in zijn webwinkel www.muntenwinkeltje.
Tros radar is meer voor gedupeerde kopers zoals ik.
Vanaf morgen kan ik een klacht indienen bij ebay. Het gevolg zal ik hier melden.

Tonkau
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2008 21:55

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door Tonkau »

@ Ondernemer

Als verkoper moet je maar doorzichtig handelen. Dan heb je van die wijzigingen niets te vrezen.
Niemand geeft voor de lol een negatief aan een verkoper. Wanneer je dat doet weet je van te voren al dat je daar niet meer kan kopen.

Deze verkoper vind ik niet te vertrouwen en dus wil ik er ook niet meer kopen. Dit soort verkopers bezorgd ebay een slechte naam.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ebay blijft link. Volgens mij moet de verkoper het produkt altijd terug nemen. is een EU wet. Je moet dan wel zelf de verzendkosten betalen. Maar minder betrouwbare verkopers willen daar natuurlijk niets van weten.

alfatrion
Berichten: 21966
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: www.muntenwinkeltje.nl ( muntenwinkeltje ebay )

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wanneer de verkoper iets over het geen hij verkocht wist of behoorde te weten en dit niet meld kan de overeenkomst vernietigd worden wanneer dit leid tot een onjuiste voorstelling van zaken die zo groot is dat de overeenkomst niet gesloten zou zijn als dit wel bekent was.

De verzendkosten hoeven in dat geval ook betaald worden door de verkoper om het verzwijgen een onrechtmatige daad oplevert.

Het is alleen natuurlijk wel de vraag of de afwijking zo groot was dat de overeenkomst niet gesloten was. De koper aangeeft de munt wel met korting te willen hebben kan de vraag niet beantwoorden, want dat is immers een andere overeenkomst.

Gesloten