LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando aaaaah!! Inderdaad, maar dan uit frustratie!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sannevincenten

Zalando aaaaah!! Inderdaad, maar dan uit frustratie!!

Ongelezen bericht door sannevincenten »

OPROEP AAN IEDEREEN MET KLACHTEN
Ik heb in oktober 2011 een bestelling gedaan bij Zalando, en deze vervolgens in zijn geheel terug gestuurd. Toen ik aanmaningen kreeg om te betalen, bleek dat mijn pakketje zoek was geraakt. Ik heb toen op verzoek van de klantenservice een scan van het verzendbewijs gestuurd, en een rechtsverklaring dat alle bestelde artikelen in het pakketje zaten. Opgelost zou je denken, maar een paar weken later kreeg ik bericht van een incassobureau. Ik heb meteen naar Zalando gebeld, zij zeiden echter niets meer te kunnen doen omdat het uit handen gegeven was. Daarop heb ik het incassobureau gebeld, die mij verzochten opnieuw alle documenten te sturen. Er volgde een periode van radiostilte, ook mijn verzoeken om een update per mail werden niet beantwoord, en als ik belde kreeg ik alleen te horen dat er nog geen reactie vanuit Zalando was gekomen. Keer op keer bellen met Zalando leverde niets anders dan frustratie op, en met het incassobureau evenmin. Een keer leek een medewerker van Zalando mijn verhaal te begrijpen, en verzocht me nogmaals alles naar het incassobureau te sturen, nu met zijn naam en telefoonnummer erbij. Ook dit leverde niets op, want vorige week kreeg ik een laatste waarschuwing: binnen 5 dagen betalen, of er volgt een gerechtelijke procedure. Ik ben absoluut niet van plan voor iets te betalen dat ik heb teruggestuurd, en ben er inmiddels achter dat ik zeker niet de enige ben met dergelijke onopgeloste problemen. Ik wil dan ook iedereen oproepen: laten we ons verzamelen om gezamenlijk in actie te komen hiertegen! Je kunt mij een bericht sturen met jouw verhaal ([email protected]).

SHS_Inc

Re: Zalando aaaaah!! Inderdaad, maar dan uit frustratie!!

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Jij heb je verzendbewijs toch ...... ben je klaar laat ze maar procederen hoor veegt de rechter zo van tafel dus dont worry en laat ze maar de AAhhhhhh krijgen bij zalando :D

sannevincenten

Ongelezen bericht door sannevincenten »

Ja ik maak mij ook totaal geen zorgen over een procedure (ben zelf jurist), maar ik word gewoon zo moe van het GEDOE. Ik ben er nu al drie kwart jaar mee bezig. Als ik andere verhalen lees, krijg ik sterk het vermoeden dat er iets flink mis is bij Zalando intern, waar klanten de dupe van worden. Dit moet gewoon boven tafel komen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sannevincenten schreef:Ja ik maak mij ook totaal geen zorgen over een procedure (ben zelf jurist), maar ik word gewoon zo moe van het GEDOE. Ik ben er nu al drie kwart jaar mee bezig. Als ik andere verhalen lees, krijg ik sterk het vermoeden dat er iets flink mis is bij Zalando intern, waar klanten de dupe van worden. Dit moet gewoon boven tafel komen.
Of ze zijn bewust bezig de kluit te belazeren - om te proberen nog meer geld voor meer slechtere reclames te krijgen.

Er zijn (voor zover ik gezien heb) alleen hier al 4 anderen die een soortgelijk issue hebben. Lijkt me teveel voor 'toeval'.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

sannevincenten schreef:Ja ik maak mij ook totaal geen zorgen over een procedure (ben zelf jurist), maar ik word gewoon zo moe van het GEDOE. Ik ben er nu al drie kwart jaar mee bezig. Als ik andere verhalen lees, krijg ik sterk het vermoeden dat er iets flink mis is bij Zalando intern, waar klanten de dupe van worden. Dit moet gewoon boven tafel komen.
Ik zou me er wel een beetje zorgen om maken want jij draagt hier de bewijslast voor het terugsturen.

Guardian72
Contacteer:

ArneLH schreef:]Ik zou me er wel een beetje zorgen om maken want jij draagt hier de bewijslast voor het terugsturen.
Lijkt me dat TS de bewijzen al heeft overlegd:
sannevincenten schreef: Ik heb toen op verzoek van de klantenservice een scan van het verzendbewijs gestuurd, en een rechtsverklaring dat alle bestelde artikelen in het pakketje zaten.
Ik zou dat verzendbewijs zeer, zeer goed bewaren.
Kan je aan de hand van het verzendnummer achterhalen of het pakket is aangekomen?

En, is het aangekomen?
Zo niet - dan klacht bij PostNL indienen.
Zo Ja - klacht bij Zalando neerleggen en eisen dat je binnen 4 dagen bericht krijgt dat de onterechte incassopoging gestaakt word, anders volgt aangifte oplichting/afpersing. Helaas - hard spelen is kennelijk noodzakelijk.
Laat ze maar schreeuwen van angst :mrgreen:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

TS, waarom bel je keer op keer?
A. je weet al na 1 of 2 keer dat het niets uithaalt
B. je hebt niets van het besprokene zwart op wit.

@ArneLH; bij postorderbedrijven zoals Zalando (kleding, schoenen) is een goede retourservice net zo belangrijk als het leveren. Het retourneren moet gebeuren vlgs de Zalandoregels.
Wie daaraan voldoet en op z'n minst een verzendbewijs kan overleggen, heeft aan die regels voldaan. Raakt het 'kwijt' kan Zalando aan TS verzoeken een onderzoek op te starten bij de door Zalando aangeprezen vervoerder.
Blijkt het ergens tussen vervoerder en Zalando mis te gaan, zal Zalando toch 's een andere manier van retourneren moeten bedenken.
Gaat het maar zelden mis, zou Zalando dit als van te voren ingecalculeerd verlies, niet bij de klant neer moeten leggen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg, heb je daar al contact mee opgenomen?
En kon je op de track&trace pagina zien of het pakket was afgeleverd bij Zalando. Heb je daar ook een prnt screen van gemaakt?

Heb zelf tot nu toe alleen maar goede ervaringen met Zalando, maar wil nu dure laarzen bestellen en twijfel toch wel naar aanleiding van de klachten hier op Radar :(

Jolijn

Het enige wat TS misschien te verwijten valt is dit:

Retourzending volgen

Het volgen van de retourstatus van uw bestelling in ‘Mijn Zalando’ is vanwege technische redenen NIET mogelijk

Wanneer u uw retourzending afgeeft op een postkantoor, krijgt u een PostNL tracking nummer waarmee u hier uw retourzending kunt volgen. Wanneer u uw pakket afgeeft op een DHL Servicepoint krijgt u ook een tracking nummer, dan kunt u uw retourzending hier volgen.

Wanneer wij vervolgens uw retourzending ontvangen hebben en verwerkt ontvangt u hierover een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staat ook direct het nieuwe rekening- of restitutiebedrag.

Het eerste gedeelte van uw retourzending vanaf het PostNL postkantoor tot aan ons magazijn kunt u dus zelf online volgen via de website van PostNL, NIET via ‘Mijn Zalando’.

Mocht u 2 weken dagen na het retourneren van uw bestelling nog steeds geen e-mail hebben ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via het gratis nummer 0800 020 1138.

Kijk op de Zalando topics op dit forum: '@gekkegerritje' is in een akkefietje met Zalando in het gelijk gesteld.

sephora30

2 weken dagen :shock: :?:

sephora30

en een rechtsverklaring dat alle bestelde artikelen in het pakketje zaten.

Wat is een rechtsverklaring?

Jolijn

sephora30 schreef:en een rechtsverklaring dat alle bestelde artikelen in het pakketje zaten.
Wat is een rechtsverklaring?
Dat je naar eer en geweten een verklaring invult, zoiets. En als blijkt dat je niet de waarheid hebt ingevuld................................! ai ai ai
Dat, mocht het tot een rechtszaak komen, dat ondertekende formulier bij de rechtszaak wordt betrokken.
Bovenstaand bedenk ik zelf, hieraan kunnen geen rechten ontleend worden. 8)

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Guardian72 schreef:Lijkt me dat TS de bewijzen al heeft overlegd:
sannevincenten schreef: Ik heb toen op verzoek van de klantenservice een scan van het verzendbewijs gestuurd, en een rechtsverklaring dat alle bestelde artikelen in het pakketje zaten.
Een verzendbewijs is een bewijs dat het pakketje verzonden is en geen bewijs dat het aangekomen is. In beginsel is de verzender van een pakket verantwoordelijk voor het pakket als het niet aankomt. Net zoals een webwinkel verantwoordelijk blijft tot het pakket is aangekomen bij de klant.

Laten we wel wezen als een webwinkel een artikel verstuurd dat betaald is en het komt niet aan, neemt de consument toch ook geen genoegen met het verzendbewijs van de webwinkel. Dus zo klip en klaar kat in het bakkie is het voor mij nog niet.

Wel ben ik eens met het gegeven dat er structureel iets mis lijkt te zijn bij Zalando retouren. Dit zal zeker wel helpen.

Guardian72
Contacteer:

Emmy75 schreef: Een verzendbewijs is een bewijs dat het pakketje verzonden is en geen bewijs dat het aangekomen is. In beginsel is de verzender van een pakket verantwoordelijk voor het pakket als het niet aankomt. Net zoals een webwinkel verantwoordelijk blijft tot het pakket is aangekomen bij de klant.
Vandaar ook de vragen - heb je een code, en kan je nagaan waar een en ander is gebleven.

Jolijn

Zorg ervoor als webwinkel, dat er duidelijke afspraken zijn met de vervoerder (en besteller) omtrent het bezorgen en afhalen van goederen. Dek je zoveel mogelijk in, calculeer een percentage verdwijningen in; lukt dat allemaal niet, andere vervoerder of de tent sluiten.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:Zorg ervoor als webwinkel, dat er duidelijke afspraken zijn met de vervoerder (en besteller) omtrent het bezorgen en afhalen van goederen. Dek je zoveel mogelijk in, calculeer een percentage verdwijningen in; lukt dat allemaal niet, andere vervoerder of de tent sluiten.
Dat zou een veel nettere en klantvriendelijkere oplossing zijn, zeker als de klant gewoon een verzendbewijs kan overleggen. Zoals uit diverse topics blijkt, kiest zalando daar niet voor, maar voor de weg van de incasso.

Gesloten