LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando: artikel niet in bezit maar wel betalen? (ROMMEL)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mhieg
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2016 16:26

Zalando: artikel niet in bezit maar wel betalen? (ROMMEL)

Ongelezen bericht door mhieg »

OPPASSEN: Een grote rommel bij ZALANDO en dreigingen van ZALANDO en INFOSCORE (SCHANDALIG)

Hey allemaal,

Ik wilde graag een klacht indienen mbt Zalando. Ik heb in juni bij Zalando een zonnebril besteld. Deze heb ik ontvangen op 30 juni j.l. via PostNL. Deze heb ik op dezelfde dag weer retour verstuurd. Ik heb het verzendbewijs van PostNL nog. Na een enige tijd kreeg ik aanmaningen van Zalando. Ik heb bij hun gemeld dat ik het artikel heb teruggestuurd. Ik heb het verzend-bevestiging van PostNL naar hun verstuurd maar dat is niet voldoende voor hun want ze zeggen dat ze niet kunnen zien of het artikel er daadwerkelijk in zit dus vragen ze me om een rechtsverklaring in te vullen en deze naar hun op te sturen. Ik heb beide dingen gedaan die ze van mij vroegen. Ze hebben beide bewijzen dus genegeerd en nu loops de zaak bij incassobureau INFOSCORE. Sinds het incassobureau de zaak heeft weigert ZALANDO iets te doen. Inmiddels blijf het incassobureau zeer agressief met dreigen. Ze blijven me vragen telkens opnieuw bewijzen op te sturen, maar ik word ronduit moe van dat ze naar bewijzen vragen die ze allang hebben. Wat moet ik doen? Moet ik bewijzen opnieuw naar ze sturen? Hoe lang gaat dit door? Voor zover ik weet, ik heb ze het verzend bewijs van PostNL gegeven. Daarmee zou de zaak toch afgedaan moeten zijn? Ik heb een rechtsverklaring opgestuurd, ben ik dit verplicht te doen? Het lijkt me zeer dat Zalando en het incassobureau Infoscore hun zaken eens op orde moeten hebben en niet een klant lastig moeten vallen voor fouten die zij hebben gemaakt.

Groeten.

Ik heb bovenstaande klacht net ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt. Weet dat bestellingen doen bij ZALANDO kan een nachtmerrie worden. Wees gewaarschuwd.

taxikemperman
Berichten: 647
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Zalando: artikel niet in bezit maar wel betalen? (ROMMEL)

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik hoop dat je alleen een kopie van het verzendbewijs hebt gegeven. Anders sta je bij de rechter met lege handen.

Als je het bewijs nog hebt, dan schrijf je nog een keer een e-mail waarin je je punten op schrijft en dat je verder niet meer zal reageren en een gang naar de rechtbank optimistisch tegemoet ziet.
Daarna niet meer reageren

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Zalando: artikel niet in bezit maar wel betalen? (ROMMEL)

Ongelezen bericht door berndv »

verzendbewijs is leuk. Dat toont alleen aan dat je iets hebt verzonden, niet wat. Heb je al een klacht bij postnl neergelegd? Of heeft zalando ergens toegegeven het pakket wel te hebben ontvangen?

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zalando: artikel niet in bezit maar wel betalen? (ROMMEL)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Volgens de Leidraad consumentenrechten is het voldoende als je over een track-en-trace code beschikt.
EUROPESE COMMISSIE, DG JUSTITIE, juni 2014, p. 52 schreef:De bepaling "totdat de consument heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden" is duidelijk van belang voor de toepassing van artikel 13, lid 3. De consument kan dit in beginsel "aantonen" door middel van een schriftelijke verklaring van een erkende vervoer- of postdienst waarin staat wie de verzender en de ontvanger zijn.

Voor een dergelijke verklaring zijn in beginsel geen waarborgen van derden nodig dat de betreffende goederen zijn geïnspecteerd en gecontroleerd. Deze extra diensten zouden duur kunnen zijn en de consument ontmoedigen zijn herroepingsrecht uit te oefenen, wat de richtlijn juist wil voorkomen (zie overweging 47: "[...] De verplichtingen van de consument bij herroeping mogen de consument niet ontmoedigen zijn herroepingsrecht uit te oefenen").

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Zalando: artikel niet in bezit maar wel betalen? (ROMMEL)

Ongelezen bericht door joris21 »

Dit gaat alleen maar op als TS ook via de regels van Zalando heeft teruggestuurd als ie op eigen beweging dat heeft gedaan is het toch echt zijn eigen schuld en niet aan Zalando te wijten

Gesloten