LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Hallo allemaal, Ik zit met het probleem dat Zara beweerd een bontjas nooit te hebben ontvangen, terwijl ik de bontjas netjes heb ingepakt en hier ook een t&t van heb.
Ik ben al ruim 5 maanden bezig met mailen en bellen, maar Zara geeft aan mij niet verder meer te willen helpen. Zara zegt neem contact op met Klarna en Klarna zegt neem contact op met Zara (ik heb namelijk de betaaloptie Klarna gebruikt).
Ik wordt dus al ruim 5 maanden van het kastje naar de muur gestuurd.
Zara eist nu van mij dat ik een bedrag van €44,97 betaal voor een bontjas die ik heb geretourneerd.
Ik heb op 23-11-2018 een bestelling geplaatst bij Zara (13 artikelen). Op 2-12-2018 heb ik besloten een deel hiervan te retourneren (9 artikelen). Deze zijn ontvangen en bevestigd. Over de overgebleven 4 artikelen twijfelde ik nog, op 19-12-2018 besloot ik uiteindelijk om 2 artikelen te houden en 2 artikelen terug te sturen (een trui en een bontjas). Ik heb via de site om 12:31 een retouraanvraag geplaatst voor de trui, maar ik kon de bontjas niet aanvinken omdat ik deze tijdens de eerste retourzending perongeluk had aangevinkt. Toen heb ik om 12:37 via de Online chat van Zara gevraagd om een retourlabel voor de trui en de bontjas.
Ik heb om 12:52 en 12:53 retourlabels ontvangen in mijn mail, een voor alleen de trui en een voor de trui&en de bontjas.
Waarschijnlijk heb ik tijdens het retourzenden de retourlabel voor enkel de trui uitgeprikt en opgestuurd.
Ik voel me machteloos en vind het zeer respectloos dat Zara op deze manier omgaat met klachten. Ik heb een t&t code en er zou desnoods gekeken kunnen worden naar het gewicht van de pakket die ik heb opgestuurd.
Ik vind het ook zeer onverantwoordelijk dat er ruim 5 maanden over is gedaan om contact met mij op te zoeken hierover en dit te onderzoeken, waardoor het ook bijna onmogelijk wordt om te achterhalen wat er nou echt uit het pakket is gekomen voor Zara.
Het moet niet kunnen dat ik verplicht wordt te betalen voor een product die ik niet heb en dat dit wordt afgedaan met simpelweg aan te geven dat ik niet verder geholpen kan worden.
Ik ben al ruim 5 maanden bezig met mailen en bellen, maar Zara geeft aan mij niet verder meer te willen helpen. Zara zegt neem contact op met Klarna en Klarna zegt neem contact op met Zara (ik heb namelijk de betaaloptie Klarna gebruikt).
Ik wordt dus al ruim 5 maanden van het kastje naar de muur gestuurd.
Zara eist nu van mij dat ik een bedrag van €44,97 betaal voor een bontjas die ik heb geretourneerd.
Ik heb op 23-11-2018 een bestelling geplaatst bij Zara (13 artikelen). Op 2-12-2018 heb ik besloten een deel hiervan te retourneren (9 artikelen). Deze zijn ontvangen en bevestigd. Over de overgebleven 4 artikelen twijfelde ik nog, op 19-12-2018 besloot ik uiteindelijk om 2 artikelen te houden en 2 artikelen terug te sturen (een trui en een bontjas). Ik heb via de site om 12:31 een retouraanvraag geplaatst voor de trui, maar ik kon de bontjas niet aanvinken omdat ik deze tijdens de eerste retourzending perongeluk had aangevinkt. Toen heb ik om 12:37 via de Online chat van Zara gevraagd om een retourlabel voor de trui en de bontjas.
Ik heb om 12:52 en 12:53 retourlabels ontvangen in mijn mail, een voor alleen de trui en een voor de trui&en de bontjas.
Waarschijnlijk heb ik tijdens het retourzenden de retourlabel voor enkel de trui uitgeprikt en opgestuurd.
Ik voel me machteloos en vind het zeer respectloos dat Zara op deze manier omgaat met klachten. Ik heb een t&t code en er zou desnoods gekeken kunnen worden naar het gewicht van de pakket die ik heb opgestuurd.
Ik vind het ook zeer onverantwoordelijk dat er ruim 5 maanden over is gedaan om contact met mij op te zoeken hierover en dit te onderzoeken, waardoor het ook bijna onmogelijk wordt om te achterhalen wat er nou echt uit het pakket is gekomen voor Zara.
Het moet niet kunnen dat ik verplicht wordt te betalen voor een product die ik niet heb en dat dit wordt afgedaan met simpelweg aan te geven dat ik niet verder geholpen kan worden.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
U vindt het onverantwoord van Zara, maar u vergeet gemakshalve dat u de ene fout na de andere maakt. Eerst geeft u aan de bontjas terug te sturen wat niet gedaan wordt en daarna stuurt u het wel terug zonder het formulier.
U hebt geen bewijs dat u het terug gestuurt heeft en klaagt dat Zara uw werk niet wil oplossen. Bij u ligt de bewijslast.
U hebt geen bewijs dat u het terug gestuurt heeft en klaagt dat Zara uw werk niet wil oplossen. Bij u ligt de bewijslast.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
U bestelt 13 artikelen en houdt er per saldo 2. De andere 9 stuurt u terug, en de volgende 2 ook maar op de verkeerde manier.
En dan een bontjas voor € 44,97?
Ik kan mij voorstellen dat Zara een dergelijke klant niet het voordeel van de twijfel gunt. En daar verder geen werk meer voor gaat verzetten.
En dan een bontjas voor € 44,97?
Ik kan mij voorstellen dat Zara een dergelijke klant niet het voordeel van de twijfel gunt. En daar verder geen werk meer voor gaat verzetten.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 24 mei 2019 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
NeoDutchio
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Als internet te complex voor je is, kan je beter weer gewoon in stenen winkels gaan kopen. Daar ga je gewoon terug met het product en het bonnetje als het niet goed is. Moet je alleen wel goed je bonnetje bewaren!
-
- Berichten: 32357
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Dus je hebt twee retourlabels voor één trui?Dedumo schreef: ↑23 mei 2019 20:13Toen heb ik om 12:37 via de Online chat van Zara gevraagd om een retourlabel voor de trui en de bontjas.
Ik heb om 12:52 en 12:53 retourlabels ontvangen in mijn mail, een voor alleen de trui en een voor de trui&en de bontjas.
Waarschijnlijk heb ik tijdens het retourzenden de retourlabel voor enkel de trui uitgeprikt en opgestuurd.
Eerlijk gezegd vind ik het wel erg toevallig dat in het pakket zowel het label voor de bontjas als, volgens Zara, de bontjas zelf ontbreken. Het lijkt me dat, als de bontjas bij de trui in het pakket zit, dat Zara ook zonder label heus wel begrijpt waar dat ding vandaan komt en daar wat mee gaat doen.
Ik krijg een beetje een déjà vu gevoel, dat ging ook over een bontjas... Geen idee meer welk bedrijf.
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Maar die kostte wel heer wat meer, als ik mij wel herinner. Iets met een oude ontvangen of teruggestuurd?
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Klopt. Dat topic is toen verwijderd.
-
- Berichten: 32357
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Het zou me niks verbazen als op een dag met name de kleinere webshops de handdoek in de ring gaan gooien.
De brutaliteit van sommige mensen kent geen grenzen, en ze komen er steeds mee weg omdat het niet aan te pakken is.
De brutaliteit van sommige mensen kent geen grenzen, en ze komen er steeds mee weg omdat het niet aan te pakken is.
Annemieke67
, Lady1234
en Erthanax
vinden dit leuk
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Veel grote labels met een stenen winkel bieden ook de mogelijkheid om online bestelde zaken in de stenen winkel terug te brengen. Zara heeft ook stenen winkels, in bijna alle grote steden.
Misschien had je vooraf uit kunnen zoeken of dit een mogelijkheid was en zo ja, dat dan beter kunnen doen?
Zoals ik het verhaal lees ben je wel slordig geweest met je administratieve verplichtingen tov je retouren. Daarnaast kun je zelf ook middels de t&t je pakket goed volgen en dan zelf ook op tijd ingrijpen als het mis dreigt te gaan.
Ik denk dan ook dat Zara hier wel in haar recht staat.
Misschien had je vooraf uit kunnen zoeken of dit een mogelijkheid was en zo ja, dat dan beter kunnen doen?
Zoals ik het verhaal lees ben je wel slordig geweest met je administratieve verplichtingen tov je retouren. Daarnaast kun je zelf ook middels de t&t je pakket goed volgen en dan zelf ook op tijd ingrijpen als het mis dreigt te gaan.
Ik denk dan ook dat Zara hier wel in haar recht staat.
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Bijenkorf, maar was inderdaad een dure jas en een lange discussie.witte angora schreef: ↑25 mei 2019 20:39Ik krijg een beetje een déjà vu gevoel, dat ging ook over een bontjas... Geen idee meer welk bedrijf.
moederslink
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Gelukkig hebben we een gezamenlijk forum geheugen.!
witte angora
en moederslink
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Bijenkorf idd en die jas kostte € 900 en ze kreeg een kapotte jas retour ( of zoiets ... )berndv schreef: ↑27 mei 2019 12:01Bijenkorf, maar was inderdaad een dure jas en een lange discussie.witte angora schreef: ↑25 mei 2019 20:39Ik krijg een beetje een déjà vu gevoel, dat ging ook over een bontjas... Geen idee meer welk bedrijf.
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Er werd volgens mij gezegd dat er een oude, kapotte teruggestuurd was.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Die de Bijenkorf dus weer linea recta naar haar terugstuurde , toch?
Wat betreft de TS hier :
misschien kunt u eens naar een stenen Zara gaan met uw verhaal en een bedrijfsleider( ster) te pakken zien te krijgen?
En daar dan nog die 'bont' jas zien te krijgen voor die € 44.97 maar dat zal niet meer in het assortiment zitten, neem ik aan , zo tegen de zomer of vraag een tegoedbon of zo......kunt u de komende winter misschien weer ' bont ' scoren voor die prijs... .
Er zijn sowieso rare fouten gemaakt met die retourlabels en of dat allemaal nog terug te halen valt na 5 maanden?
Zij verwerken honderden , zo niet duizenden pakketten per week .
Wat betreft de TS hier :
misschien kunt u eens naar een stenen Zara gaan met uw verhaal en een bedrijfsleider( ster) te pakken zien te krijgen?
En daar dan nog die 'bont' jas zien te krijgen voor die € 44.97 maar dat zal niet meer in het assortiment zitten, neem ik aan , zo tegen de zomer of vraag een tegoedbon of zo......kunt u de komende winter misschien weer ' bont ' scoren voor die prijs... .
Er zijn sowieso rare fouten gemaakt met die retourlabels en of dat allemaal nog terug te halen valt na 5 maanden?
Zij verwerken honderden , zo niet duizenden pakketten per week .
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen
Er is vandaag een zaak gepubliceerd die raakvlakken heeft met uw geval. Wellicht kunt u hier iets uit halen waarmee u verder kan.
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2019:2271
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2019:2271