LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte ervaring met Elektrokoopjes.nl (OPGELOST)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cloudysun
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2010 18:19

Zeer slechte ervaring met Elektrokoopjes.nl (OPGELOST)

Ongelezen bericht door cloudysun »

Misschien zijn er ook hier mensen die slechte ervaringen met elektrokoopjes.nl hebben. Normaal gesproken bestel ik zonder problemen allerlei produkten via het internet. Ook ditmaal was ik opzoek voor m'n moeder naar de tefal actifry en kwam op elektrokoopjes.nl terecht. Op het eerste gezicht zag het er goed uit en het produkt was op voorraad anders zou ik deze sowieso niet bestellen.

Via Ideal de betaling direct voldaan, geld staat in seconden bij hun op de rekening. Na enkele dagen mailde ik hun klantenservice wanneer ik deze kan verwachten. Krijg ik te horen dat toevallig het produkt niet op voorraad is en het zou tot 2 weken duren om het te leveren. Hier had ik dus helaas niets aan en vroeg netjes om het geld terug te boeken.

Op zich was het al een teleurstelling dat ze iets op voorraad aangeven en bij navraag is het opeens niet in voorraad. Maar het ergste van allemaal is je geld terugkrijgen ! Ik ben sinds 9 September bezig om m'n geld terug te krijgen en behalve via email ook hun 0900 nummer gebeld.

"Meneer, we doen 1x per week geld terugboeken" en "We storten geld terug uiterlijk binnen 14 dagen" Dit is was ene Roy en Daniel me verteld hebben en daar vertrouwde ik op. Vond het al irritant als je via ideal het geld direct op hun rekening stort maar terugkrijgen duurt eeuwen.

Het is nu 2 weken geleden dat ik hun het geld via ideal heb betaald maar nog steeds geen geld terug. Nu zegt ene Cindy dat ze wettelijk gezien pas binnen 30 dagen het geld hoeven terug te storten. Ze kunnen geen datum geven en ik heb het gevoel dat ze me aan het lijntje houden.

Dit is dus "klantvriendelijkheid" en "service" bij elektrokoopjes.nl, ik ben erg teleurgesteld in de manier van zaken en doen bij deze webwinkel. Ik overweeg om mijn rechtsbijstand in te schakelen aangezien ze niet doen wat ze beloven. Ze gaan ervanuit dat mensen zat geld hebben en best een maand kunnen wachten terwijl ze rente over andermans rug verdienen.

In elk geval bij deze, een zeer koude noordpool douche voor elektrokoopjes.nl en ik waarschuw hierbij iedereen om niets daar te kopen ! Als je toch iets wilt kopen dan kun je niet vertrouwen op de voorraadstatus en moet je het 0900 nummer draaien.
Laatst gewijzigd door cloudysun op 25 sep 2010 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.

cloudysun
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2010 18:19

Re: Zeer slechte ervaring met Elektrokoopjes.nl (OPGELOST)

Ongelezen bericht door cloudysun »

Vanaf de 150 euro kan m'n rechtsbijstand in actie komen, dat is geen problemen aangezien het om +/- 187 euro gaat. Het is echt bizar hoe zulke bedrijven met mensen omgaan. Zolang je betaald en niet om je geld vraagt is er niet veel aan de hand maar zodra je om je geld vraagt dan lijkt het net of je om hun ziel vraagt !

Ze storten 1x per week geld terug, vanaf 9 September hadden ze toch minimaal 2x de kans gehad om het bedrag terug te storten. Hebben ze niet gedaan. Dan voegen ze eraan toe dat ze normaal gesproken uiterlijk binnen 14 dagen geld terugstorten, je raadt het al, nog niets binnen. Behalve dat de wettelijke termijn maximaal 30 dagen is mag ik ervanuit gaan dat als ze een andere procedure hanteren dat ze deze ook uitvoeren. Particulieren zijn geen bedrijven waar je ze 30 dagen laat wachten op hun zuur verdiende centen.

De eigenaar is dezelfde eigenaar als die van het bedrijf ICIT.nl waar hij eerst mee is begonnen. Heb via ICIT.nl een email gestuurd en hopelijk leest de eigenaar hoe z'n personeel omgaat met z'n klanten. Het is gewoon triest hoe het met sommige bedrijven gesteld is.

cloudysun
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2010 18:19

Re: Zeer slechte ervaring met Elektrokoopjes.nl (OPGELOST)

Ongelezen bericht door cloudysun »

vogels schreef:
aangezien het om +/- 187 euro
Vreemd, artikel staat voor 146,- euro op de site. Verzendkosten worden door je rechtsbijstand niet meegeteld.
Dat is de kleinere versie, die ik bedoel dat is deze:

http://www.elektrokoopjes.nl/Shop/Huish ... TEUSE.html

cloudysun
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2010 18:19

Re: Zeer slechte ervaring met Elektrokoopjes.nl (OPGELOST)

Ongelezen bericht door cloudysun »

vogels schreef:@cloudysun: duidelijk.

Vermoed alleen dat je rechtsbijstandsverzekering nog niets doet, voordat de wettelijke termijn van 30 dagen verstreken is. Voor een particulier inderdaad beetje lang, maar dat is nu eenmaal een termijn die wettelijk overeengekomen is.
Ook bij bijv. Wehkamp duurt het meestal 30 dagen totdat je je geld terug hebt.
Dat het wettelijk maximaal 30 dagen is daar heb ik geen probleem mee. Maar wel dat ze eerst vertelden dat ze 1x in de week terugboekingen doen en anders binnen uiterlijk 14 dagen. Dat is erg kwalijk naar de klant toe als ze zich daar niet aan houden want je rekent erop dat ze het dan ook doen. Is gewoon geen manier van zaken doen met mensen.

Stel je voor iemand koopt een wasmachine of een koelkast en opeens is het niet meer direct leverbaar of het alternatief is bijvoorbeeld te duur. Het zijn toch zaken die bij de meeste mensen belangrijk zijn. Vooral in deze tijden kunnen veel mensen zich in zo'n situatie niet ergens anders veroorloven om dan nog een keer geld neer te tellen terwijl ze op hun andere geld lang moeten wachten.

cloudysun
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2010 18:19

Re: Zeer slechte ervaring met Elektrokoopjes.nl (OPGELOST)

Ongelezen bericht door cloudysun »

Ik heb ondertussen het geld teruggekregen en heb ook de titel geupdate dat het hiermee opgelost is.

Gesloten