LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zeer slechte service webwinkel van Pommeren
zeer slechte service webwinkel van Pommeren
Bij deze een waarschuwing voor webwinkel van Pommeren (specialisten in espressomachines, koffie en keukenapparatuur) uit Utrecht ivm slechte service.
Internetaankoop van een exclusief tampstation (Concept Art Tampstation Pro) dd 3 mei 2011 resulteerde in levering van een beschadigd exemplaar in een ranzige verpakking. Van Pommeren ontkende de beschadiging (had hem zelf ingepakt en geinspecteerd) maar gaf tegelijk aan dat er altijd wel krasjes op kunnen zitten (!?). Vervolgens bood hij mij aan voor eigen kosten eea terug te sturen zonder mij de garantie te willen/kunnen geven alsnog een onbeschadigd exemplaar op te sturen. Maw extra kosten zonder een deugdelijke oplossing.
Van Pommeren uit Utrecht is dus geen aanrader!
groet D.H. Borg
Internetaankoop van een exclusief tampstation (Concept Art Tampstation Pro) dd 3 mei 2011 resulteerde in levering van een beschadigd exemplaar in een ranzige verpakking. Van Pommeren ontkende de beschadiging (had hem zelf ingepakt en geinspecteerd) maar gaf tegelijk aan dat er altijd wel krasjes op kunnen zitten (!?). Vervolgens bood hij mij aan voor eigen kosten eea terug te sturen zonder mij de garantie te willen/kunnen geven alsnog een onbeschadigd exemplaar op te sturen. Maw extra kosten zonder een deugdelijke oplossing.
Van Pommeren uit Utrecht is dus geen aanrader!
groet D.H. Borg
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
Ik sluit me hier helemaal bij aan, heb ook een staaltje van totaal gebrek aan service bij Van Pommeren in Utrecht meegemaakt.
Mijn 1500+ euro espressomachine ging onlangs kapot, al binnen 8 maanden na aanschaf, dus vol in garantieperiode. Dus ik kon met een 30 kilo zwaar apparaat naar ze toe komen, want service op lokatie zit niet in hun dienstenpakket. (Daarvoor hebben ze niet het vertrouwen in de expertise van anderen, was het argument …)
Wat max tien dagen zou duren, werd uiteindelijk zeven (!!) weken wachten op de reparatie. Omdat zij een onderdeeltje niet op voorraad hadden. Kan gebeuren, maar hoef ik niet de dupe van te zijn.
In eerste instantie belde ik drie weken na het inleveren voor de stand van zaken en kreeg ik enkel te horen dat ze geen idee hadden hoe lang het kon duren en dat ik nog maar even geduld moest hebben.
Vijf weken na dato heb ik een mail gestuurd waarin ik aangaf dat ik niet tevreden was over de gang van zaken: de duur, het niet actief op de hoogte gehouden worden door en ik vroeg om een acceptabele oplossing.
Als antwoord kreeg ik enkel een mededeling dat ze door hun voorraad heen waren en ze in afwachting waren van een nieuw onderdeel. Geen woord van excuus voor de lange wachttijd, geen enkele inhoudelijke reactie op mijn klacht en geen tussentijdse oplossing.
Weer anderhalve week later, dus na ruim 6 weken wachten, nogmaals een mail gestuurd waarin ik aangaf dat mijn vertrouwen in de dienstverlening van Van Pommeren een grote deuk had opgelopen. En of ze me konden geruststellen dat de garantieperiode in ieder geval werd verlengd met de duur dat het apparaat in onderhoud was.
Ook dit bleef onbeantwoord.
Twee dagen later kon ik eindelijk het apparaat eindelijk ophalen. Op de kop af zeven weken nadat ik hem had ingeleverd ...
Mijn 1500+ euro espressomachine ging onlangs kapot, al binnen 8 maanden na aanschaf, dus vol in garantieperiode. Dus ik kon met een 30 kilo zwaar apparaat naar ze toe komen, want service op lokatie zit niet in hun dienstenpakket. (Daarvoor hebben ze niet het vertrouwen in de expertise van anderen, was het argument …)
Wat max tien dagen zou duren, werd uiteindelijk zeven (!!) weken wachten op de reparatie. Omdat zij een onderdeeltje niet op voorraad hadden. Kan gebeuren, maar hoef ik niet de dupe van te zijn.
In eerste instantie belde ik drie weken na het inleveren voor de stand van zaken en kreeg ik enkel te horen dat ze geen idee hadden hoe lang het kon duren en dat ik nog maar even geduld moest hebben.
Vijf weken na dato heb ik een mail gestuurd waarin ik aangaf dat ik niet tevreden was over de gang van zaken: de duur, het niet actief op de hoogte gehouden worden door en ik vroeg om een acceptabele oplossing.
Als antwoord kreeg ik enkel een mededeling dat ze door hun voorraad heen waren en ze in afwachting waren van een nieuw onderdeel. Geen woord van excuus voor de lange wachttijd, geen enkele inhoudelijke reactie op mijn klacht en geen tussentijdse oplossing.
Weer anderhalve week later, dus na ruim 6 weken wachten, nogmaals een mail gestuurd waarin ik aangaf dat mijn vertrouwen in de dienstverlening van Van Pommeren een grote deuk had opgelopen. En of ze me konden geruststellen dat de garantieperiode in ieder geval werd verlengd met de duur dat het apparaat in onderhoud was.
Ook dit bleef onbeantwoord.
Twee dagen later kon ik eindelijk het apparaat eindelijk ophalen. Op de kop af zeven weken nadat ik hem had ingeleverd ...
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 jan 2013 11:23
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
Mijn koffie machine is na reparatie bij de firma van Pommeren zoek geraakt.
De familie van Pommeren bleek niet van plan te zijn om dit netjes af te handelen.
In plaats daarvan wordt ik gesommeerd om met mijn bankpasjes (??????) aan hun balie te verschijnen.
Om hen van dienst te zijn heb ik een kopie van het afgifte formulier gestuurd, dit was voor hen echter geen voldoende reden voor hen om ervoor te zorgen dat ik mijn machine terug zou krijgen.
Ik moet nu een nieuwe machine kopen en dat gaat zeker geen Saeco worden.
De familie van Pommeren bleek niet van plan te zijn om dit netjes af te handelen.
In plaats daarvan wordt ik gesommeerd om met mijn bankpasjes (??????) aan hun balie te verschijnen.
Om hen van dienst te zijn heb ik een kopie van het afgifte formulier gestuurd, dit was voor hen echter geen voldoende reden voor hen om ervoor te zorgen dat ik mijn machine terug zou krijgen.
Ik moet nu een nieuwe machine kopen en dat gaat zeker geen Saeco worden.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 jan 2013 11:55
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
Hetgeen ik nu lees, is voor mij onbegrijpelijk. Op 20 jan. 2012 een Severin S2 koffiemachine bij EP gekocht. In juni 2012 defect. (tandwiel gebroken) Binnen 24 uur heeft van Pommeren ons op vrijdag avond persoonlijk nog een nieuw apparaat gebracht. Dit omdat anders het weekend er in zou vallen, en we langer zonder apparaat (en dus ook lekkere koffie) zouden zitten. Afgelopen woensdag 23 jan. 2013, was apparaat in storing. Vervolgens heb ik van Pommeren gebeld. op donderdagmiddag (tussen 14.00 en 16.00 uur) zou een vervoerder het apparaat komen halen voor reparatie. Omdat de vervoerder om 13.15 al langs was geweest, heeft hij niemand aangetroffen en is zonder apparaat weer vertrokken. Omstreeks 17.30 uur heb ik telefonisch contact opgenomen met van Pommeren. Zaterdag ochtend omstreeks 10.00 uur, stond van Pommeren zelf bij ons voor de deur met wederom een nieuw apparaat. Als ik dan ook nog vermeld, dat ik op ongeveer 200 km. afstand van Utrecht woon en er bij elke servicebezoek een pak bonen van een kilo gratis is achtergebleven. Ik heb nog nooit een cent betaald voor de service. Dus resumerend heb ik in een jaar twee nieuwe machines ontvangen, welke mij binnen 24 uur door van Pommeren zelf zijn gebracht, zonder enige kosten. Van Pommeren heeft dus voor de service verlening aan mij, al ongeveer 800 km afgelegd, buiten kantooruren. Dit noem ik nog eens service verlenen.
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
Ik snap die klachten ook niet ! Mijn machine van 2239 euro ging na 3 jaar ook kapot. Ik bellen, kreeg gelijk een heel aardig meisje aan de lijn die mij doorverbond met de directeur zelf ! De directeur zelf ! Ik kwam even niet uit mijn woorden maar de lieve man stelde mij gelijk gerust en zei dat hij dit soort gevallen zelf wilde behandelen en oplossen. Hij zei, Ik kom er gelijk aan. De directeur zelf !
Goed. ik snel het huis wat poetsen en stofzuigen en de machine schoongemaakt. Hij belt netjes aan bij de voordeur en ik doe de deur open. STAAT HIJ DAAR MET EEN BOS BLOEMEN ! De directeur zelf !
Achter hem aan kwam een bediende met een doos. BLEEK DAAR EEN NIEUWE IN TE ZITTEN !!!!
De buuv heeft me geholpen want ik had het even niet meer.
De kapotte machine heeft hij meegenomen, doen ze altijd zei hij, en hij deed de kofferbak van zijn Mercedes open en wat kwam daar uit ?? Dat vriendelijke meisje van de telefoon met 6 ZAKKEN KOFFIEBONEN !! Voor de overlast !!!!
De buuv heeft me dit verteld want ik had het niet meer en, o, nu staat die nieuwe machine hier en ik ben zo gelukkig ! Je hoort zoveel slechte verhalen maar goede zijn er ook !
Goed. ik snel het huis wat poetsen en stofzuigen en de machine schoongemaakt. Hij belt netjes aan bij de voordeur en ik doe de deur open. STAAT HIJ DAAR MET EEN BOS BLOEMEN ! De directeur zelf !
Achter hem aan kwam een bediende met een doos. BLEEK DAAR EEN NIEUWE IN TE ZITTEN !!!!
De buuv heeft me geholpen want ik had het even niet meer.
De kapotte machine heeft hij meegenomen, doen ze altijd zei hij, en hij deed de kofferbak van zijn Mercedes open en wat kwam daar uit ?? Dat vriendelijke meisje van de telefoon met 6 ZAKKEN KOFFIEBONEN !! Voor de overlast !!!!
De buuv heeft me dit verteld want ik had het niet meer en, o, nu staat die nieuwe machine hier en ik ben zo gelukkig ! Je hoort zoveel slechte verhalen maar goede zijn er ook !
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 jan 2013 11:55
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
Beste Mie uit vlie,
Als ik u was, zou ik stoppen met met uw beweringen. De enige binding die ik met van Pommeren heb, is dat hij de service van een door mij gekocht apparraat verzorgt.
Vr. gr. BorisBokkeveller.
Als ik u was, zou ik stoppen met met uw beweringen. De enige binding die ik met van Pommeren heb, is dat hij de service van een door mij gekocht apparraat verzorgt.
Vr. gr. BorisBokkeveller.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
sjoegel schreef:De heer van Pommeren en zijn meisje van de telefoon zijn gewoon hele lieve, hardwerende mensen met gevoel voor service.Beste Mie uit vlie,
Als ik u was, zou ik stoppen met met uw beweringen. De enige binding die ik met van Pommeren heb, is dat hij de service van een door mij gekocht apparraat verzorgt.
Vr. gr. BorisBokkeveller.
@sjoegel
weekend....lord of the rings figuren lopen weer los,zoiets als smiechel....
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
@sjoegel, dan ben jij er bekaaid vanaf gekomen. Mijn machine koste maar €2000,00 en toen de heer van Pommeren zelf kwam, had hij niet alleen zijn lakei bij zich maar ook een dame met een boeket bloemen, zo groot, dat ik haar gezicht pas zag toen ze de bos overhandigde. En de heer van Pommeren overhandigde me een checque, goed voor 2 jaar gratis koffiebonen. Dus ik zit goed tot 2015. Vraag me alleen af of deze machine het net zo lang volhoud als de gratis bonen
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
Gun ik je van harte hoor, maar geef mij dan die mooie lakei maar...ik val niet zo op vrouwen. Niet discriminerend bedoelt, hoorJoop het Uyltje schreef:Tenormin, dat is nog niets. Ik kreeg hetzelfde als jou van meneer van Pommeren na een kapotte machine, PLUS zijn spiksplinternieuwe mercedes PLUS die mooie dame....tenormin schreef:@sjoegel, dan ben jij er bekaaid vanaf gekomen. Mijn machine koste maar €2000,00 en toen de heer van Pommeren zelf kwam, had hij niet alleen zijn lakei bij zich maar ook een dame met een boeket bloemen, zo groot, dat ik haar gezicht pas zag toen ze de bos overhandigde. En de heer van Pommeren overhandigde me een checque, goed voor 2 jaar gratis koffiebonen. Dus ik zit goed tot 2015. Vraag me alleen af of deze machine het net zo lang volhoud als de gratis bonen
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
Ik had ook het huis even aan kant gemaakt toen ik belde met een probleem met mijn espressomachine. Helaas, geen bezoek, geen bloemen. Zelf de machine maar even langsgebracht. Weekje later was ie klaar. Weer geen bloemen, wel een rekening. Pomp en temperatuursensor stuk. Tja, dat mag niet gebeuren, machine was pas 1,5 jaar oud.. Als coulance trokken ze er wat vanaf. Daar ben ik het toch niet mee eens. Dit zou gewoon onder garantie moeten vallen. Deze onderdelen zouden het niet zo snel mogen begeven. En toen werd de communicatie ineens een stuk minder vriendelijk. Geen gesprek meer, het enige wat de medewerker bleef herhalen was dat ik maar een brief moest schrijven.. Erg jammer, was zo blij met ze. Dit is een enorme teleurstelling. Vooral ook omdat er geen normaal gesprek mogelijk was. Ik vrees dat ze weten dat ik recht heb op gratis herstel, maar dat ze het gewoon proberen. Erg jammer..
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 jan 2014 20:53
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
Van Pommeren Wijk bij Duurstede ( onderdeel van van Pommeren Utrecht )
KOOP HIER GEEN KOFFIEMACHINE
Zeer vriendelijke man als je een apparaat aanschaft, maar doe wel de belofte om ook maandelijks de koffiebonen te kopen van schrik niet 27.50 per kilo, want zodra je problemen krijgt met de machine en je hebt er toevallig een paar maanden DE bonen ingedaan van 7.69 per kilo en niet de dure boontjes van meneer van Pommeren dan houdt de service en klantvriendelijkheid op. Tja het is een rekensom of de boontjes van meneer van Pommeren dan geeft meneer van Pommeren 100% garantie, dus geen hoge onderhoudskosten en reparaties, of je koopt DE boontjes wat 900,00 op jaarbasis scheelt en meneer van Pommeren zegt; Deze koffiebonen zijn fataal voor uw machine waardoor je gemaakte afspraken en verdere service kunt vergeten.
Dus mensen denk er goed over na voordat u uzelf een machine aan laat praten door de heer van Pommeren. Deze man is zeer zeker een goede verkoper! Alleen de service daarna, helaas die is heel ver te zoeken.
KOOP HIER GEEN KOFFIEMACHINE
Zeer vriendelijke man als je een apparaat aanschaft, maar doe wel de belofte om ook maandelijks de koffiebonen te kopen van schrik niet 27.50 per kilo, want zodra je problemen krijgt met de machine en je hebt er toevallig een paar maanden DE bonen ingedaan van 7.69 per kilo en niet de dure boontjes van meneer van Pommeren dan houdt de service en klantvriendelijkheid op. Tja het is een rekensom of de boontjes van meneer van Pommeren dan geeft meneer van Pommeren 100% garantie, dus geen hoge onderhoudskosten en reparaties, of je koopt DE boontjes wat 900,00 op jaarbasis scheelt en meneer van Pommeren zegt; Deze koffiebonen zijn fataal voor uw machine waardoor je gemaakte afspraken en verdere service kunt vergeten.
Dus mensen denk er goed over na voordat u uzelf een machine aan laat praten door de heer van Pommeren. Deze man is zeer zeker een goede verkoper! Alleen de service daarna, helaas die is heel ver te zoeken.
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
Als je een dure espressomachine koopt om daar vervolgens DE bonen in te stoppen had je je geld beter ergens anders in kunnen stoppen. Koffiebonen voor een espressomachine moeten zo kort mogelijk voor gebruik gebrand zijn. Na 2 weken wordt de smaak al een stuk minder. En bonen in de supermarkt zijn al lang voordat ze in het schap liggen gebrand.
27,50 voor goede bonen is niet extreem duur. Dat is zo'n beetje een minimumprijs voor goede verse bonen.
27,50 voor goede bonen is niet extreem duur. Dat is zo'n beetje een minimumprijs voor goede verse bonen.
Re: zeer slechte service webwinkel van Pommeren
Jaja, en dan is de prijs al zo'n 4 keer over de kop geweest. Volgens mij is dit een stuk goedkoper en net zo lekker. Er zijn maar weinig mensen die de nuances in de koffiesmaak kunnen onderscheiden.GJvdZ schreef:27,50 voor goede bonen is niet extreem duur. Dat is zo'n beetje een minimumprijs voor goede verse bonen.