LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zooplus -

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
PaulEijkhout
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2013 15:31

Zooplus -

Ongelezen bericht door PaulEijkhout »

Beste,

Ik heb een behoorlijk geschil met zooplus betreffende een bestelling van een aquarium, welke zij na
6 weken nog niet hebben kunnen uitleveren.
Na annulering gisteren, heb ik vandaag een mail ontvangen dat zij hier op terug komen.
Wordt nog een heel gevecht om mijn geld terug te krijgen.

hieronder de e-mail correspondentie, daarnaast heeft er meerdere malen telefonisch contact plaats gevonden, maar dit is tegen dovenmans oren.
Zij er hier meer mensen met dit soort ervaringen met zooplus?

bestelling 25 april 2013 aquarium 1250 Euro ideal betaling!!!!

Geachte meneer Eijkhout,

Hartelijk dank voor uw bericht.

De expeditie firma heeft al opdracht gekregen om het aquarium af te leveren.

Wij hopen u hiermede voldoende te hebben geinformerd.

Met vriendelijke groet,
Uw zooplus Service Team?

--------------------------------------------
Beste,

Stomverbaasd was ik vanmiddag na het telefonisch onderhoud met uw sevicecenter dhr David Schollen.
In uw voorgaande mail, werd mij voorgehouden dat de expeditie firma al opdracht heeft gekregen om het door mij bestelde aquarium af te leveren.
Echter, in het telefonisch onderhoud kreeg ik medegedeeld dat het Aquatlantis aquarium rechtstreeks van de fabrikant wordt geleverd (dus Portugal).
Op de website, wordt hier niets over gemeld en wordt voorgedaan als een voorraad artikel welke door een expeditie firma wordt afgeleverd.

"U ontvangt de aquariumcombinatie in de regel vijf werkdagen na betalingsontvangst."

Nu zeven werkdagen later is er nog altijd geen contact met mij gezocht betreffende aflevering, dus zou nu graag een indicatie krijgen wanneer levering zal plaats vinden.
Het gaat hier om een artikel van circa 1350 Euro, welke vooruit is betaald en verwacht hier een duidelijk antwoord.

m.vr.gr

Paul Eijkhout
klantnummer : 6291364
bestelnummer : 29808931
betreft: 342459.1 Aquatlantis Aquarium/Onderkast - Set Evasion 101x50x85 eiken-crème/notenhout en eiken-crème 1.349,00

-------------------------------------------------

Geachte meneer Eijkhout,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Helaas hebben wij geen overzicht op de voorraad van de fabrikant. Echter kregen wij vandaag bericht dat het artikel op dit moment niet op voorraad is. Onze excuses voor het ongemak. Een nieuwe levering verwachten zij binnen 4 weken.

Graag vernemen wij van u als u wenst te wachten of een restitutie van het aankoop bedrag.

In afwachting van uw reaktie verblijven wij.

Met vriendelijke groet,

Uw service-team van zooplus

------------------------------------------------------

Beste,

Ik ben zeer ontstemd betreffende de verkoop manieren van zooplus, en hoe deze met zijn vaste klanten om gaat.
Zeker, afgaande op de eerdere e-mail berichten dat de transportfirma al opdracht heeft gekregen voor aflevering, is puur voorliegen van klanten.
Het afdoen, dat u geen voorraad overzicht van de fabrikant heeft is ook pure onzin, dan moet u deze niet aanbieden als voorraad artikel en duidelijkheid op de website verschaffen.

Een restitutie van het aankoop bedrag zal waarschijnlijk weken op zich laten wachten, zodoende laat ik de bestelling staan en ga er van uit dat MIJN aquarium tussen heden en 4 juni 2013 wordt afgeleverd.
Bij verdere uitstel verwacht ik ook direct een bericht.

Tevens ontvang ik graag een e-mail adres van het hoofdkantoor te Duitsland, waar ik een klacht kan deponeren.

In afwachting van uw reactie

Paul Eijkhout
Rockanje

-----------------------------------------------

Beste,

Graag wil ik een status weten van mijn op 25 april 2013 bestelde en betaalde Aquatlantis Aquarium/Onderkast - Set Evasion 101x50- eiken-crème/notenhout en eiken-crème.
In de laatste e-mail en telefonisch contact van drie weken geleden is er een levering van vier weken of eerder aangegeven.
Gaarne een duidelijk antwoord, en indien nodig de leverancier benaderen en hier aangeven wat de verwachting van levering is.

Paul Eijkhout
Rockanje

-----------------------------------------
Geachte meneer Eijkhout,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Uw ontevredenheid kunnen wij best voorstellen bieden u nogmaals onze excuses aan voor het ontstane ongerief.

Uw bestelde Aquatlantis Aquarium/Onderkast - Set Evasion 101x50- eiken-crème/notenhout en eiken-crème wordt rechtstreeks vanuit onze leverancier in het buitenland naar u verzonden. Hierdoor kan de levering langer duren dan normaal. Dit is ook de reden dat wij geen overzicht hebben van de voorraad van onze leverancier. Uw bestelling die via de site binnenkomt, wordt naar de leverancier verzonden en deze neemt de bestelling verder in behandeling. Wij krijgen achteraf bericht indien zij het artikel niet meteen kunnen leveren. Wij vragen u hiervoor uw begrip. Voor de levering wordt er contact met u opgenomen. Wij zullen de informatie op de site aanpassen om soortgelijke situaties in de toekomst te doen voorkomen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Uw zooplus service team

------------------------------------------
Geachte meneer Eijkhout,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Naar verwachting ontvangt de leverancier de nieuwe zending later deze week en wordt het door u bestelde product meteen naar u toegestuurd. Er wordt contact met u opgenomen voor de levering.

Met vriendelijke groet,

Uw zooplus service team

-------------------------------------------------

Geachte meneer Eijkhout,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij hebben antwoord ontvangen van de leverancier dat de Aquatlantis Aquarium/Onderkast - Set Evasion 101x50- eiken-crème/notenhout en eiken-crème in week 23 wordt bezorgd bij u.

Onze excuses dat de levering zolang op zich laat wachten.

Met vriendelijke groet,
Uw zooplus Service Team?

------------------------------------
Beste,

Betreft annulering bestelling.
Klantnummer : 6291364
Bestelnummer : 29808931 - 342459.1 Aquatlantis Aquarium/Onderkast - Set Evasion 101x50 -
eiken-crème/notenhout en eiken-crème € 1.349,00
Bestel/betaal datum 25 april 2013

Na heden 3 juni 2013 wederom meermaals contact te hebben gehad met de "klantenservice" nog altijd geen duidelijk antwoord ontvangen wanneer het aquarium geleverd gaat worden.

Ik wil nu van het recht gebruik maken, om volgens de algemene leveringsvoorwaarden art 7.1, deze bestelling kosteloos te annuleren.
Per omgaande verzoek ik restitutie van het aankoopbedrag op mijn bankrekening.

Ik verzoek U deze annulering per omgaande te bevestigen.

P.J. Eijkhout

-----------------------------------------------
Beste,

Zoals heden middag 10 juni 2013 telefonisch met de klantenservice overeengekomen.
Na het wederom door zooplus niet aan een levertermijn te kunnen voldoen, wil ik per e-mail bevestigen dat de bestelling van 25 april 2013 bestelnummer : 29808931, betreffende aquarium aquatlantis evasion definitief geannuleerd is en per omgaande restitutie van het door mij betaalde aankoopbedrag zal volgen.

Paul Eijkhout

------------------------------------------------
Geachte meneer Eijkhout,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Graag willen wij u aangeven dat wij in principe het bedrag van 1243.10 EUR voor u terug dienen te storten. Omdat u een openstaande rekening heeft 29 EUR voor order 30694737, hebben wij dit hiermee verrekend.

Wij hebben uw restitutie ter hoogte van 1243.10 EUR - 29 EUR = 1214.10 (inclusief eventueel verrekende kortingen) inmiddels doorgegeven aan de administratie. Houdt u rekening met een verwerkingstermijn van 5-7 werkdagen voordat het bedrag op uw rekening staat.

Mocht u nog vragen hebben kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Uw zooplus Service Team

-----------------------------------------

Geachte meneer Eijkhout,

Graag komen wij terug op ons eerdere bericht. Wij zijn nog in afwachting van een reactie van de leverancier, onze excuses voor al het ongemak. WIj komen zo spoedig mogelijk op de zaak terug.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? De klantenservice van zooplus.nl adviseert en informeert u graag.

Met vriendelijke groet,

uw service-team van zooplus

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Zooplus -

Ongelezen bericht door devious »

Welk bedrag heb je nou betaald aan Zooplus en waar is die 29 euri voor? Als jij de hele mik-mak annuleert hebben ze dat gewoon te slikken en kunnen ze er zeker niet op terugkomen. Bovendien hebben ze je annulering al bevestigd en zelfs verwerkt. Of toch niet. Ik weet dat het een beste bende kan zijn bij Zooplus en klantenservice kennen ze echt niet. Wel De Grote SmoezenEncyclopedie...Alle delen.

PaulEijkhout
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2013 15:31

Re: Zooplus -

Ongelezen bericht door PaulEijkhout »

In eerste instantie was eergisteren de boel geannuleerd door de NL klantenservice, echter kreeg gister middag een mail dat vanuit Duitsland ze hier op terug wilden komen.
Er staat van mij een bedrag van EUR 1214.10, (dit is minus kortingen en andere bestelling) op de rekening van zooplus.
Ze proberen nu na zeven weken te forceren dat ik het aquarium alsnog afneem, maar dat gaat niet meer gebeuren.
Heb de kantenservice verteld dat ik deze definitief niet meer in ontvangst neem.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Zooplus -

Ongelezen bericht door devious »

Ik zou dan gewoon lekker door etteren door ALLES te annuleren. En eerst alle centjes terug, en daarna mogen ze nog eens praten.

PaulEijkhout
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2013 15:31

Re: Zooplus -

Ongelezen bericht door PaulEijkhout »

Vandaag, heb ik uiteindelijk het bedrag terug gekregen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zooplus -

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ vogels

Ja maar hij is vanaf april al bezig dus,vind het niet meer als normaal,dat ze het snel terug storten immers kan binnen een dag gedaan zij n,paar uur als het moet,

Klacht ,correspondentie,annulering terecht oke terug storten,kan zo gepiept zijn dat zie je.

Toch bestel ik er niks...laat maar zitten,ga wel gewoon naar dierenwinkel...

Gelukkig je geld terug! Hoop geld!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zooplus -

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja,had het 30 dertig dg geduurd maar dat is niet zo,in deze is de winkel wat vlotter,misschien omdat er bij ook wel veel tijd verstreken is....hebben ze wat haast gemaakt..

Het hoeft dus geen 30 dg te duren,mag wel hoeft niet,misschien wil zooplis laten zien ,hier snelmje geld terug hopelijk ben je tevreden dat het snel gaat en bestek je nog eens wa???!!

idaatje63
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2013 22:43

Re: Zooplus -

Ongelezen bericht door idaatje63 »

Ik had een aquariumlampje besteld maar deze bleekt bij aankomst beschadigd en dus wilde ik retourneren,zonder een nieuwe te bestellen.Geen probleem zo las ik in hun algemene voorwaarden alleen even contact opnemen om een retour nummer te ontvangen.In plaats daarvan moest ik een foto opsturen voor bewijs van de beschadiging,als ik dit niet deed moest ik de retour-verzendkosten zelf betalen(6,75)
ik was verbijsterd en heb gereageerd dat dit toch niet nodig was,ik wilde niets van hun,alleen maar terugzenden juist omdát het beschadigd was ...daarop kreeg ik antwoord met de mededeling dat ik zo'n klant was die de boel belazerd,en dus moesten ze een bewijs van beschadiging.Heb op eigen kosten teruggezonden en wil niets meer met ze te maken hebben(gelukkig heb ik mijn bestelling niet vooruit betaald).Ik vraag me af hoe ze met retouren omgaan die NIET beschadigd zijn..nemen ze die dan wél voor eigen rekening?Of juist niet...tja dan moet je dus eerst zelf de boel vernielen wil je er niet bij inschieten...slaat toch nergens op?Ik voel me bestolen. Dus dit is die Deutche grundlichkeit,geen wonder dat ze't zo goed doen in de EU....

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Zooplus -

Ongelezen bericht door devious »

ook Zooplus hoort zich aan de Nederlandsche wet te houden. Terugzenden op HUN kosten. Maar goed, je kunt heel lang met hun discussieren, volgens mij krijg je je gelijk niet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zooplus -

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Moet zeggen heb. Zooplus helemaal ondekt maar ben wel type,dingen bestellen die ja hoe zeg je dat,niks aan kapot kan,
Dus voer enz,

Verder nu iedereen om me heen wijs gemaakt en zijn het er over eens,goedkope zaak!
En daar zit het hem misschien,het is giga groot,als je het zo lees overal zitten ze,volgens mij hoofdkantoor duitsland, sommige dingen die ik krijg staat duits erop.( geef probleem)

Dus denk dat je met megagroot bedrijf te maken heeft die denkt 1 klant meer of minder nou ja,
Je leest steeds vaker,dat bedrijven toch de verzendkosten niet op zich nemen, ! Heel vaak,

Dus weet niet wat je lampje koste. .of het die 6.75 waard is of dat je zegt ga wel hier nw halen
Weet echt niet wat zoiets kost ,wat davious zegt( zeker verkeerd gespeld,vergeef me :oops: ) bedrijven moeten maar willen nog wel eens afwijken ,ben je lang bezig.

En hebben ze dat zo letterlijk gezegd u ben een .....kan me dat weer haast niet voorstellen..ik zou ontploffen,maak niet uit welke winkel

Gesloten