LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bepaaldtijd

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
gomane12

bepaaldtijd

Ongelezen bericht door gomane12 »

Hoi daar,

Ik heb een vraagje. Het is namelijk zo ik heb een contract voor 8 maanden tot 8 maanden. Ik heb een bepaaldtijd contract en mijn contract loopt in 1 oktober af. Ik heb namelijk voor oktober wat anders gevonden.

Wat moet ik precies doen als ik een nieuwe contract krijgt van bepaaldtijd weer en ik teken niet wat gebeurd er dan...? En als ik een naar een andere baan gaat wat moet ik dan verder doen...?

Kan ik eigenlijk gaan en staan waar ik wil...

Met vriendelijke groeten,

Gomane

trampelmoes

Re: bepaaldtijd

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Dan gebeurd niets,je hebt je kontrakt netjes uitgediend
Het is wel zo netjes om je werkgever dit eerder te laten weten,maar einde kontrakt is einde kontrakt
Let wel,werk geen dag langer als op je kontrakt staat,anders ben je in dienst voor onbepaalde tijd

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Let wel,werk geen dag langer als op je kontrakt staat,anders ben je in dienst voor onbepaalde tijd
Nee, dan ben je weer in dienst voor 8 maanden.

trampelmoes

Of als de werkgever dwars wil zijn ben je zelfs in vaste dienst en moet je uitwerken

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Als je de 1e werkdag na afloop van een tijdelijk contract op je werk verschijnt en je wordt niet weggestuurd, dan wordt je contract geacht te zijn verlengd onder dezelfde voorwaarden - voor 8 maanden dus in dit geval. Pas bij de 3e verlenging wordt het contract geacht te zijn verlengd voor "onbepaalde tijd". De meeste contracten voor onbepaalde tijd zijn op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

En is dat vandaag de dag dan niet toe te juichen???????

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

ja.. hoef je als werknemer geen zorgen om te hebben, je hebt altijd een opzegtermijn van 1 maand toch?

trampelmoes

Nee walter,niet altijd
In dit geval waarschijnlijk wel,maar als je langer in dienst bent,heb je ook een langere uitwerkperiode
Nak,ik vraag het me af,mensen met een vast kontrakt,ik ken er die dat echt niet willen

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Of als de werkgever dwars wil zijn ben je zelfs in vaste dienst en moet je uitwerken
Die snap ik eigenlijk niet.......
Wat moet je uitwerken in vaste dienst?
Een bepaalde tijd?
Dat kan niet, want dan is het geen vaste dienst maar een tijdelijke baan.

gomane12

Ongelezen bericht door gomane12 »

Trouwens ik heb het besproken met mijn werkleider. Het is inderdaad dat zo dat ik een opzeg termijn heb van 1 maand van te voren. Mijn werkleider vind het goed die stemt ook mee.

Die heeft gezegt dat ik gewoon weg kan. Dat per 1 oktober dat ik uit dienst bent. Want ik heb gewoon een contract voor bepaald tijd. Dus geen vaste contract en dat is weer goed nieuws.

Want als ik weg ga moeten zij mijn laatste vakantie geld ook uit betalen wat ik in die vier maanden heb opgebouwd.

Want dat is ook niet alles want ik wil het ook zwart op wit een bevestiging dat ik uitdienst bij het bedrijf waar voor ik nu werk.

Gesloten