contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
breaker_0
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 feb 2023 18:30

contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door breaker_0 »

Ik ben bijna een jaar werkzaam bij deze werkgever mij contract wordt niet verlengd.

Helaas is de werkgever achter gekomen dat ik aan het solliciteren ben geweest paar maanden ik heb hier eerlijk over gesproken dat deze werkplek niet geschikt voor mij is.

Nu willen ze omdat ik nog geen andere baan heb gevonden mij contract verlengen tijdelijk via een uitzendbureau omdat er een drukke periode aan komt en hun mij nog even willen hebben als ik nog niks heb gevonden.

Ik zelf zit hier niet op te wachten wil liever dat ik een contract krijg via het bedrijf wat ik nu ook heb.

Ze hebben verteld dat voor mij beter is omdat de uitzendbureau ook gaat kijken voor andere werk en dat ik zo kan door stromen.

Natuurlijk mag ik dit niet weigeren maar ik voel wel in de maling genomen door deze constructie. Ik heb daarom nog geen ja op gezegd.

Ik weet zelf niet goed hoe ik met deze situatie om moet gaan.

Dagkoers
Berichten: 805
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik weet niet hoe graag jij wil werken. Ik weet ook niet hoe jij in de groep ligt en of jij het kan vinden met je collega´s.?
Maar je kan ook lekker een paar maanden de WW ingaan en dan rustig verder kijken?
Ik weet niet hoelang je WW krijgt, maar 3 maanden zeker.

Justmeagain
Berichten: 554
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ik zou als een werknemer sollicitaties doet ook zijn contract niet verlengen. Het werk wat u doet staat u niet aan en dat mag. Maar als werkgever ga je niet meer in deze persoon investeren dmv een vast contract juist omdat de motivatie voor de baan er niet is.

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door kuklos »

breaker_0 schreef:
08 jul 2024 23:28
Natuurlijk mag ik dit niet weigeren .........
Waarom zou je dit niet mogen weigeren? Je contract wordt niet verlengd, dat is grond om ww aan te vragen.

alfatrion
Berichten: 22023
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je mag dit best weigeren. Al heeft dat mogelijk wel gevolgen voor een WW uitkering. Misschien kun je afspreken dat er voor jou bij deze constructie geen opzegtermijn geld. Het positive is dat de werkgever je werk wel waardeert, anders zouden ze je helemaal niet willen.

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
09 jul 2024 00:25
Het positive is dat de werkgever je werk wel waardeert, anders zouden ze je helemaal niet willen.
Ik lees dat toch anders. Ze hadden TS best nogmaals een tijdelijk contract kunnen aanbieden.

Onkruid71
Berichten: 2996
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Let wel op. Via het uitzendbureau wordt de eerste 26 weken geen pensioen opgebouwd.
Na 26 weken wel.

breaker_0
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 feb 2023 18:30

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door breaker_0 »

Justmeagain schreef:
08 jul 2024 23:56
Ik zou als een werknemer sollicitaties doet ook zijn contract niet verlengen. Het werk wat u doet staat u niet aan en dat mag. Maar als werkgever ga je niet meer in deze persoon investeren dmv een vast contract juist omdat de motivatie voor de baan er niet is.
Ze moeten mij toch salaris betalen alleen via een uitzendbureau. Dan investeren ze in mij.

Maar dit bedrijf heeft nieuwe alleen rond lopen via een uitzendbureau. En nu willen ze bij mij ook doen.

Een Wiskunde Student
Berichten: 315
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

breaker_0 schreef:
08 jul 2024 23:28
Ik ben bijna een jaar werkzaam bij deze werkgever mij contract wordt niet verlengd.

Helaas is de werkgever achter gekomen dat ik aan het solliciteren ben geweest paar maanden ik heb hier eerlijk over gesproken dat deze werkplek niet geschikt voor mij is.

Nu willen ze omdat ik nog geen andere baan heb gevonden mij contract verlengen tijdelijk via een uitzendbureau omdat er een drukke periode aan komt en hun mij nog even willen hebben als ik nog niks heb gevonden.

Ik zelf zit hier niet op te wachten wil liever dat ik een contract krijg via het bedrijf wat ik nu ook heb.

Ze hebben verteld dat voor mij beter is omdat de uitzendbureau ook gaat kijken voor andere werk en dat ik zo kan door stromen.

Natuurlijk mag ik dit niet weigeren maar ik voel wel in de maling genomen door deze constructie. Ik heb daarom nog geen ja op gezegd.

Ik weet zelf niet goed hoe ik met deze situatie om moet gaan.
waarom zou jij willen investeren in een bedrijf en een werkplek die je niet leuk vindt ??
Zoek wat anders, als UZK kan je in ieder geval snel weg.

witte angora
Berichten: 31864
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door witte angora »

breaker_0 schreef:
08 jul 2024 23:28
Helaas is de werkgever achter gekomen dat ik aan het solliciteren ben geweest paar maanden ik heb hier eerlijk over gesproken dat deze werkplek niet geschikt voor mij is.

Nu willen ze omdat ik nog geen andere baan heb gevonden mij contract verlengen tijdelijk via een uitzendbureau omdat er een drukke periode aan komt en hun mij nog even willen hebben als ik nog niks heb gevonden.

Ik zelf zit hier niet op te wachten wil liever dat ik een contract krijg via het bedrijf wat ik nu ook heb.
Weet je eigenlijk wel wat je wil? Je wil weg, bent aan het solliciteren, en als je een mogelijkheid krijgt om een baanloze periode te overbruggen met een constructie via een uitzendbureau wil je dat niet, dan moet het weer een contract zijn.

Wat is voor jou het verschil dat een contract jou beter uit komt?

breaker_0
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 feb 2023 18:30

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door breaker_0 »

Daar heb je gelijk in.

Ben bang als ik ja zeg dat ik door deze bedrijf nog meer wordt uitgekleed.

Ik heb mij conclusie al beetje getrokken om gewoon eind augustus te vertrekken.

En ik vindt toch een rare streek zo constructie ben bereid om eventueel langer te blijven maar niet op zo manier.

Ik hoop voor deze tijd wat anders heb gevonden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1008
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Het lijkt mij dat de werkgever zelfs zeer sociaal is. De werkgever weet dat u op zoek bent naar een andere baan. Deze kan u een contract aanbieden maar dan zit u vast aan een opzegtermijn van 1 of 2 maanden.
Werken via een uitzendbureau geeft u de flexibiliteit om te vertrekken wanneer het u uitkomt.
De werkgever heeft er belang bij dat u voorlopig blijft maar kan u geen andere baan aanbieden. Daarnaast wil deze u de kans op een andere baan niet ontnemen.

breaker_0
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 feb 2023 18:30

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door breaker_0 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
09 jul 2024 08:52
Het lijkt mij dat de werkgever zelfs zeer sociaal is. De werkgever weet dat u op zoek bent naar een andere baan. Deze kan u een contract aanbieden maar dan zit u vast aan een opzegtermijn van 1 of 2 maanden.
Werken via een uitzendbureau geeft u de flexibiliteit om te vertrekken wanneer het u uitkomt.
De werkgever heeft er belang bij dat u voorlopig blijft maar kan u geen andere baan aanbieden. Daarnaast wil deze u de kans op een andere baan niet ontnemen.
Waarom niet gewoon een contract van bijvoorbeeld 3 maanden met de afspraak dat een opzegtermijn anders dan normaal.

Als ik ja zeg ga ik op achteruit het is de vraag of ik hetzelfde ga verdienen. Ik bouw geen pensioen meer op de vakantie uren kan ik niet meenemen. En de contract voorwaarden zijn anders.

witte angora
Berichten: 31864
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, dan stop je er toch mee? Dan bouw je ook geen pensioen meer op.

Erthanax
Berichten: 9993
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hebben en tegoed houden, dat gaat niet. U wil daar weg. Heel veel bedrijven zitten nog steeds te springen om personeel. (Dat blijkt wel: uw werkgever weet dat u al aan het solliciteren bent geweest en dat het werk u niet bevalt, toch wil hij nog met u verder!) Met de vakantie in aantocht is er nog meer behoefte aan tijdelijke krachten. Als u echt wil, kunt u maandag ergens anders aan de slag, in ieder geval als uitzendkracht. Niet lullen maar poetsen, handen uit de mouwen! Succes!

J. Deltoer
Berichten: 3342
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Laat je niet in de maling nemen. Je geeft zelf de juiste argumenten:
breaker_0 schreef:
09 jul 2024 09:22
Als ik ja zeg ga ik op achteruit het is de vraag of ik hetzelfde ga verdienen. Ik bouw geen pensioen meer op de vakantie uren kan ik niet meenemen. En de contract voorwaarden zijn anders.
En je wordt niet gekort op de ww, zoals alfatron betoogde. Je staat open voor verlenging van het bestaande contract, een verplichte aftocht naar het uitzendbureau hoef je niet te accepteren.
En geen hand vol met werkgevers, maar een land vol. Er is volop werk.

Janne.B.
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: contact wordt niet verlengd werkgever wil nu verder via een uitzendbureau

Ongelezen bericht door Janne.B. »

Je doet je werk goed, anders wilt uw huidige werkgever u niet houden. Waarom hij nu alleen maar uitzendkrachten wil, is alleen om flexibel te zijn. Hij wil gewoon af van vaste contracten.

Dat is niet wat jij wilt, inknikken en naar een volgende baas/werkgever kijken die jou dat wel kan bieden. Werk zat, neem anders even een rustpauze om er goed over na te denken, en hupsakee aan de bak.

In welke branche werk je eigenlijk, gewoon nieuwsgierigheid hoor..en ik wens je het beste.

Plaats reactie