LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract wordt niet verlengd

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
saskiadoetie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2008 21:16

Contract wordt niet verlengd

Ongelezen bericht door saskiadoetie »

Hallo alle

Ik ben nu met mijn 3 jaar contract bezig. 31-12-08 is hij afgelopen.
In sep. Okt. Nov heb ik gevraagd hoe het zit met mijn contract. Toen zei mijn baas je hoeft je geen zorgen te maken. Ik heb bewijs ( collega stond er bij) het contract wordt gewoon om gezet naar een vaste.
Nu afgelopen woensdag 10 dec belde ze me op en vertelde me dood leuk door de telefoon dat mijn contract niet wordt verlengd wegens bezuinigen. en dat ik maar rap naar ander werk moet zoeken.en volgens haar kon ik eerst ook wel een uitkering aan vragen daar zit ik niet op te wachten.
Mijn vraag is mag een werkgever dat 3 weken van te voren zeggen.
En mondelinge afspraken zijn toch ook rechts geldig Graag reactie en advies

bvd

arthur2000

Re: Contract wordt niet verlengd

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Door de credietcrisis heeft u pech. Wellicht kunt u na 3 maanden weer terugkomen dan kan de hele flexcyclus weer opnieuw beginnen. :x

Of via de ww in de bijstand. Daar hebben ze prachtige ''work first'' programma's! Gegarandeerd werk! :D Wat wilt u nog meer. Golfballen sorteren, theezakjes vouwen. Verheugt u maar alvast!

Natuurlijk kunt u ook vechten. Zeggen dat het geen stijl is om zo kort van tevoren het contract niet te verlengen enz. enz. Uw collega's zullen het roerend met u eens zijn, u lippendienst bewijzen, schande spreken en denken ''jij liever weg dan ik, ik heb lekker vast contract". :?

Ik zou adviseren om heel snel ander werk te zoeken. Dat heeft u te danken aan Amerikanen die niet kunnen rekenen en hypotheken nemen zonder inkomen.

Helaas.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Contract wordt niet verlengd

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Hallo Saskia,

Inderdaad behoorlijk bot van je werkgever, maar het enige wat in jouw geval zwart op wit staat, is dat je contract duurt tot het einde van dit jaar. Als je dus geen nieuw contract krijgt, houdt het inderdaad helaas op.

Het is spijtig dat er geen wettelijk bepaalde regels zijn voor wat fatsoenlijk is en wat niet. Ik denk niet dat je werkgever regels heeft overtreden, maar dat het niet netjes is, moge duidelijk zijn.

Ik hoop dat je snel een nieuwe (leukere) baan zult vinden.

Gesloten