LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] detachering

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
rattaplan

detachering

Ongelezen bericht door rattaplan »

Hoi,

Situatie is als volgt:

mijn vrouw is per 1 december in dienst via randstad op basis van detachering.
Zij heeft een detacherings contract van 6 maanden tot en met 31 m ei 2010.

Nu heeft zij van de opdrachtgever te horen gekregen dat zij erachter zijn gekomen dat ze de functie verkeerd hebben ingeschat en een ander soort persoon zoeken (hbo'er). Er is in onderling overleg besloten om vandaag de laatste werkdag te laten zijn.

Wat gebeurt er nu? dient mijn vrouw WW aan te vragen? of wat is nu nog de verplichting van Randstad waarbij het contract nog doorloopt tot en met 31 mei 2010?

Randstad zegt dat ze geen loon doorbetalen.
Maar wat heeft het contract nu nog voor waarde?

alvast dank

kuklos

Re: detachering

Ongelezen bericht door kuklos »

@rattaplan, we hebben meer info nodig voor een antwoord.
Bij wie is je vrouw in dienst?
Wat voor contract heeft ze? Wat staat daarin mbt geen opdrachten?

rattaplan

hoi

ze is in dienst (detacheringscontract tot en met 31 mei 2010) bij Randstad.

er staat in het contract dat er geen loondoorbetaling plaatsvindt indien er niet voor passend werk kan worden gezorgd.

Ik vraag mij alleen af wat nu de waarde van het contract nu is. Er wordt in de cao wel gesproken over opzegtermijnen etc., maar wat hebben deze voor waarde als dit niet is gekoppeld aan doorbetaling loon.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@rattaplan, of ze ww moet aanvragen weet ik niet. Deze situatie ken ik niet. Maar dat ze geen loon gaat krijgen is dus contractueel vastgelegd.

En wat is de waarde van een contract? Goeie vraag. Maar dit wisten jullie toch toen je vrouw tekende?

GezondVerstand10

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

rattaplan schreef:hoi

ze is in dienst (detacheringscontract tot en met 31 mei 2010) bij Randstad.

er staat in het contract dat er geen loondoorbetaling plaatsvindt indien er niet voor passend werk kan worden gezorgd.
Je geeft het antwoord zelf al. Contract heeft bij een uitzendbureau geen waarde.
Uitzendbureau's zijn de slaven verhuurders van onze tijd. Jij verdient EUR 12 per uur, werkgever betaalt er 45 aan het uitzuigbureau.
Voor het recht om je buiten te stampen wanneer ze maar willen betaalt men liever 4x zoveel, trieste wereld :shock:
Door het slimme contract doet het uitzuigbureau ook niks voor je (behalve dan de vriendelijke glimlach van de intercedentes :lol: )
vervelend voor je vrouw. Veel succes met het vinden van een baan bij een normale werkgever met een normaal contract

rattaplan

ok duidelijk, ik dacht al wat zo'n contract nu voor waarde heeft. nul dus hehe :D

Jep thnx ze zal wel weer wat anders vinden.

.

Gesloten