LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een WW uitkering

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
seagoing racer2

Re: Een WW uitkering

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

ok, succes ik hoop dat je man snel wat vindt... :D

gramsbergen

Ongelezen bericht door gramsbergen »

Gelukkig worden we veel geholpen door de UWV ,
En die kunnen u niet vertellen wat uw man netto verdient :D

Succes verder :roll:

laiferd

Ongelezen bericht door laiferd »

Helaas hebben wij daar nog geen bericht van gehad,ik had dat ook liever,meer zekerheid.
Want nu helemaal dat wij zo weinig hebben ontvangen.
Maar morgen zal ik dit aankaarten met de UWV ,hoe dit mogelijk is.

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Als je het loonstrookje van je man erbij pakt, beter nog de jaaropgave, staat daar zijn bruto inkomen op.
Daar staan iig de vergoedingen niet op, dus vandaar uit kan je gaan rekenen.
Of laat het je voor rekenen door het UWV, weet je meteen de methode die ze hanteren en dan thuis narekenen.
Ga er niet klakkeloos vanuit dat hun berekening klopt.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik kan nu al zeggen dat de berekening niet klopt, ik heb hetzelfde probleem en ben al een jaar met ze in gevecht. ik had een netto loon van ongeveer 1200 p/m en krijg nu een WW met toeslag ( die moet je ook aanvragen bij uwv, dit doen ze niet zelf) € 981,- in de 4 weken. wat uiteraard ook veel te weinig is. ik moet nu een wwb uitkering aanvragen, maar door onkunde en niet luisteren van UWV gaat dit nog een leuk staartje worden. ik heb namelijk al een jaar ruim 200,- pm te weinig gekregen en krijg het door fouten van uwv niet met terugwerkende kracht terug. het enige moment dat ze wel naar je luisteren is als je dreigt een bom naar binnen te gooien, dan bellen ze bang op om te vragen of je dit meent. nee, dan luisteren die rand d*bielen wel ineens. niet dat het wat helpt trouwens, maar je bent ff je frustratie over een heel jaar kwijt. 8)

maar de berekening klopt dus niet. en vraag een toeslag op je WW aan. daar heb je recht op.

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

renegade,

bezwaarschriften op stellen en steeds stellen dat alle gemaakte kosten voor hun zijn, als je hulp nodig hebt, stuur me maar een pb bericht.
Je hebt namelijk wel recht dat ze het met terug werkende kracht moeten uitkeren, met rente ook nog.

student538

Ongelezen bericht door student538 »

De berekening geven ze niet telefonisch bij het UWV. Je dient dan maar een brief te schrijven(!?). Ik adviseer vraag altijd om een berekening in een vorm van een brief en teken voorlopig bezwaar aan zodat je het termijn niet laat verlopen van 6 weken.

rattaplan

Ongelezen bericht door rattaplan »

is die 620 euro niet een eerste betaling die over een gedeelte van de maand is? bijvoorbeeld 3 weken ipv van 4.

bijvoorbeeld 1 mei recht op ww. Periode uitbetaling WW in mei loopt van 15 april t/m 15 mei. Dus je hebt dan 15 dagen uitbetaald gekregen. De volgende maand krijg je wel volledig enz.

laiferd

Ongelezen bericht door laiferd »

Mijn man kreeg eerst iets meer dan 600 euro ,de eerste maand,dat was voor een paar weekjes,daarna ontvangde hij bijna 1100euro 2maanden,en toen kreeg hij minder dus nu iets meer dan 1000euro ,precies weet ik zo niet maar nabij de 1060.
En dat tot heden toe.
En hij werkt met behoud van uitkering,en dat 3dagen in de week.
Maar vind zelf dat wij zo diep zijn gezakt met inkomen,eerst 1500euro netto,
dan naar iets meer dan 1000euro,is geen vetpot.

student538

Ongelezen bericht door student538 »

U dient tot een jaar terug te rekenen en dan het totale SV/SVW loon bij elkaar op te tellen en te delen door 261. En daar vervolgens 75% en na 2 maanden 70%. Let op de betalingen zijn per 4 weken en de 5% daling zakt na 2 maanden, dat loopt dus niet parallel met elkaar. Verder dient u rekening te houden dat het vakantiegeld van 8% ook nog ingehouden wordt.

Gesloten