Ik als student had toch maar besloten om bij te gaan verdienen bij een uitzendbureau, verdiende hier ongeveer 9 euro. Ben erna als nieuwsgierige jongen onderzoek gaan doen hoeveel die uitzendbureau's verdienen het bleek dat over die 9 euro die ik verdiende een uitzendbureau wel liefst 30 of 40 euro kreeg!!! En het enigste wat hun doen is een beetje administratie en leggen contact met een bedrijf. Het is zelfs zo erg tegenwoordig dat je zonder uitzendbureau bijna niet aan de slag kan. Zie dat vooral bij vrienden die fulltime werken bij een uitzendbureau. Ik vind dat verschil wel erg groot en nergens op slaan. Het voelt echt als slavernij dus ben er ook meteen mee gestopt. Als je iedereen nu 20 euro per uur gaf waren uitzendbureau's niet eens nodig! En er gingen meer mensen werken.
Is er niet een mogelijkheid om aangifte of iets te doen? Want dit zou toch eigenlijk niet mogen. Vind nu niet zo gek dat die mensen die daar werken in 'bedrijfsauto's' rijden van 30.000 - 40.000.
Kennelijk ben je student bedrijfseconomie: kan je eens voorrekenen hoeveel het bedrag dan zou moeten zijn en wel zodanig dat het uitzendbureau toch nog winstgevend is.
PS: de gemiddelde uitzendbureau intercedent rijdt echt niet in een auto van 30...40k. En de auto waar ze in rond moeten rijden is meestal nog volgeplakt met reclame ook. Dat wil je toch niet?
Marge, dat is toch de nieuwe term hier, van de wannabe ondernemers die keukenzaken en meubelbedrijven even doorlichten? Hij denkt dat een 30% redelijk zou zijn, vermoed ik. Ik denk dat ie kunstgeschiedenis of wijsbegeerte doet.
thomassss schreef:Nu snap ik pas waarom Rutte nog steeds aan de macht is..
Je bedoelt omdat er veel mensen zoals jij zijn? Mensen die zich verbazen over het grote verschil tussen uurtarief een uurloon, en daarom het liefst meer zelfredzaamheid zien.
Niet afwachten wat een uitzendbureau aan baantjes kan genereren, maar zelf klussen regelen, dan bespaar je de kosten van zo'n bureau uit. En vooral ook geen duur sociaal vangnet en dure collectieve regelingen, maar zelf reserveringen of verzekeringen regelen. Dan komt er lekker veel op je bankrekening binnen. Zolang het goed gaat...
thomassss schreef: Is er niet een mogelijkheid om aangifte of iets te doen?
Ja, doe vooral aangifte. Ik ben zo benieuwd wat ze op het politiebureau erover te zeggen hebben. (Of ga je rechtstreeks naar Amnestie International ? )
thomassss schreef:Ik vind dat verschil wel erg groot en nergens op slaan. Het voelt echt als slavernij dus ben er ook meteen mee gestopt. Als je iedereen nu 20 euro per uur gaf waren uitzendbureau's niet eens nodig! En er gingen meer mensen werken.
Misschien hier toch nog even over nadenken. Ik denk namelijk dat als iedereen 20 euro per uur zou verdienen er bijna niemand meer een bedrijf wil starten, wil investeren, risico's wil lopen. En misschien een idee om het woord slavernij even in een woordenboek op te zoeken of een geschiedenisboek open slaan.