LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruik eigen auto tijdens werken

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
glith

Re: Gebruik eigen auto tijdens werken

Ongelezen bericht door glith »

Dat zou lekker zijn zeg ik een autootje bij elkaar gespaard en en ANDER verplicht mij te rijden. Dacht het niet dan heb ik gewoon GEEN auto :wink:

Bosjesman

Ongelezen bericht door Bosjesman »

ja, ik vind het ook een beetje duister. Wat doet de werkgever in de zorg als je geen auto hebt? Ontslaan?

Kabee-

Ongelezen bericht door Kabee- »

misschien kan je deze vraag eens voorleggen aan één van de juridische adviseurs op deze site Via de chat kunnen ze dan beter je concrete situatie beoordelen en een advies op maat geven.

Ad 56

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Beste Renecl.

Ik zou eens contact opnemen met het juridisch loket, deze geven je meestal direct antwoord via e-mail.
Je vermeld in je verhaal, dat je al 4 jaar op de standplaats je werkzaamheden verricht, en dat dit via de arbeidsovereenkomst is geregeld en vastgelegd.
Dus volgens mij, kan de werkgever u niet verplichten de eigen auto tijdens werktijd te nemen.
Daar tegenover saat ook nog, je hebt een overeenkomst gesloten met de verzekeraar van uw auto, u heeft een bepaalde hoeveelheid kilometers opgegeven, dus pas heel goed op, dat u hier niet mee de fout in gaat, wegens verkeerde informatie aan de verzekeraar.
Volgende punt is, als dus wel blijkt, dat de werkgever u wel kan verplichten, de eigen auto te nemen, dan geld er een heel ander tarief.
Dat heet dan zakelijke kilometers, ik kreeg destijds 59 eurocent per gereden kilometer, dat is wel heel anders dan 19 eurocent per gereden kilometer.
Ik zou als ik u was even een e-mailtje sturen naar "het juridisch loket.nl "

Ik wens u alvast veel sucees toe.

Met vriendelijke groet,

Ad

jeroenuitdeventer

Ongelezen bericht door jeroenuitdeventer »

Vraag;

mijn werkgever (detachering in transport) weet al vanaf 1 december dat ik geen eigen auto meer heb (total loss) in september heeft hij zgn een leaseauto zoals beloofd bij in dienstreding besteld maar duurt tot eind maart volgens hem (toevallig ook einddatum contract)

nu wil hij dat ik 110 km per dag privé ga rijden om naar opdrachtgever ga rijden en vervoer is niet zijn probleem zegt hij.

leasemaatschappij gebeld ; is niet eens een auto door hem voor mij besteld :S

kan ik weigeren? ik heb geen vervoer namelijk

Ad 56

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Beste jeroenuitdeventer,

Ik weet niet of je het al geprobeert hebt, om via juridischloket.nl antwoord te krijgen.
Deze mensen helpen je altijd, vaak is het nog gratis ook.
Je kan je vraag gewoon via de website van hun stellen.
Ik zou het gewoon eens proberen.

Ik wens je heel veel succes toe.

Met vriendelijke groet,

Ad

Gesloten