LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gecompliceerde kwestie m.b.t. beëindigen dienstverband.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Pasjoew

Re: Gecompliceerde kwestie m.b.t. beëindigen dienstverband.

Ongelezen bericht door Pasjoew »

Net een driegesprek gehad met werkgever en uitzendbureau.
Resumerend: Contract beëindigen met wederzijds goed vinden gaan zowel opdrachtgever als werkgever niet mee akkoord.

Indien ik ontslag neem is er geen recht op WW. Ontslagen worden vanuit het uitzendbureau is geen optie. Zij zouden me passend werk aan moeten bieden o.b.v. referentiekader. Dat mag alles zijn, dus dan zit ik liever op m'n huidige plek.

Laatste optie: Opdrachtgever trekt de opdracht in vanwege mijn 'motivatieproblemen'. Daarover staat het volgende in de CAO voor uitzendkrachten, artikel 10 lid 3.: Schorsing zonder behoud van loon*1 zal in ieder geval mogelijk zijn indien de uitzendkracht naar objectieve maatstaven in redelijkheid tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen en dit leidt tot beëindiging van de terbeschikkingstelling.

I.p.v. een betaalde vakantie wordt het dus onbetaald solliciteren. Daar zit ik ook niet op te wachten.

Het motto 'wie niet waagt, wie niet wint' is over gegaan naar 'gegokt en verloren'.

Helaas pindakaas, dat wordt werken voor de poen t/m augustus.

Zoals het eigenlijk zou moeten, natuurlijk...

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@Pasjoew, bedankt dat je hier hebt laten weten wat de uitkomst is. Dat zal zeer gewaardeerd worden. (oprecht bedoeld en niet sarcastisch)
Maar verbaast het je, de uitkomst? Dit hadden wij je ook al verteld maar je wilde het niet horen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hebben we een TS die keurig netjes terugkoppelt!?!
Je bent betrouwbaar. :wink:

Je hebt er de functie niet naar om voor wachtgeld is aanmerking te komen, 't is niet anders.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Petje af, kerel.

En nou niet gaan lopen mokken hè, gewoon met een vrolijk hart aan het werk.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

:evil:
Laatst gewijzigd door witte angora op 27 jun 2013 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Pasjoew

Ongelezen bericht door Pasjoew »

kuklos schreef:Maar verbaast het je, de uitkomst?
Dit antwoord lag in de lijn der verwachtingen, dus eigenlijk verbaast het me niet zo zeer.
Het had me eerder verbaasd wanneer het precies zo uit had gepakt zoals ik had gehoopt.

Het had me overigens wel lekker geleken, hoor. 75% WW-uitkering van mijn loon + de opgebouwde reserveringen verspreiden over de uitkeringsperiode. Dit zou neer komen op een inkomen van minimaal 100% ten opzichte van het inkomen van dit moment.
Deze mogelijkheid was voor mijn persoon dus zowel qua tijd als qua financiën zeer aantrekkelijk. Jammer maar helaas.

Toch wil ik jullie allemaal bedanken voor de tijd en energie die jullie in dit onderwerp hebben gestoken. Mijn standpunt lag mijlenver bij dat van jullie vandaan en dat riep toch enigszins weerstand op... Maar ach, daar is tenslotte een forum voor. Anders wordt het hier ook zo'n saaie bedoeling :wink:
Laatst gewijzigd door Pasjoew op 27 jun 2013 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Mijn standpunt lag mijlenver bij dat van jullie vandaan en dat riep toch enigszins weerstand op... Maar ach, daar is tenslotte een forum voor. Anders wordt het hier ook zo'n saaie bedoeling :wink:

En hebben we de gelegenheid gekregen te tonen hoe rechtschapen we zijn Afbeelding

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Alleen dit zinnetje al, gruwel:

"Jammer genoeg zijn de wet en het cao dermate dichtgetimmerd dat deze niet te misleiden zijn..."

Geen complimenten van mijn kant.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jammer genoeg zijn de wet en het cao dermate dichtgetimmerd dat deze niet te misleiden zijn door een 'simpel' callcentermedewerkertje. Jammer maar helaas.
En ik ben hier ook niet te spreken over. Aangezien meneer dus niets geleerd heeft, heb ik mijn voorgaande bericht even aangepast.

Gesloten