in de proeftijd weggestuurd
Re: in de proeftijd weggestuurd
Heeft u ook iets zinnigs toe te voegen? Of wilt u alleen maar uw stem laten horen en holle kreten uiten? Voor lekker even te trollen wil ik u gaarne doorverwijzen naar facebook.wikop schreef: ↑29 mar 2026 10:07Het heet niet voor niets proeftijd
En wil je nu echt voor een paar euro aan reisgeld problemen gaan maken?
Bedenk je wel dat een mogelijk nieuwe werkgever je oude kan gaan bellen,dus die paar euro kunnen je blijven achtervolgen
En ja,ik weet dat die informatie niet gegeven mag worden,maar word wakker,jij bent niet bij dat telefoontje
En wat is nu de echte reden dat je bent weggestuurd,want overal zijn mensen te kort........
Als je elk tegengeluid als trollen bestempelt verlies je heel veel krediet en goodwill hier.Ben 2514 schreef: ↑29 mar 2026 23:27Heeft u ook iets zinnigs toe te voegen? Of wilt u alleen maar uw stem laten horen en holle kreten uiten? Voor lekker even te trollen wil ik u gaarne doorverwijzen naar facebook.wikop schreef: ↑29 mar 2026 10:07Het heet niet voor niets proeftijd
En wil je nu echt voor een paar euro aan reisgeld problemen gaan maken?
Bedenk je wel dat een mogelijk nieuwe werkgever je oude kan gaan bellen,dus die paar euro kunnen je blijven achtervolgen
En ja,ik weet dat die informatie niet gegeven mag worden,maar word wakker,jij bent niet bij dat telefoontje
En wat is nu de echte reden dat je bent weggestuurd,want overal zijn mensen te kort........
=====
Hier klopt iets niet. Bij een jaarcontract mag je geen proeftijd krijgen van twee maanden. Een proeftijd van twee maanden mag alleen bij een vast contract of een contract voor twee jaar. Zie hier.
====
Of de locatieleider bevoegd is kunnen we niet beoordelen, maar het kan de moeite waard zijn om het aan te kaarten hogerop.
Voor jou is dit zuur, maar voor hun een reden om het dienstverband te beëindigen en je kan daar helaas weinig tegen doen. Tenzij de proeftijd juridisch gezien te lang was.Ben 2514 schreef: ↑29 mar 2026 23:21Ik heb twee dagen voor de beëindiging aangegeven dat ik drie dagen per week beschikbaar ben en niet de vier die hij ineens van mij verlangde. Dat was ook de reden voor het beëindigen van de proeftijd. De exacte bewoording: "Als je niet naar die vier dagen per week wil gaan dan kan je per direct vertrekken, je zit nog in je proeftijd dus beschouw dit als het einde van de overeenkomst."
wikop
vindt dit leuk
Jij weet niet eens wat trollen is,maar je verteld ook maar de helft,en ik weet best waar ik over praat,heb zelf meer als 30 jaar een bedrijf gehad,en ook al mensen moeten ontslaan,en het was volgens geen enkele zijn eigen schuld,net als bij jou dus
Daarom weet ik heel goed dat je goede mensen nooit laat gaan
Daarom weet ik heel goed dat je goede mensen nooit laat gaan
Ik krijg de indruk dat de ts van de mensen hier op het forum een pasklare oplossing verwacht en dat iedereen roept hoe erg het voor hem is.
Ja, het is zuur, maar de exacte reden is mij ook niet helemaal duidelijk.
Ja, het is zuur, maar de exacte reden is mij ook niet helemaal duidelijk.
wikop
vindt dit leuk
En zoals in de link staat, mag het afwijken als het in de CAO staat. Dat zal hier dus het geval zijn.
Ik vermoed dat de werkgever dacht 3 dagen iemand nodig te hebben, maar nu toch een extra dag werk blijkt te hebben. Je kunt dan de persoon in proeftijd vragen of ie naar 4 dagen wil gaan. Doet ie dat niet, is het makkelijker dat te beëindigen en iemand te zoeken die 4 dagen wil werken. Iemand vinden voor 1 dag is veel moeilijker dan voor 4 dagen en je zit met probleem dat iemand die maar 1 dag per week werkt geen idee heeft wat er op de werkvloer speelt.
wikop
vindt dit leuk
Wat ik niet snap is ... wat voor contract je had, en onder welke CAO je zou vallen. Een CAO heeft aparte afspraken. Dan kan je BW 7 alleen als richtlijn gebruiken waar de CAO niet nadelig van afgeweken mag worden (er zijn branche uitzonderingen) Ik lees iets over uitzendbureau, maar daar zijn dan weer 2 verschillende CAO`s van ABU of NBBU. Maar je werkte niet voor een uitzendbureau, want er was sprake van een proeftijd van 2 maanden. Dus geen Uitzendkracht. Was er reiskosten afgesproken? Wat zegt de CAO,
Met dit soort rammel verhaal kan je nooit geen juist antwoord krijgen.
Met dit soort rammel verhaal kan je nooit geen juist antwoord krijgen.
kuklos
vindt dit leuk
Ik snap wel meer aan dit topic van ben
Als ex werkgever zou ik op zijn minst de dag van te voren even bellen,appen of mailen dat iemand niet meer hoeft te komen
Zelfs bij een tijdelijk contract gelden er nog regels
Dus wat is hier gebeurd dat iemand op staande voet weg moet?
Als ex werkgever zou ik op zijn minst de dag van te voren even bellen,appen of mailen dat iemand niet meer hoeft te komen
Zelfs bij een tijdelijk contract gelden er nog regels
Dus wat is hier gebeurd dat iemand op staande voet weg moet?