LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door Bart4 »

Is het slim om in deze tijd in de installatiebranche (kleinmetaal) salarisverhoging bij de directie aan te vragen of zet ik daar mijn baan mee op het spel?
Wat is jullie advies/oordeel daarover?

Groetjes
Bart

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je dat (tijdelijke) extra werk doet dat je is gevraagd, en dat is naar tevredenheid van de baas, gedaan, zou dat misschien een goed moment zijn?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Nee heb je, en nee kan je krijgen, dus gewoon doen.
Pffffffffff.
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 18 feb 2013 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door tenormin »

1. Is het verplicht om andere functie te doen dan in contract
2. Hoe wordt functie groep en salarisschaal bepaald
3. Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd

Je bent wel bezig met je werk en je baas, joh. Eigenlijk wil je geen tandje harder werken om wat voor redenen dan ook. Punt 1.
Denk dat je, als je goed functioneert (en dus ook wat meer werkt als dat nodig is in deze tijd van recessie), dat wel kan helpen hoe je hoger op de ladder kan klimmen. Punt 2.
En om dezelfde reden is het, om voor salarisverhoging in aanmerking te komen, weer punt 1 van je vraag dat je geen zin, geen tijd of wat dan ook de redenen zijn, dat je, vooral in deze tijd, alleen slim om een salarisverhoging te vragen als je er ook alle inzet toont.
Laatst gewijzigd door tenormin op 18 feb 2013 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door nevermind »

Als de baas tevreden is met jou, dan mag het geen belemmering zijn.

Is het bedrijf zo klein, dat je geen functioneringsgesprekken hebt?

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door weetnietveel »

tenormin schreef:1. Is het verplicht om andere functie te doen dan in contract
2. Hoe wordt functie groep en salarisschaal bepaald
3. Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd

Je bent wel bezig met je werk en je baas, joh. Eigenlijk wil je geen tandje harder werken om wat voor redenen dan ook. Punt 1.
Denk dat je, als je goed functioneert (en dus ook wat meer werkt als dat nodig is in deze tijd van recessie), dat wel kan helpen hoe je hoger op de ladder kan klimmen. Punt 2.
En om dezelfde reden is het, om voor salarisverhoging in aanmerking te komen, weer punt 1 van je vraag dat je geen zin, geen tijd of wat dan ook de redenen zijn, dat je, vooral in deze tijd, alleen slim om een salarisverhoging te vragen als je er ook alle inzet toont.
Tenormin ????????? De vraag is simpel: IS HET SLIM OM LOONSVERHOGING TE VRAGEN IN DEZE TIJD?
Bart dat heeft niets met slim te maken, dat kun je ten alle tijden doen. Geen enkel probleem.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door Jolijn »

weetnietveel schreef:
tenormin schreef:1. Is het verplicht om andere functie te doen dan in contract
2. Hoe wordt functie groep en salarisschaal bepaald
3. Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd

Je bent wel bezig met je werk en je baas, joh. Eigenlijk wil je geen tandje harder werken om wat voor redenen dan ook. Punt 1.
Denk dat je, als je goed functioneert (en dus ook wat meer werkt als dat nodig is in deze tijd van recessie), dat wel kan helpen hoe je hoger op de ladder kan klimmen. Punt 2.
En om dezelfde reden is het, om voor salarisverhoging in aanmerking te komen, weer punt 1 van je vraag dat je geen zin, geen tijd of wat dan ook de redenen zijn, dat je, vooral in deze tijd, alleen slim om een salarisverhoging te vragen als je er ook alle inzet toont.
Tenormin ????????? De vraag is simpel: IS HET SLIM OM LOONSVERHOGING TE VRAGEN IN DEZE TIJD?
Bart dat heeft niets met slim te maken, dat kun je ten alle tijden doen. Geen enkel probleem.
@weetnietveel.
De vraag is misschien iets gecompliceerder dan jij in eerste instantie denkt. @tenormin heeft de vraag geplaatst in het licht van de andere topics die TS geplaatst heeft.
@tenormin is niet de enige die dat doet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door crazyme »

[Ruzie-berichten hiervóór zijn verwijderd door de Moderator]

Gezellig hier.

Ruzie zal TS niet echt helpen.

Persoonlijk denk ik dat TS blij mag zijn een baan te hebben. Installateurs hebben het moeilijk omdat er een stuk minder nieuwbouw is, dat zal TS vast niet zijn ontgaan.

Ik denk dat TS beter kan meedenken. Waar heeft zijn werkgever behoefte aan ? Hoe kun jij er voor zorgen dat er meer projecten worden binnengehaald of dat projecten winstgevender worden.

witte angora
Berichten: 30843
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk (weet wel zeker) dat je de enkele vraag in dit topic niet los kunt zien van de vragen in de twee andere topics van deze TS.

Tenormin heeft ze keurig op een rijtje gezet.

Alleen door de vragen in elkaars samenhang te beantwoorden kan de TS een antwoord krijgen waar hij/zij mee verder kan.

Waarbij ik de aantekening wil maken dat vragen zoals in dit topic gesteld worden niet met een simpel 'ja' of 'nee' te beantwoorden zijn, omdat niemand de omstandigheden kent. Door de andere twee topics er bij te halen wordt de aanleiding voor de vraag van déze TS echter een stuk duidelijker.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bart4 schreef:Is het slim om in deze tijd in de installatiebranche (kleinmetaal) salarisverhoging bij de directie aan te vragen of zet ik daar mijn baan mee op het spel?
Wat is jullie advies/oordeel daarover?

Groetjes
Bart
Je kunt het altijd proberen, maar zorg wel dat je goede argumenten hebt om de vraag te onderbouwen. Dus niet om meer salaris vragen omdat een collega meer verdient...

Je zult er niet om ontslagen worden, al kan het natuurlijk wel vervelend zijn om weer naar het werk te moeten als de salarisverhoging is afgewezen.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door Rim69 »

In deze tijd wel. Ze zullen het niet erg vinden want ze hebben een prima reden om te weigeren.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door manondoris »

vragen kan alltijd maar de kleinmetaal heeft er 6.25% bijgekregen de afgelopen 2 jaar ,waarvan de laatste 1.25% afgelopen 1 februari . de onderhandelingen zijn alweer in volle gang voor de komende cao verhogingen . maar proberen kun je het alltijd ,nee heb je ja kun je krijgen :wink:

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Bart4 schreef:Is het slim om in deze tijd in de installatiebranche (kleinmetaal) salarisverhoging bij de directie aan te vragen of zet ik daar mijn baan mee op het spel?
Bart denkt dus dat als hij om loonsverhoging vraagt dat hij ontslag krijgt of dat zijn contract niet verlengt gaat worden. Zo werkt het dus niet! De directie kan gewoon weigeren. Een ander verhaal wordt het als je blijft zeuren, drammen of dreigen dan kunnen ze je weleens terecht vervelend gaan vinden.
witte angora schreef:Ik denk (weet wel zeker) dat je de enkele vraag in dit topic niet los kunt zien van de vragen in de twee andere topics van deze TS.

Tenormin heeft ze keurig op een rijtje gezet.

Alleen door de vragen in elkaars samenhang te beantwoorden kan de TS een antwoord krijgen waar hij/zij mee verder kan.

Waarbij ik de aantekening wil maken dat vragen zoals in dit topic gesteld worden niet met een simpel 'ja' of 'nee' te beantwoorden zijn, omdat niemand de omstandigheden kent. Door de andere twee topics er bij te halen wordt de aanleiding voor de vraag van déze TS echter een stuk duidelijker.
Ik heb ze gelezen maar dat veranderd helemaal niets aan deze vraag.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Jolijn schreef:Als je dat (tijdelijke) extra werk doet dat je is gevraagd, en dat is naar tevredenheid van de baas, gedaan, zou dat misschien een goed moment zijn?
Ik heb de andere 2 topics nu gelezen en begrijp nu jouw reactie anders maar ik vind het nog geen reden om tegen je tekeer te gaan. Alleen moet bart natuurlijk niet dat extra werk aanvaarden als hij al overvol zit om loonsverhoging te kunnen vragen, lijkt me een verkeerde reden en een verkeerde beslissing.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door Jolijn »

weetnietveel schreef:
Jolijn schreef:Als je dat (tijdelijke) extra werk doet dat je is gevraagd, en dat is naar tevredenheid van de baas, gedaan, zou dat misschien een goed moment zijn?
Ik heb de andere 2 topics nu gelezen en begrijp nu jouw reactie anders maar ik vind het nog geen reden om tegen je tekeer te gaan. Alleen moet bart natuurlijk niet dat extra werk aanvaarden als hij al overvol zit om loonsverhoging te kunnen vragen, lijkt me een verkeerde reden en een verkeerde beslissing.
Is dat je manier, nu je da andere topics hebt gelezen, om je excusus aan @tenormin aan te bieden?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Bart4 schreef:Is het slim om in deze tijd in de installatiebranche (kleinmetaal) salarisverhoging bij de directie aan te vragen of zet ik daar mijn baan mee op het spel?
Wat is jullie advies/oordeel daarover?

Groetjes
Bart
Mijn oordeel?? Nee, dat is niet slim. Ja, je zet zeker je baan op het spel. Als er mensen uit moeten, heb jij een kruisje achter je naam van "lastpak" en zal je er sneller uitvliegen. In deze tijden mag je al blij zijn dat je een baan heb.

Als je niet uitkom met het inkomen wat je nu hebt, kan je beter hulp vragen aan de gemeentelijke kredietbank. Maar goed, dat is slechts een gok van mij wat de reden achter de vraag kan zijn....

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Jolijn schreef:
weetnietveel schreef:
Jolijn schreef:Als je dat (tijdelijke) extra werk doet dat je is gevraagd, en dat is naar tevredenheid van de baas, gedaan, zou dat misschien een goed moment zijn?
Ik heb de andere 2 topics nu gelezen en begrijp nu jouw reactie anders maar ik vind het nog geen reden om tegen je tekeer te gaan. Alleen moet bart natuurlijk niet dat extra werk aanvaarden als hij al overvol zit om loonsverhoging te kunnen vragen, lijkt me een verkeerde reden en een verkeerde beslissing.
Is dat je manier, nu je die andere topics hebt gelezen, om je excuses aan @tenormin aan te bieden?
Ben je nou helemaal! Ik zie absoluut géén reden om een excuus richting tenormin te moeten maken! Ik ben nog steeds van mening dat deze vraag simpel te beantwoorden is en dat je die andere topics hier niet voor nodig hebt.
tenormin schreef:1. Is het verplicht om andere functie te doen dan in contract
2. Hoe wordt functie groep en salarisschaal bepaald
3. Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd
tenormin schreef:Je bent wel bezig met je werk en je baas, joh. Eigenlijk wil je geen tandje harder werken om wat voor redenen dan ook. Punt 1.
Denk dat je, als je goed functioneert (en dus ook wat meer werkt als dat nodig is in deze tijd van recessie), dat wel kan helpen hoe je hoger op de ladder kan klimmen. Punt 2.
En om dezelfde reden is het, om voor salarisverhoging in aanmerking te komen, weer punt 1 van je vraag dat je geen zin, geen tijd of wat dan ook de redenen zijn, dat je, vooral in deze tijd, alleen slim om een salarisverhoging te vragen als je er ook alle inzet toont.
Als je het 1ste topic van bart goed leest lees je dat hij overvol zit met werk (dus niet vol maar OVERvol). Hij zit dus al overvol met werk en nu wordt hem ook nog eens gevraagd om extra werk te doen! En dan zegt tenormin dat hij dat maar vooral moet aannemen én als hij dát doet (dus meer werk aannemen dan hij aankan) hij om loonsverhoging kan vragen??????

witte angora
Berichten: 30843
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je het openingstopic leest dan zie je dat Bart van mening is dat hij overvol zit. Of hij echt overvol met werk zit, daar zou zijn baas zomaar een andere mening over kunnen hebben. :wink:

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door weetnietveel »

witte angora schreef:Als je het openingstopic leest dan zie je dat Bart van mening is dat hij overvol zit. Of hij echt overvol met werk zit, daar zou zijn baas zomaar een andere mening over kunnen hebben. :wink:
Als bart hier schrijft dat hij overvol met werk zit, ga ik ervan uit dat dat ook zo is.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Is het slim om salarisverhoging te vragen in deze tijd?

Ongelezen bericht door Jolijn »

weetnietveel schreef:
Jolijn schreef:
weetnietveel schreef: Jolijn: Als je dat (tijdelijke) extra werk doet dat je is gevraagd, en dat is naar tevredenheid van de baas, gedaan, zou dat misschien een goed moment zijn?

Ik heb de andere 2 topics nu gelezen en begrijp nu jouw reactie anders maar ik vind het nog geen reden om tegen je tekeer te gaan. Alleen moet bart natuurlijk niet dat extra werk aanvaarden als hij al overvol zit om loonsverhoging te kunnen vragen, lijkt me een verkeerde reden en een verkeerde beslissing.
Is dat je manier, nu je die andere topics hebt gelezen, om je excuses aan @tenormin aan te bieden?
Ben je nou helemaal! Ik zie absoluut géén reden om een excuus richting tenormin te moeten maken! Ik ben nog steeds van mening dat deze vraag simpel te beantwoorden is en dat je die andere topics hier niet voor nodig hebt.
Goh, ik zeg zo ongeveer hetzelfde als @tenormin , ik haal ook het andere topic aan.....en mijn reactie begrijp je nu. :wink:
Maar hopen dat Bart slim genoeg is het 1 en ander ook te combineren.

Gesloten