LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag mijn baas dit volgens de wet?!

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Uw Jurist
Contacteer:

Re: Mag mijn baas dit volgens de wet?!

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

U hebt mij inmiddels (persoonlijk) aangegeven dat u een nettoloon hebt afgesproken, zoals ik al vermoedde. Het is dus logisch dat wijzigingen in heffingen /belastingen geen invloed hebben op uw loon.
En daarom is 200% ook echt 200% .

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 03 mar 2016 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar om een idee te krijgen, hoeveel uren werk je nu in een maand, en wat is dan het netto salaris per maand ? Dus wat krijg je aan het einde van de maand in handen.
Neem hierbij aan dat alles toch wel wit wordt uitbetaald ?

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Gezien het hele verhaal, kan ik mij nauwelijks voorstellen dat de brutering van het netto-loon juist wordt uitgevoerd.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Hier zakt je broek van af zeg, wat een verhaal. Gelukkig krijg je hierboven al veel goede raad. Zelf zou ik bedacht hebben dat je er met enig beleid verder mee komt dan met 'de kont tegen de krib gooien'. Ik zou dus vriendelijk uitleggen dat ik dat vrachtwagenrijbewijs niet ging halen. OF je zoekt fijn naar ander werk, op de vrachtwagen, en zorgt dat je je rijbewijs dan wel hebt. Als je beter gaat verdienen heb je die cursus zo weer terugbetaald ;-)
In elk geval sterkte met dit verhaal. Je kan het allemaal goed verwoorden dus ik denk dat je ook een steun kan zijn voor je collega's.

BamiNasi24

Ongelezen bericht door BamiNasi24 »

Brahms schreef:Maar om een idee te krijgen, hoeveel uren werk je nu in een maand, en wat is dan het netto salaris per maand ? Dus wat krijg je aan het einde van de maand in handen.
Neem hierbij aan dat alles toch wel wit wordt uitbetaald ?
Tijdens de drukke periode, maart t/m november meestal zit ik meestal rond de 300 uur per maand. Dat resulteert dan in een loon van +/- € 3000
(Bij die 300 uur heb ik wel al de 200% uren dubbel geteld bijv.)
Alles wit inderdaad

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Off topic bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Brahms op 16 mar 2016 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Even resumerend :

In je openingsbericht had je het over 2 vragen :

De eerste ging over een verandering in loonheffing, waardoor iedereen er wat op vooruit zou gaan. En of het toegestaan was dat jij daar helemaal niets van ziet.
Als ik het goed begrijp van onze jurist Monique, mag dat dus gewoon als je een nettoloon hebt afgesproken.

De tweede vraag ging over of het toegestaan is van die spaarurenregeling. Misschien dat het mag, maar de 50 uur " cadeau" moet ie natiuurlijk ieder jaar geven.

Er zijn andere werkgevers die veel betere arbeidsvoorwaarden kennen, maar aan de andere kant is een netto loon van 3000 euro ook wel aantrekkelijk (ook al maak je veel overuren). En dat loon krijg je elders ook niet gauw, en je hebt dus net een huis gekocht.

Misschien is het voorlopig het beste als je toch eens om de tafel kan zitten en gaan vragen om een loonsverhoging. Lijkt me ook helemaal geen onredelijke vraag na een aantal jaar dienstverband. En zeker als je uiteindelijk toch besluit je grote rijbewijs te gaan halen, dan ben je immers ook weer beter inzetbaar voor de werkgever. Met dreigementen schiet je in de regel niets op.
En als je deze baan helemaal niet meer ziet zitten moet je zeker elders gaan rondkijken. Maar gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt,

Uw Jurist
Contacteer:

langste adem schreef:In je openingsbericht had je het over 2 vragen : De eerste ging over een verandering in loonheffing, waardoor iedereen er wat op vooruit zou gaan. En of het toegestaan was dat jij daar helemaal niets van ziet.
Als ik het goed begrijp van onze jurist Monique, mag dat dus gewoon als je een nettoloon hebt afgesproken.
Dat klopt. Een nettoloon heeft voor- en nadelen. Er zijn soms ook wijzigingen in heffingen/belastingen met een negatief effect (kijk maar eens naar de afgelopen jaren). Maar bij een afgesproken nettoloon merkt een werknemer daar ook niets van.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

BamiNasi24

Ongelezen bericht door BamiNasi24 »

Vanmiddag rond 12 uur kwam mijn baas de kantine in, hij vroeg gelijk naar de vorderingen mbt mijn vrachtwagenrijbewijs, Ik heb eerlijk aangegeven er op dit moment geen tijd voor te hebben.. ik heb immers op dit moment zelfs zonder die cursussen al te weinig aan 24 uur per dag.
We waren het er beide over eens dat ik voor de datum van verlopen van mijn eerste theorie, ik het nooit meer op tijd zal kunnen halen.
Hij gaf vervolgens aan dat ik me ervan bewust moest zijn dat ik het totaal door hem betaalde bedrag zal moeten gaan terug betalen.
Heb gezegd hem daar nog over te spreken omdat ik dat niet erg gepast vind in een volle kantine.

Om 15.00 werd ik gebeld door de zoon van mijn baas, hij is eveneens werkzaam als monteur bij ons bedrijf (zelfde functie als ik)
Hij had een discussie gehad met de baas over het laten uitbetalen van kostgeld (30 euro per nacht) het ging om een bedrag van 400 euro ongeveer. De boel is compleet geëscaleerd en de zoon van de baas heeft op kantoor alle dingen eruit gegooid waar hij het niet mee eens was (zelfde punten als ik heb verteld hier)
Vervolgens heeft ie zich ziek gemeld en is vertrokken.

Kortom,
Denk dat er na vandaag weinig anders op zit dan de strijd met zijn allen aan te gaan, de boel escaleerd Hoe dan ook denk ik. Samen staan we sterk hoop ik!

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Zoek rechtshulp. U zult het nodig hebben.

Uw Jurist
Contacteer:

BamiNasi24 schreef:....Denk dat er na vandaag weinig anders op zit dan de strijd met zijn allen aan te gaan, de boel escaleerd Hoe dan ook denk ik. Samen staan we sterk hoop ik!
Zoals ik al aangaf, het is van groot belang om samen op te trekken, dus samen een front te vormen. En pas op voor de 'verdeel en heers' tactiek die werkgever mogelijk gaat toepassen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Gesloten