LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn werkgever belazert me al maanden

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
ikbenbelazerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2007 13:03

Mijn werkgever belazert me al maanden

Ongelezen bericht door ikbenbelazerd »

Goedendag,
Ik ben hier nieuw en ik zou graag jullie advies willen.
Ik werk al half jaar vanuit huis voor mijn werkgever. Maar hij heeft me al 14 weken niet betaald en hij reageert ook niet als ik hem bel.
Telefoon van de zaak is sindsdien afgesloten en zijn nummer bestaat niet meer. Hij heeft wel 1x op mijn mail gereageerd met de mededeling dat hij mijn contract niet verlengd en dat hij mijn salaris 'binenkort'over gaat maken.

Ik heb hem sindsdien steeds een week de tijd gegeven om mijn salaris over te maken, maar dat wilt hij op een of andere manier gewoon niet doen. De rekeningen stapelen zich op en ik kan niets betalen.
Omdat ik nu met een studie ben begonnen heb ik geen recht op uitkering.

Ik heb een rechtswinkel gesproken en zij gaan over 2 weken een vordering opsturen maar ik ben bang dat hij dan ook niet zal reageren.
Ik weet wel zijn huisadres maar ik durf niet langs te gaan omdat ik dan misschien naar me geld kan fluiten.

Hij is een groot klant kwijt omdat hij hun ook niet betaalde en een collega van mij heeft ook nooit meer zijn geld gekregen.

Wat kan ik doen? Kan ik aangifte doen wegens diefstal. Ik ben 21 jaar en volgens mij denkt hij dat ik hem niets kan maken.

Ik hoor graag van jullie.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Mijn werkgever belazert me al maanden

Ongelezen bericht door Big-V »

Je kunt betaling van je loon vorderen via de kantonrechter. De rechtswinkel zal je kunnen vertellen hoe je dit het beste aan kunt pakken.
Succes.

ikbenbelazerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2007 13:03

Re: Mijn werkgever belazert me al maanden