LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn werkgever belazert me al maanden

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
ikbenbelazerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2007 13:03

Mijn werkgever belazert me al maanden

Ongelezen bericht door ikbenbelazerd »

Goedendag,
Ik ben hier nieuw en ik zou graag jullie advies willen.
Ik werk al half jaar vanuit huis voor mijn werkgever. Maar hij heeft me al 14 weken niet betaald en hij reageert ook niet als ik hem bel.
Telefoon van de zaak is sindsdien afgesloten en zijn nummer bestaat niet meer. Hij heeft wel 1x op mijn mail gereageerd met de mededeling dat hij mijn contract niet verlengd en dat hij mijn salaris 'binenkort'over gaat maken.

Ik heb hem sindsdien steeds een week de tijd gegeven om mijn salaris over te maken, maar dat wilt hij op een of andere manier gewoon niet doen. De rekeningen stapelen zich op en ik kan niets betalen.
Omdat ik nu met een studie ben begonnen heb ik geen recht op uitkering.

Ik heb een rechtswinkel gesproken en zij gaan over 2 weken een vordering opsturen maar ik ben bang dat hij dan ook niet zal reageren.
Ik weet wel zijn huisadres maar ik durf niet langs te gaan omdat ik dan misschien naar me geld kan fluiten.

Hij is een groot klant kwijt omdat hij hun ook niet betaalde en een collega van mij heeft ook nooit meer zijn geld gekregen.

Wat kan ik doen? Kan ik aangifte doen wegens diefstal. Ik ben 21 jaar en volgens mij denkt hij dat ik hem niets kan maken.

Ik hoor graag van jullie.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Mijn werkgever belazert me al maanden

Ongelezen bericht door Big-V »

Je kunt betaling van je loon vorderen via de kantonrechter. De rechtswinkel zal je kunnen vertellen hoe je dit het beste aan kunt pakken.
Succes.

ikbenbelazerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2007 13:03

Re: Mijn werkgever belazert me al maanden

Ongelezen bericht door ikbenbelazerd »

Bedankt voor uw reactie. Rechtswinkel kan mij pas over 2 weken helpen. Kan ik niet ondertussen aangifte doen of dergelijke?

Ik ben bang dat hij gaat verhuizen. Het gaat al heel lang slecht met zijn zaken en ik heb via via gehoord dat hij op dit moment in Belgie verblijft.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Mijn werkgever belazert me al maanden

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik denk dat op de onderstaande pagina alles staat wat je moet weten. Je vroeg of je misschien aangifte moet doen. Ik neem aan dat je bedoelt, aangifte bij de politie. Ik denk niet dat dit veel zin heeft, indien je het bovenstaande nog niet hebt geprobeerd.

http://www.arbeidsrechter.nl/h/h7pd.htm#7pd

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Mijn werkgever belazert me al maanden

Ongelezen bericht door solleila »

naar de kantonrechter gaan en de kosten komen voor rekening van de werkgever. Uiteraard moet je wel de werkgever de tijd geven om er iets aan te doen.

Kabee-
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mar 2008 16:13

Re: Mijn werkgever belazert me al maanden

Ongelezen bericht door Kabee- »

In aanvulling op hetgeen hierover al gemeld is:

Een aangifte wordt al dan niet strafrechtelijk aangepakt door de Openbaar Ministerie. Om je loon te kunnen krijgen, dien je dit dus niet via het strafrecht te verrichten.

Een loonvorderingsprocedure kun je zelf opstarten bij de kantonrechter:
kosten van een procedure zijn te vinden op http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+recht ... ierechten/ Er is voor dergelijke procedure geen jurist/advocaat nodig!

Mocht je nog vragen hierover hebben dan kun je ook advies vragen via de chat aan één van de gratis juridisch adviseurs op http://www.jobcircle.nl

astridje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:20

Re: Mijn werkgever belazert me al maanden

Ongelezen bericht door astridje »

aangifte doen en kijken of je een rechtsbijstandvezekering hebt, die geven namelijk ook hulp bij arbeidsconflicten
heeft bij mij goed gewerkt, heb werkgever flink laten betalen

astrid prins
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 dec 2008 13:05

Re: Mijn werkgever belazert me al maanden

Ongelezen bericht door astrid prins »

ook ik kreeg geen salaris na een arbeidsconflict.
ik heb een advocaat in de arm genomen,daar krijg je subsidie voor.
bij mij heeft het even een tijdje geduurd omdat hij niet reageerde op de sommaties van de advocaat,maar zodra er en dagvaarding was en een datum voor een kort geding heeft hij betaald,want je zal een kort geding absoluut winnen omdat je recht heb op dat salaris.succes

Gesloten