LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na ontslag vakantiegeld pas eind juni

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Bibie

Na ontslag vakantiegeld pas eind juni

Ongelezen bericht door Bibie »

Mijn tijdelijke contract verloopt eind deze maand en mijn werkgever heeft aangegeven geen verlenging te geven omdat mijn baan overbodig is.
Ik heb alles al netjes afgehandeld bij mijn werkgever en goede referentie meegekregen.
Maar nu wil hij mijn vakantiegeld pas eind juni uitbetalen!!!
Ik wil dat het direct met mijn laatste loon verrekend wordt of in februari, maar ik ga toch geen half jaar wachten op mijn vakantiegeld terwijl ik daar dan niet meer werk?
Kan dit zomaar?

Gizmo©

Re: Na ontslag vakantiegeld pas eind juni

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Je oude werkgever dient het reeds opgebouwde vakantiegeld direct na het beeindigen van het dienstverband uit te betalen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vakantiegeld

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Vakantiegeld en einde dienstbetrekking
Bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst moet de werkgever het saldo van het opgebouwde vakantiegeld uitbetalen. Een voorbeeld: het vakantiejaar loopt van 1 juni tot 1 juni. De arbeidsovereenkomst eindigt per 1 augustus. Op 1 augustus zal de werkgever het vakantiegeld tot aan 1 juni al hebben uitbetaald (namelijk op 1 juni). In de eindafrekening moet hij de werknemer nog vakantiegeld uitkeren over de periode 1 juni tot en met 31 juli (dus 2/12 x 8% x jaarsalaris).

Bron: arbeidsrecht.nl

Wikipedia, dat door de vorige poster wordt geciteerd, is niet echt een site waaraan je rechten kunt ontlenen. Iedereen kan daar namelijk ongecontroleerde teksten plaatsen.

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Toch knap dat Gizmo minder tijd nodig heeft om het antwoord te googlen (waarschijnlijk gevonden in minder dan 20 seconden), dan dat TS nodig heeft om het draadje te starten.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga er vanuit dat je contract afloopt op 1 februari. Het vakantiegeld moet even als de salaris uiterlijk op 1 februari op je rekening staan. Wanneer dit niet het geval is heb je direct recht op de wettelijke rente. Daarnaast heb je vanaf de vierde werkdag recht op een wettelijke verhoging van maximaal 50%. De vierde tot en met de achtste werkdag wordt deze iedere werkdag met 5% verhoogt en daarna met 1% per werkdag. Stilzitten loont dus. De wettelijke verhoging kan door de rechter gematigd worden. Het is in dat kader verstandig om de verkoper enkele keren aan te manen tot betaling.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

CSM schreef:Toch knap dat Gizmo minder tijd nodig heeft om het antwoord te googlen (waarschijnlijk gevonden in minder dan 20 seconden), dan dat TS nodig heeft om het draadje te starten.
Ik had het antwoord al binnen 10 seconden te pakken. Google is je grote vriend hierin.
:mrgreen:

Gesloten