LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet uitbetaald gekregen van werkgever

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
kvdh98

Niet uitbetaald gekregen van werkgever

Ongelezen bericht door kvdh98 »

Hoi,

Ik ben een student van 18 jaar en heb afelopen zomervakantie ong. 2-3 dagen in de week gewerkt bij een eenmanszaak (1 eigenaar + ongeveer 5 man personeel dat voornamelijk uit stagiaires bestaat en 2 vaste werknemers).

Met mijn ex-baas telefonisch contact gehad en telefonisch afspraken gemaakt. Zo hebben we afgesproken dat ik 1 dag zou 'proefdraaien'. Na die dag kon ik meer dagen komen. Ik moest steeds alles aan hem vragen omdat hij alles vergeet en elke keer zegt 'ja dat komt nog wel jongen, komt goed'. Uiteindelijk na 3 keer bellen hebben we telefonisch afgesproken wat mijn uurloon zou zijn en wanneer ik uitbetaald zou worden (hij zei als ik in juli werk dan wordt dit rond 21 augustus verwerkt en heb je dit rond 25 augustus op je bankrekening staan). Echter heeft hij mij nooit gevraagd om mijn IBAN of andere persoonsgegevens. Ik vroeg na een paar dagen te hebben gewerkt of hij een contract had voor mij, hier had hij een opzetje van maar moesten we nog ff een andere keer regelen vertelde hij. Na mijn periode werken was het nog steeds niet gekomen van het ondertekenen van het contract en hebben we alleen telefonisch afspraken gemaakt (d.m.v. een app op mijn telefoon zijn al deze telefoongesprekken met hem opgenomen, alles over het uurloon etc. staat dus opgeslagen).