LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte verrekening na het nemen van ontslag.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Edje1972

Onterechte verrekening na het nemen van ontslag.

Ongelezen bericht door Edje1972 »

Na een arbeidsperiode van 6 jaar heb ik in februari 2008 ontslag genomen en een andere baan aangenomen. Ik wist dat ze geld gingen inhouden van de eindbetaling (Vakantiegeld en Overuren).

In 2005 heb ik via de werkgever een cursus gevolgd Middle Management, met als doel om binnen de organisatie Hoofd Automatisering te worden. Voor deze cursus heb ik een Studie-Overeenkomst getekend, tevens heb ik een toezegging gekregen van mijn chef dat ik een loonsverhoging zou krijgen van € 250,-- per maand, te verdelen in stappen van € 83,33 per behaalde module.
Na het behalen van 2 modules kreeg de organisatie een andere structuur en was er geen plaats voor een Hoofd Automatisering. De loonsverhoging heb ik nimmer ontvangen.

Tevens heb ik bij deze organisatie een CV-Toestel geleasd, deze lease overeenkomst hebben ze na mijn ontslag eenzijdig opgezegd omdat ik een dubieuze debiteur zou zijn. De termijnen van de lease werden in eerste instantie gevorderd via de Energienota van Essent, hierna hebben ze een machtiging gekregen dat ze het zelfstandig van mijn rekening mogen afschrijven. Er is in die vier jaar nog nooit een rekening van de CV-Ketel ook maar 1 dag te laat betaald.

Toen ik ontslag nam in 2008 hebben ze het bedrag van de studie ingehouden op mijn nabetaling. Nu al bijna een jaar bezig om mijn geld terug te krijgen, zowel via de rechtsbijstand als zelf. De directeur komst steeds met andere smoezen en is aan het moddergooien.

Over de loonsverhoging zegt hij:
- De afspraak over de loonsverhoging is niet door hem getekend, ga maar naar de KVK dan zul je zien dat ik de enige tekenbevoegde ben. Mij is de loonsverhoging toegezegd via de Adjunct Directeur, waarvan ik toch mag aannemen dat zij tekenbevoegd is. In totaal werken er ca 125 mensen bij Organisatie.
- Over de Lease CV Ketel zegt hij dat ik een dubieuze debiteur zou zijn omdat ik ooit eens een loonbeslag zou hebben gehad. Terwijl dit een LEUGEN is er is nooit een loonbeslag geweest.

Hebben jullie nog een tip hoe om te gaan met deze organisatie en in het bijzonder de directeur van deze organisatie.

JvGin

Re: Onterechte verrekening na het nemen van ontslag.

Ongelezen bericht door JvGin »

Rechtsbijstand is over het algemeen goed in brieven sturen, er lopen zeker goede juristen tussen, maar de meeste sturen enkel brieven en willen geen procedure aanvangen.

Ik zou alles is bij elkaar optellen, en vervolgens naar een advocaat gaat.
Als je even aangeeft uit welke regio je komt zal ik kijken of ik daar toevallig een goede naam ken.

Gr. JvGin

Gesloten